Jeg har begge dele... Og da jeg arbejdede hos Aagesen Motorcykler solgte vi også en hel del af begge dele.. Man kan sige som Nikolaj gør at i starten og slutningen af sæsonen er det meget rart fordi det er sgu lidt koldt... Og som Nyg skriver det er rart når det er gråt og måske småregner lidt at tage tekstil på...
Tænker man sikkerhedsmæssigt er de begge også 2 gode muligheder... Men
Tekstil : du har større chance for at rulle ( blive kastet rundt ) i tilfælde af udskridning i et sving f.eks. og det er måske knapt så godt.. men det afhænger jo også af ulykkens omfang.. men hvis man tænker på en alm. udskridning.. så kan man når man ruller rundt komme lidt mere til skade ..
Læder : Selvfølgelig kan man rulle rundt i læder, men du glider nemmere i stedet for at rulle så meget... og dermed mindre chance for at knalde hjelmen (hovedet) i asfalten.. og brække lemmer.. .
Læder er heller ikke så varmt om sommeren.. og dermed mere behageligt.
men jeg synes lige godt om begge dele.. Kører dog i læder når jeg kører race.. og leder også efter en heldragt... men kører faktisk tit i min tekstil jakke om sommeren.. men en god ting vil være at have et af hvert stofart..
Med hensyn til flarvren som nikolaj skriver... Det sker rigtig tit for folk at jakken ligesom slår på kroppen.. Men det er fordi jakken er for stor.. Rigtig mange gange ved mine kunder prøvede en herre måske en str 56 når han kom ind og prøvede tøj.. fordi han mente at det var den rigtige størrelse.. Men når han gik ud af forretningen var det med en str. 52.. Det skal sidde tæt... Min jakke flavrer lidt.. men kun fordi jeg har tabt mig så den er faktisk for stor nu.. Skide godt jo.. Men fandme også dyrt.. det koster jo en ny jakke...
thi hi