Forfatter Emne: Billigste forsikring SV1000  (Læst 7605 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kilosfau

  • Gæst
Re: Billigste forsikring SV1000
« Svar #30 Dato: Marts 08, 2007, 04:05:15 pm »
Et typisk tvivlsspørgsmål kunne eksempelvis være en situation, hvor en taksator opgør en skadet MC og vurdere at der var en gammel skade på udover den nye skade. Det vil udløse 2 x selvrisici (og evt. 2 x bonustab hvis policen er bonusreguleret).
I nogle selskaber (typisk aktieselskaberne, hvor der skal tjenes penge til aktionærerne) vil selskabet holde fast på at der er tale om to skader.
I andre selskaber (typisk gensidige medlemsejet selskaber, som ikke skal tjene penge til andre end medlemmerne) er chancen større for at kunne argumentere sig til at det kun er en skade, hvis der er den mindste smule tvivl hos taksatoren.
Medlemsejet selskaber er mere tilbøjelig til at give kunden ret end aktieselskaberne.
Ydermere har medlemsejet selskaber som regel en mindre restrektiv saneringspolitik. Der skal altså mere til at blive smidt ud af G/S'ere end A/S'ere.

Ok .. vil allerførst pointere at jeg hader forsikringsselskaber og jeg synes at deres prispolitik minder forfærdelig meget om karteldannelse og det der er værre  :puke:  :club:  :police:

Ud over det så hader jeg folk der snyder, det ender som regel med at gå ud over andre   :twisted:

Men når det så er sagt så lyder det som om at det er nemmere at snyde et G/S end et A/S  :whatever:
Hvilket jeg i grunden er lidt i tvivl om hvad der er bedst/værst .. at snyde en samling aktionære for penge og i sidste ende få prisen til at stige for alle eller at snyde sine med-medlemmer og få en mindre bonus-check  :brok:

KBO

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 20
Re: Billigste forsikring SV1000
« Svar #31 Dato: Marts 08, 2007, 05:19:26 pm »
Et typisk tvivlsspørgsmål kunne eksempelvis være en situation, hvor en taksator opgør en skadet MC og vurdere at der var en gammel skade på udover den nye skade. Det vil udløse 2 x selvrisici (og evt. 2 x bonustab hvis policen er bonusreguleret).
I nogle selskaber (typisk aktieselskaberne, hvor der skal tjenes penge til aktionærerne) vil selskabet holde fast på at der er tale om to skader.
I andre selskaber (typisk gensidige medlemsejet selskaber, som ikke skal tjene penge til andre end medlemmerne) er chancen større for at kunne argumentere sig til at det kun er en skade, hvis der er den mindste smule tvivl hos taksatoren.
Medlemsejet selskaber er mere tilbøjelig til at give kunden ret end aktieselskaberne.
Ydermere har medlemsejet selskaber som regel en mindre restrektiv saneringspolitik. Der skal altså mere til at blive smidt ud af G/S'ere end A/S'ere.

Ok .. vil allerførst pointere at jeg hader forsikringsselskaber og jeg synes at deres prispolitik minder forfærdelig meget om karteldannelse og det der er værre  :puke:  :club:  :police:

Ud over det så hader jeg folk der snyder, det ender som regel med at gå ud over andre   :twisted:

Men når det så er sagt så lyder det som om at det er nemmere at snyde et G/S end et A/S  :whatever:
Hvilket jeg i grunden er lidt i tvivl om hvad der er bedst/værst .. at snyde en samling aktionære for penge og i sidste ende få prisen til at stige for alle eller at snyde sine med-medlemmer og få en mindre bonus-check  :brok:


OK. Kan godt se at den lå lige til højreskinken, at det er nemmere at snyde et G/S istedet for en A/S.
Men så er der jo et gammelt ordsprog der siger "tyv tror hver mand stjæler..."

Men pointen er nu bare den, at du er bedre dækket af visse selskaber, som ikke benhårdt satser på at få dine kroner videre til aktionærerne, men istedet behandler dig ordentligt fordi du er medejer af selskabet.

Præmien og selvrisikoen er selvfølgelig den største faktor når du vælger forsikring. Men budskabet er at man også lige bør se på andre faktorer end man vælger selskab.


SV-spirit

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 220
  • www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.as
Re: Billigste forsikring SV1000
« Svar #32 Dato: Marts 08, 2007, 07:06:31 pm »
Kan godt følge KBO´s pointe. Spørgsmålet er hvorfor man skal være medlem af en eller anden forening eller FDM for at kunne tegne forsikring. Var det ikke netop meningen at forsikringen skulle være for alle ?
SV1000S 2007, GSXR-USD, GSXR bagdæmper, Pipercross luftfilter,G&G Carbon cans,gelsæde,nr.pl.holder,klar baglygte m.blinx,Spejle m. indb. blinx,Puig mørk d.b.,stålarm. br.sl.,Elox aludæksler bremsev.beh., Spec. sædeskal, PC USB lll, Carbon forskærm+hugger

Kreipke

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 44
Re: Billigste forsikring SV1000
« Svar #33 Dato: Marts 09, 2007, 07:31:03 am »
 Jeg endte faktisk hos Tryg istedet for Runa med mine forsikringer. Runa kunne slet ikke matche Tryg rent prismæssigt på vores andre forsikringer, og de ville slet ikke tilbyde kasko på min cykel.

Hønse

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 772
  • Hey fuckfjæs, kom og slå dig ned....
    • "passiv" profil hos DFMC
Re: Billigste forsikring SV1000
« Svar #34 Dato: Marts 09, 2007, 07:49:17 am »
Jeg endte faktisk hos Tryg istedet for Runa med mine forsikringer. Runa kunne slet ikke matche Tryg rent prismæssigt på vores andre forsikringer, og de ville slet ikke tilbyde kasko på min cykel.
Jeg skal også se at få tjekket andre ud end Runa, jeg gi´r stadig 6800,- for en i år 10år gammel TLS som jeg har haft i små 7år og det er som elite med snart 10 års bil og mc, begge dele i alle år og uden skader.... indbo og ulykke og de er sgu ikke til at handle med overhoved, har prøvet... faktisk hver gang jeg har ringet til dem tror jeg  :brok:

Så ja omkring 5100,- vil jeg mene er  :thumbsup:
:mrgreen: is a TLS"v" 

(aka pre SV)

off-topic ad

KBO

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 20
Billigste forsikring SV1000
« Svar #35 Dato: Marts 09, 2007, 10:37:54 am »
Ja det nytter ikke at handle med Runa. Der er ingen rabat at hente :lol:

Vi (ja jeg arbejder jo i selskabet :innocent:) har en no-nonsense prispolitik. Vi har kun et produkt (fastpræmie) og 4 trin fra nybegynder til elitebillist. Baggrunden er at det skal være nemt og billigt for kunden og nemt og billigt at administrere.
Men man skal være over 30 år og så er der rigtig mange sportsmodeller der ikke kan forsikres. Men er man ikke elitebillist eller næsten elitebillist (3-4 års anciennitet), så tror præmie og selvrisiko er for høj i de fleste tilfælde.

Andre selskaber har en langt mere avanceret prispolitik, hvor krejleren har langt bedre arbejdsvilkår. Samtidig er der flere produkter på hylden, så behovet kan skræddersyes til den enkelte kunde. Det betyder så også at den kan være mere uigennemskueligt mht trin og anciennitet.

Så er man typen der vil handle og krejle er der selskaber hvor det kan lade sig gøre.

I den forbindelse vil jeg sige, at Tryg efter min mening er et af de bedre aktieforsikringsselskaber, med fornuftige præmie og rimelig behandling af kunderne når skaden sker :respekt:. Andre selskaber kan jeg sige knap så pæne ting om..!!








palle SV1000N K6

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 82
Re: Billigste forsikring SV1000
« Svar #36 Dato: Marts 09, 2007, 11:01:16 am »
Jeg gir´ 5.700,- for en SV1000N hos TopD. Ville være mere hvis det var en S. Min kone gir´ 1.700,- for sin GS500E hos TopD..
GSX1400, K7

AHEP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 262
Re: Billigste forsikring SV1000
« Svar #37 Dato: Marts 09, 2007, 02:43:51 pm »
Jeg giver ca 2800 for min GS500E hos TopD...
Har ingen anciennitet, så syntes det er okay
Anders
Suzuki GS500E 96