Forfatter Emne: så skal staten igen score kassen..  (Læst 5105 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

SPUNK

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 76
  • far´s tøs ;-)
    • http://www.123hjemmeside.dk/TL1000R/
Re: så skal staten igen score kassen..
« Svar #15 Dato: April 08, 2007, 05:30:45 pm »
En lille ting til det her.. sidst jeg var til syn tog det ikke engang 5min. da jeg kom ind lidt nervøs og sage hej. den flinke syns mand sage hej flot cykel, jeg har en kammerat der har en magen til køre den godt??. ja sage jeg.. når men kan den blinke?? øøøøøhhhh ja hvad tro du selv.ok sage han, virker hornet???. ja dyt bot... jamen så må du have en god wekend. jamen mange tak :lol:
jeg mener bare det var skuda for nemt. er det, det vi skal til at bruge vores tid på hvert andet år? hvis vores mcèr er pæne... ja jeg ved sku ikke rigtigt men det højner da ikke sikkerheden. eller har jeg misforståget noget???
og det næste problem liger også i at mange af synsmænde ikke er skide meget inde i hvordan reglerne er, omkring flere ting på mcèr.. :police:  :whatever:
SÆLGES TL1000R, se billeder af den her :  http://www.123hjemmeside.dk/TL1000R/  og under køb/salg.

palle j

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 463
Re: så skal staten igen score kassen..
« Svar #16 Dato: April 08, 2007, 07:12:57 pm »
Som en lille bonus "gevinst" betyder det så til gengæld at vi nok vil se mindre custombyg af gamle hd'er m.m., da de vil komme i problemer når de skal synes.

Hygge
er det ikke lidt egoistisk
personlig kan jeg godt lide synet og lyden af en HD både org. og ombygget og andre gamle Mc´er der vil få problemer
ikke mindst fordi der ikke altid er at synsfolkene ikke ved hvad og hvor meget der må bygges om og hvordan det lige var reglerne er for den mc de skal syne
Hov, tror du misforstod min lidt kryptiske sætning. Med "gevinst" mente jeg tab... Jeg sætter også stor pris på ombyg og fede detaljer, så jeg synes også det ville være trist hvis vi mistede de specielle HD'er m.m. Håber det gav lidt mere mening :D

Hygge
Det var da heller ikke surt ment
 :thumbsup:

« Senest Redigeret: April 08, 2007, 07:58:42 pm af palle j »
Blå SV650S 00

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: så skal staten igen score kassen..
« Svar #17 Dato: April 09, 2007, 05:43:23 pm »
Jeg sætter også stor pris på ombyg og fede detaljer, så jeg synes også det ville være trist hvis vi mistede de specielle HD'er m.m. Håber det gav lidt mere mening :D

Op i røven med Harley'erne!!  :loser:  :whatever:  En Suzuki med en Ducatikåbe på - DÉT er noget der kan få mundvandet igang  :respekt: :respekt: :thumbsup: :thumbsup: :orkester: :whipped: :mrgreen: :mrgreen: :afro: 8)   :orkester:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: så skal staten igen score kassen..
« Svar #18 Dato: April 09, 2007, 05:48:32 pm »
Jeg syntes det er et udemærket forslag!

Der er trods alt mange gamle MC'er derude som helt sikkert trænger til et eftersyn.

Og de par hundrede det kommer til at koste hvert andet år kommer jeg sgu' nok over.  Der bliver selvfølgelig lidt bøvl med at skifte udstødninger og andre ulovlige småting, men det overlever jeg nok også...

Jeg kan kun være enig med dig nyg! (med fare for, at skulle drikke lunken øl og få dumme-bøder ved næste SV-træf  :tie:)

Jeg synes kun, at det er rimeligt, at en mc skal synes en gang i mellem. Når det så er sagt, skulle man sgu også lige få kigget på både knallerter, knallert 45, trailer, campigvogne og fanden der ellers findes af skrammel med hjul på vejene :loser:. Mange af dem kan hverken styre eller bremse  :? Hvem har ikke set en knejt på en scooter, der bremser med føderne - eller en gammel trailer med mugne dæk og uden lys  :huh:

Syn alt hvad der kan trille på offentlig vej - så er det sagt. 8)

Go påske.

Morten
Jeg vil tilslutte mig ovenstående... Det er altså lidt underligt at mc'er er undtaget periodisk syn. Det er vel også ganske fornuftigt at indføre, nu hvor der kommer nogle billige kinacykler, hvor bremser mv. måske er af tvivlsom kvalitet, og hvor ejerne ikke selv har den store hang til at skrue.

Som en lille bonus "gevinst" betyder det så til gengæld at vi nok vil se mindre custombyg af gamle hd'er m.m., da de vil komme i problemer når de skal synes.

Hygge
spørgsmålet er hvad de skal kontrollere??? skal det være rent sikkerhedsmæssigt(bremser, blink, lys, udstødning :brok:) , eller konstruktive ændringer( hørte faktisk at det at mange har skiftet til stålarmerede bremseslanger som den IKKE er typegodkendt med, ville kunne dumpe den til et evt.syn :brok: selvom det er en "opgradering"???)
Lad os dog for guds skyld få ryddet ud i det gamle lorteskrammel som kører rundt på de danske veje MEN med rimelighed.
ps. på min skolecykel(en gs400 tror jeg) kunne man trække forbremsen helt ind til gasrullen uden den blokerede, se det var datidens ABS :mrgreen: :mrgreen:
« Senest Redigeret: April 09, 2007, 05:56:13 pm af Moolex »
   

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: så skal staten igen score kassen..
« Svar #19 Dato: April 09, 2007, 06:06:20 pm »
Jeg sætter også stor pris på ombyg og fede detaljer, så jeg synes også det ville være trist hvis vi mistede de specielle HD'er m.m. Håber det gav lidt mere mening :D

Op i røven med Harley'erne!!  :loser:  :whatever:  En Suzuki med en Ducatikåbe på - DÉT er noget der kan få mundvandet igang  :respekt: :respekt: :thumbsup: :thumbsup: :orkester: :whipped: :mrgreen: :mrgreen: :afro: 8)   :orkester:
Point taken ;) En flot hjemmebygget naked racer er jo heller ikke tosset! :D


spørgsmålet er hvad de skal kontrollere??? skal det være rent sikkerhedsmæssigt(bremser, blink, lys, udstødning :brok:) , eller konstruktive ændringer( hørte faktisk at det at mange har skiftet til stålarmerede bremseslanger som den IKKE er typegodkendt med, ville kunne dumpe den til et evt.syn :brok: selvom det er en "opgradering"???)
De skal vel kontrollere det samme som ved periodiske syn på biler.. Dvs. både sikkerhed, men også konstruktive ændringer. Den med bremserne lyder ikke helt ved siden af - man må fx heller ikke bare sætte de lede Porsche bremser på en alm. bil... I sidste ende er det vel også logisk nok at man ikke må ændre som man lyster - heller ikke selvom det er til noget bedre. For hvem skal vurdere hvad der er bedst? Hvis bilen er dimensioneret til en type bremser, er det ikke sikkert at den fungerer så godt med en anden type.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: så skal staten igen score kassen..
« Svar #20 Dato: April 09, 2007, 09:00:22 pm »
Jeg syntes det er et udemærket forslag!

Der er trods alt mange gamle MC'er derude som helt sikkert trænger til et eftersyn.

Og de par hundrede det kommer til at koste hvert andet år kommer jeg sgu' nok over.  Der bliver selvfølgelig lidt bøvl med at skifte udstødninger og andre ulovlige småting, men det overlever jeg nok også...

Jeg kan kun være enig med dig nyg! (med fare for, at skulle drikke lunken øl og få dumme-bøder ved næste SV-træf  :tie:)

Jeg synes kun, at det er rimeligt, at en mc skal synes en gang i mellem. Når det så er sagt, skulle man sgu også lige få kigget på både knallerter, knallert 45, trailer, campigvogne og fanden der ellers findes af skrammel med hjul på vejene :loser:. Mange af dem kan hverken styre eller bremse  :? Hvem har ikke set en knejt på en scooter, der bremser med føderne - eller en gammel trailer med mugne dæk og uden lys  :huh:

Syn alt hvad der kan trille på offentlig vej - så er det sagt. 8)

Go påske.

Morten
Jeg vil tilslutte mig ovenstående... Det er altså lidt underligt at mc'er er undtaget periodisk syn. Det er vel også ganske fornuftigt at indføre, nu hvor der kommer nogle billige kinacykler, hvor bremser mv. måske er af tvivlsom kvalitet, og hvor ejerne ikke selv har den store hang til at skrue.

Som en lille bonus "gevinst" betyder det så til gengæld at vi nok vil se mindre custombyg af gamle hd'er m.m., da de vil komme i problemer når de skal synes.

Hygge
spørgsmålet er hvad de skal kontrollere??? skal det være rent sikkerhedsmæssigt(bremser, blink, lys, udstødning :brok:) , eller konstruktive ændringer( hørte faktisk at det at mange har skiftet til stålarmerede bremseslanger som den IKKE er typegodkendt med, ville kunne dumpe den til et evt.syn :brok: selvom det er en "opgradering"???)
Lad os dog for guds skyld få ryddet ud i det gamle lorteskrammel som kører rundt på de danske veje MEN med rimelighed.
ps. på min skolecykel(en gs400 tror jeg) kunne man trække forbremsen helt ind til gasrullen uden den blokerede, se det var datidens ABS :mrgreen: :mrgreen:
Enig - der skal være rimelighed med synet.  Hele synsvirksomheden for både biler og MC'er trænger vist til et 'syn'. :|
Jeg kunne godt tænke mig noget i retning af det som de har i tyskland, hvor der er gode muligheder for ombygninger - blot de kan godkendes af Tüv's ingeniører.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson