Forfatter Emne: læder kontra tekstil  (Læst 7720 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
læder kontra tekstil
« Dato: December 11, 2007, 08:27:06 pm »
er lidt nysgerig om fordelingen af læder og tekstil. Kom evt med en begrundelse. har kørt tekstil i 3 sæsoner og overvejer at købe læder.
så spyt ud med + og -
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: læder kontra tekstil
« Svar #1 Dato: December 11, 2007, 08:29:52 pm »
er lidt nysgerig om fordelingen af læder og tekstil. Kom evt med en begrundelse. har kørt tekstil i 3 sæsoner og overvejer at købe læder.
så spyt ud med + og -
Har kørt læder i mange år, og sværger til det.
Men jeg vil nu have mig noget tekstiltøj, så jeg også kan køre på de grå og våde dage (hvis jeg er tvunget til det)
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Ole Jensen

• Roadracer
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
« Svar #2 Dato: December 11, 2007, 08:44:03 pm »
Tekstil til hverdag og læder til fest.

Du bliver mest glad for tekstil hvis du bruger motorcyklen hverdag og hvis du skal ud selvom himlen ser truende ud. Læder er lækkert hvis du skal se godt ud foran grillen på langelinie en sommerdag eller skal kører ræs.

/Ole J.
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

kent

• Sandt SVin
« Svar #3 Dato: December 11, 2007, 09:09:54 pm »
ræs? fyhh nej, da :angel:

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
« Svar #4 Dato: December 11, 2007, 09:17:55 pm »
Du skulle prøve det Kent - så du kunne blive afhængig ligesom alle os andre fæhoveder  :twisted:

Jeg kører forresten kun i læder når det er varmt (eller til track-day).

I starten og slutningen af sæsonen synes jeg det er rarere med textil - mest fordi der er mere for i det. Og det holder også vandet ude lidt længere :)

Der er dog en fed fornemmelse ved læder .. det flavrer ikke i vinden som textil ofte kan finde på.
« Senest Redigeret: December 11, 2007, 09:19:45 pm af Nikolaj »
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Majse

• Moderator
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #5 Dato: December 11, 2007, 11:13:48 pm »
Jeg har begge dele... Og da jeg arbejdede hos Aagesen Motorcykler solgte vi også en hel del af begge dele.. Man kan sige som Nikolaj gør at i starten og slutningen af sæsonen er det meget rart fordi det er sgu lidt koldt... Og som Nyg skriver det er rart når det er gråt og måske småregner lidt at tage tekstil på...
Tænker man sikkerhedsmæssigt er de begge også 2 gode muligheder... Men

Tekstil : du har større chance for at rulle ( blive kastet rundt ) i tilfælde af udskridning i et sving f.eks. og det er måske knapt så godt.. men det afhænger jo også af ulykkens omfang.. men hvis man tænker på en alm. udskridning.. så kan man når man ruller rundt komme lidt mere til skade ..
Læder : Selvfølgelig kan man rulle rundt i læder, men du glider nemmere i stedet for at rulle så meget... og dermed mindre chance for at knalde hjelmen (hovedet) i asfalten.. og brække lemmer.. .

Læder er heller ikke så varmt om sommeren.. og dermed mere behageligt.

men jeg synes lige godt om begge dele.. Kører dog i læder når jeg kører race.. og leder også efter en heldragt... men kører faktisk tit i min tekstil jakke om sommeren..  men en god ting vil være at have et af hvert stofart..  :D :D

Med hensyn til flarvren som nikolaj skriver... Det sker rigtig tit for folk at jakken ligesom slår på kroppen.. Men det er fordi jakken er for stor.. Rigtig mange gange ved mine kunder prøvede en herre måske en str 56 når han kom ind og prøvede tøj.. fordi han mente at det var den rigtige størrelse.. Men når han gik ud af forretningen var det med en str. 52.. Det skal sidde tæt... Min jakke flavrer lidt.. men kun fordi jeg har tabt mig så den er faktisk for stor nu.. Skide godt jo.. Men fandme også dyrt.. det koster jo en ny jakke...  :D :D thi hi
« Senest Redigeret: December 11, 2007, 11:20:28 pm af Majse »

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
« Svar #6 Dato: December 11, 2007, 11:46:54 pm »
Jep - jeg ved godt min jakke er for stor :)

Men det er fordi jeg har købt den til det formål at jeg skal kunne have noget tøj under når det er ekstra koldt .. og så lever jeg med lidt flavren. Jeg KAN jo også bare lade være med at køre over 250 .. nåå nej det kan jeg ikke
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #7 Dato: December 11, 2007, 11:54:09 pm »
jeg har set en del textil tøj, med tiden blive "slidt" og miste deres stivhed.. så når folk kører , flagrer jakken, samt bliver oppustet som en stor pose i vinden.. det sker ikke med læder..

Jeg vil helst vælte i læder, men er også udemærket klar over at det mest praktiske er tekstil tøj.. men nu har jeg ikke købt mc'en til praktiske formål.. det er ren leg og kører ikke ud i regn hvis jeg kan undgå det inden turens start  :D

Henning_F

• Roadracer
« Svar #8 Dato: December 12, 2007, 07:01:36 pm »
Jeg har kørt tekstil i 1 sæson(min første) og har endda testet hvor godt det virker i et styrt.  :whipped:

Det fungerede nu fint ved styrt, hvoraf en del af æren skal tilskrives de indlæg der var i tøjet(specielt skulder, albue og knæ). Korrekt faldteknik hjælper også i denne henseende.  :mrgreen:

Det er tilpas at køre i når det ikke er alt for varmt men derimod en kilde til sved når det er rigtigt varmt. Det flagrer ganske rigtigt, men primært ved hastigheder omkring 170 km/t og op efter, hvilket måske egentlig er godt nok.  :innocent:

Jeg fortsætter nok med tekstil i næste sæson.  :afro:
SV650N ABS K8

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #9 Dato: December 13, 2007, 03:31:28 pm »
Jeg kørte 1½ sæson med textil og var glad nok for det, men efter jeg købte en læderdragt er det ikke meget den gamle dragt er blevet slidt.
Kan bedre lide pasformen og det ikke blafre når den får noget gas.
Køre mest for sjov og når vejret er godt, så er det koldt eller regn, er det sjællent jeg køre, men ellers ligger textildragten på lager, klar til den slags dage.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

kent

• Sandt SVin
« Svar #10 Dato: December 13, 2007, 08:43:12 pm »
hvad med pris og kvalitet ,hvor får man noget for skejsene. skal man smide 10k for at være ordenligt påklædt eller kan det gøres billigere uden at gå på kompromis med sikerheden
standard eller målsyet?
heldragter?er det for ikke at blive taget med bukserne nede? :lmao:

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #11 Dato: December 13, 2007, 09:02:57 pm »
Jeg købte hos mlol.de og da jeg skrev hvad jeg ville bestille skulle jeg slet ikke fiske efter rabat, han kom selvmed en billigere pris på alt hvad jeg havde fundet. Så kan man godt leve med bestillingen skal foregå over mail og ikke kan bestilles og betales som i så mange andre netbutikker.

Jeg mener jeg gav. ca. 9500 for en Dainese flanker to delt dragt, Shoei XR-1000 hjelm med blåt spejlvisir, Alpinestar GPS 3 støvler og Et par Dainese sommerhandsker, som jeg dog fortrød - jeg købte RS-3 modellen, men efter jeg fik dem og min kammerats Hell-racer har jeg har jeg været misundelig på hans handsker.

Kan sikkert sagtens gøres billigere og stadig være god kvalitet. Der er vel mange butikker der skal til at sælge ud, så de har plads til næste års modeller, så mon ikke du kan gøre en god handel et sted?
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.