Forfatter Emne: Clip-on til 650N  (Læst 2559 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

SVenstrup

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 19
Clip-on til 650N
« Dato: Marts 28, 2007, 10:37:11 am »
Hej derude

I min søgen på et clipon til min 650N, så kørestillingen kommer lidt længere ned over tanken faldt jeg over denne side.

Vil i denne sammenhæng høre om der var nogen der havde erfaringer eller kommentarer til produktet...

http://www.suburban-machinery.com/sv650.htm
Den lykkelige ejer af en sort SV650N K5...

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: Clip-on til 650N
« Svar #1 Dato: Marts 28, 2007, 10:37:39 am »
Hvilken side? :P
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

SVenstrup

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 19
Re: Clip-on til 650N
« Svar #2 Dato: Marts 28, 2007, 10:40:35 am »
Er kommet efterfølgende...  :lol:
Den lykkelige ejer af en sort SV650N K5...

Meldal

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 27
Re: Clip-on til 650N
« Svar #3 Dato: Marts 30, 2007, 04:25:22 am »
Her er en næsten gratis løsning: (Jeg har den gamle 99' model) jeg har taget de beslag af der holder styret (raisers),
på bagsiden kan man så se at hullet faktisk IKKE sidder i midten. så bore man hul og skære gevind tilsvarende i den anden (af raiseren), og vender dem en halv omgang. man bliver så nød til spænde raiseren fra undersiden med en bolt. på den måde bliver styret rykket 25 mm frem. så har jeg drejet styret nedad, hvilket også giver et mere natuligt håndstilling (ala clip on).
Nu er det så nødvendigt at flytte greb og kontakter så det hele passet.
Modifikationen giver en kørestilling der er mellem N og S vertionen.

var det til at forstå??????
SV650N '99 Med masse gejl og hjemmelavet lir - Nu også med SV1000 S styrkåbe!

Dommeren

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 656
  • TLR
  • Bike: andet
Re: Clip-on til 650N
« Svar #4 Dato: Marts 30, 2007, 08:04:01 am »
Kan du komme med et billede?

SVenstrup

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 19
Re: Clip-on til 650N
« Svar #5 Dato: Marts 30, 2007, 10:31:29 am »
Hej

Ja er da nogenlunde forståligt..

Kan ikke helt følge dig i hvad der skal bores i. Men hjælpe rnok når jeg lige får kigget lidt nærmer på det. Men jo et billed kunne da nok hjælpe lidt på forståelsen...
Den lykkelige ejer af en sort SV650N K5...

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Clip-on til 650N
« Svar #6 Dato: April 01, 2007, 06:00:23 am »
på bagsiden kan man så se at hullet faktisk IKKE sidder i midten. så bore man hul og skære gevind tilsvarende i den anden (af raiseren), og vender dem en halv omgang.

var det til at forstå??????

Jeg fatter ikke et klap. Hvis du borer et nyt hul som sidder tilsvarende forskudt som det første, og så vender skidtet en halv omgang.. så er du sq da lige langt??  :? :?  Hvorfor bruger du så ikke bare de oprindelige huller??
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Clip-on til 650N
« Svar #7 Dato: April 01, 2007, 06:20:58 am »
Vil i denne sammenhæng høre om der var nogen der havde erfaringer eller kommentarer til produktet...
http://www.suburban-machinery.com/sv650.htm

Jeg kender en gut som bruger det/sådan et styr på sin Bandit 1200 og han er godt tilfreds.  :)
Kablerne bliver lidt lange, men det kan gå. Jeg har skiftet gaffelbro og sat rigtige clip-on'er på min N-model og det går ok (især når jeg er for nærig til at give 1000kr for nye kabler). Bare husk at give dem lidt olie så de glider godt.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

SVenstrup

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 19
Re: Clip-on til 650N
« Svar #8 Dato: April 02, 2007, 11:49:29 am »
Hvad har det stået dig i økonomisk og arbejdsmæssigt at udskifte gaffelbro og clip-on's på din cykel?
Har du evt nogle billeder af det færdige resultat, eller er det smidt op i galleriet?

Ham din kammerat, havde han nogle "udfordringer" ved at købe i USA, og få sendt til DK fra USA. Eller har han købt det et anden sted?
Den lykkelige ejer af en sort SV650N K5...

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Clip-on til 650N
« Svar #9 Dato: April 02, 2007, 01:54:49 pm »
Hvad har det stået dig i økonomisk og arbejdsmæssigt at udskifte gaffelbro og clip-on's på din cykel?
Har du evt nogle billeder af det færdige resultat, eller er det smidt op i galleriet?

Ham din kammerat, havde han nogle "udfordringer" ved at købe i USA, og få sendt til DK fra USA. Eller har han købt det et anden sted?

Kun gaffelbro og clip-on'er kan jeg ikke helt huske, men det var i hvert fald for dyrt i forhold til hvad de koster på eBay. Jeg købte dem i DK.
Kig på www.ebay.de - så skal det nok kunne gøres for omkring 1000-1500kr
Det tætteste jeg umiddelbart kommer på et billede er dette. Ellers kig lidt her - der er flere billeder af raketten  :D
Vær opmærksom på at instrumenterne ikke kan sidde på S-gaffelbroen. (og at den også er højere dér hvor kronrøret går igennem) ((det skal bare slibes ned))


Jeg ved ikke helt hvor min kammerat købte styret, men jeg er sikker på at du også kan finde det et sted i Tyskland hvis det er.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(