Forfatter Emne: Udstødning + div. til Ny SV650S  (Læst 2621 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

ReconDK

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 95
Udstødning + div. til Ny SV650S
« Dato: April 27, 2007, 05:31:24 pm »
Hej Allesammen

Jeg står overfor at skulle købe en Ny SV650S(sort) indenfor de næste par dage og havde i den forbindelse lige et par spørgsmål.
1. Det vigtigste er selvfølgelig at jeg vil have en anden udstødning på, da standardudstødningen lyder meget tam. Hvad anbefaler i?
2. I den forbindelse har jeg også ladet mig fortælle at det var en god ide at få sat en Powercommander + KN Filter i og få maskinen kørt til på et rullefeldt. Hvad er holdningen til dette?
3. Er der andre ting man ligeså godt kan få lavet til at starte med? Går ud fra jeg skal have en ny nummerpladeholder også... Men andre ideer?

Jeg får den selvfølgelig monteret med fuldkåbe.

Mvh. Kasper

ReconDK

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 95
Re: Udstødning + div. til Ny SV650S
« Svar #1 Dato: April 28, 2007, 10:37:02 am »
Det var ikke mange svar  :(

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Udstødning + div. til Ny SV650S
« Svar #2 Dato: April 28, 2007, 11:52:20 am »
Hej Kasper,
1. Det kommer helt an på din økonomi og hvad du er til. Jeg synes Yoshimura's TRS i carbon passer rigtigt godt til en SV i sort. Desuden lyder den tæske godt og finish fåes ikke bedre. Eneste minus er prisen. Laser er et andet bud. De laver nemlig også "trekantede" udstødninger. Igen en smagssag. Ellers er der Ackrapovic, som også har ry for at være kram - og lyder godt. Men du skriver ikke om det skal være highmount, for til det formål synes jeg Micron laver nogle fede løsninger. Mit forslag ville være at du kigger dig omkring og så går efter det du synes om og ikke hvad andre fortæller dig du skal synes. Hvis du bor på Sjælland, så kom forbi når der er tur, eller vi mødes i Buddinge/på Langelinie og se/hør nogle forskellige.
2. Med et KN Filter får du mere lyd og efter sigende også effekt. Men det kræver at du får den rullet. For at få det optimale udbytte tilrådes det at få en Powercommander på samtidigt.
3. Afhænger igen af hvad du har i tankerne og hvad du evt. selv kan lave senere. Hugger? Kåbe? Alarm? miniblink? Crashpads?
Mulighederne er uendelige...

Held og lykke med cyklen

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: Udstødning + div. til Ny SV650S
« Svar #3 Dato: April 28, 2007, 06:35:09 pm »
recon - hvor langt rækker din pengepung?

har selv lige investeret i en ny k7er og har for 35k udstyr oveni... se den her:
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=6142.0

udstyr der kan nævnes:
sort ixil potte
powercommander
rizoma blink og nummerpladeholder
sort kåbeglas
spyball alarm
hugger og kåbe
matchende hjelm

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Udstødning + div. til Ny SV650S
« Svar #4 Dato: April 28, 2007, 08:00:10 pm »
Ang. udstødning så den Yoshimura TRS udstødning som Capone omtaler. Skal du bestille over nettet i USA, da de kære japanere ikke laver den slags potter/udstødninger til det europæiske market. Hvilket jeg fandt ud af, da jeg ledte efter en ny udstødning.  :brok:
Men som et alternativ, laver de en Zyclone udstødning, stort set samme potte, den er bare ikke tri-oval, men rund. Har den selv på nu, og fuck hvor er den ond!!
Men det er stort set ligemeget hvilken potte/udstødning du får på, så for din SV'er et fed lyd!

Og hvad angår andet ekstra udstyr:
Så vil jeg forslå en rear hugger som amagerdk skriver. Så slipper du for at baghjulet slynger alt det skidt op bag i din motor. Og samtigdig giver det et flot finish syntes jeg :)
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

ReconDK

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 95
Re: Udstødning + div. til Ny SV650S
« Svar #5 Dato: April 29, 2007, 11:53:27 am »
Tjah 35K er mere end min pengepung rækker til.

Vel ca. 15K til Udstødning, Powercommander, filter og anden nummerpladeholder.

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Udstødning + div. til Ny SV650S
« Svar #6 Dato: April 29, 2007, 02:48:42 pm »
Husk: Hjelm, dragt, støvler, handsker, rygbeskytter osv.. >Det var så de 15K  :wink:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

ReconDK

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 95
Re: Udstødning + div. til Ny SV650S
« Svar #7 Dato: April 30, 2007, 06:49:02 pm »
Nå ja. Det har jeg  :D

ReconDK

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 95
Re: Udstødning + div. til Ny SV650S
« Svar #8 Dato: April 30, 2007, 06:49:51 pm »
Det bliver en komplet Micron udstødning, da man åbenbart ikke kan skrue den på, på de nye modeller...