Forfatter Emne: Polere udstødning?  (Læst 8608 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Polere udstødning?
« Svar #15 Dato: Juni 22, 2007, 06:50:42 pm »
Hey Copy_cat

AUTOSOL - Det kan fås i FA motosport i Brønshøj, endda til en ret favorabel pris.
Det virker SINDSYG godt. Mine møggrimme forrør fik liv igen efter et par timers gnubben. Måske du skulle starte med noget vandslibe sandpapir med støste korntal (Det kan fås i Johannes FOG ved Magasin i Lyngby), det nedsætter kampen en del nemlig :-).

\Mik

Det er lige som mit "forrør"... Det får også nyt liv når man gnubber!!! Plejer som regel ikke at hold en hel time  :wink:

Og så til det seriøse... Mit MC-forrør er blevet helt brunt/gyldent... Kan man få det væk med Autosol? Har prøvet med en polerklud men jeg var nok ikke tålmodig nok!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Polere udstødning?
« Svar #16 Dato: Juni 22, 2007, 07:02:46 pm »
Jeg har lige været i Bilka, Fields. De har både Autosol, Slipol og Slipoline. Tror de kaldte autosolen for "polérpasta".
Prisen kan jeg ikke huske.

Happy petting,
Nælz  :afro:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Christoffer Olsen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 67
Re: Polere udstødning?
« Svar #17 Dato: Juni 27, 2007, 09:42:08 am »
Hej,

Jeg var hjemme og besøge mine forældre i weekenden, og min far, der har et crom-monster, bruger noget der hedder nevr-dull (http://www.nevrdull.com/). Det virker godt, men skal lige sidde en halv times tid før det kan tørres af. Nevr-dull skulle være mere skånsomt end autosol. Men hvis i allerede har gang i slipol, så er det nok ligemeget om pudsemidlet er skånsomt :)

Men husk nu ikke at få noget autosol eller lignende på lakken, den går lige igennem...

Mvh
Christoffer
SV650 K6 - Ixil Underseat - Rizoma Blink

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Polere udstødning?
« Svar #18 Dato: Juni 27, 2007, 11:51:02 am »
Hvor køber man knofedt Ole?

Både slipol og slipoline laver ridser da der er små sandkorn i.. - Autosol er at foretrække..
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Polere udstødning?
« Svar #19 Dato: Juni 27, 2007, 11:54:31 am »
Men husk nu ikke at få noget autosol eller lignende på lakken, den går lige igennem...
Går autosol igennem lakken?! Det har jeg altså aldrig oplevet.... Selvfølgelig, hvis du sidder og pudser i længere tid på lakken med autosol går det nok igennem på et tidspunkt, men at det ligefrem skulle gå væk ved at spilde lidt kan jeg ikke forstå.  :?

Både slipol og slipoline laver ridser da der er små sandkorn i.. - Autosol er at foretrække..
Der er jeg heller ikke helt enig. Slipol og autosol synes jeg laver ridser, hvorimod slipoline er det fineste og derfor bedst at bruge når man slutter af.

/Mads-modsat :mrgreen:
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Christoffer Olsen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 67
Re: Polere udstødning?
« Svar #20 Dato: Juni 27, 2007, 01:39:36 pm »
Men husk nu ikke at få noget autosol eller lignende på lakken, den går lige igennem...
Går autosol igennem lakken?! Det har jeg altså aldrig oplevet.... Selvfølgelig, hvis du sidder og pudser i længere tid på lakken med autosol går det nok igennem på et tidspunkt, men at det ligefrem skulle gå væk ved at spilde lidt kan jeg ikke forstå.  :?

Nej, det gør det heller ikke, men der skal ikke meget polering/aftørring til før det tager skade.

Mvh
Christoffer
SV650 K6 - Ixil Underseat - Rizoma Blink

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Polere udstødning?
« Svar #21 Dato: Juni 27, 2007, 09:16:12 pm »
THansen har det ..


Hvad - Knofedt ? ;)
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.