Forfatter Emne: Nye blink- stik?  (Læst 5538 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bandit1200

• Gæst
Nye blink- stik?
« Dato: Februar 28, 2007, 02:12:40 pm »
Så prøver jeg sq igen, denne gang er det angående stik på mine nye blinklys  :mrgreen:

Jeg har købt sådan nogle med "stik-stik", altså en han-ende som skal jages ind i en hun-ting... Ved du hvad jeg mener?  :shock:

Nå, men på SV 1000 S k4 sidder stikkene i nogle små stik-bokse som er fastsvejset på ledningen.

Jeg formoder umiddelbart at jeg skal (kan) klippe disse stik-bokse af og  montere mine blink (efter at have klippet han-delen af) på den nu bare kobber.
Men, samlingen skal jo ligesom pakkes ind, så jeg spørger, som den teknikspasser jeg er...:
Hvad skal jeg samle med?
Jeg har hørt om kabelsko, men kan ikke lige greje fidusen (eller også kigger jeg på noget forkert...)
http://www.thansen.dk/products.asp?c=826762361&n=298908706

Ellers er jeg ovre i tanker om krympeplast og lodning, men det virker for bøvlet (men måske det bedste, bortset fra at jeg hverken har loddekolbe eller krympeplast i husholdningen  :dead:

Hvad gør en klog, og hvad gør jeg?

Takker og bukker på forhånd  :respekt:

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Nye blink- stik?
« Svar #1 Dato: Februar 28, 2007, 02:23:17 pm »
Du vil på sigt måske blive glad for at du har samlet det med stik (han/hun) , så du kan skille dine ting ad nemt, når du eks. skal have et undertray på eller andet gejl til knallerten.

hvis du skal vælge noget fra den THansen siden som henviser til, ville jeg tage Rundstik, da hunstikket ikke efterlader blottet metal fra stikket, når du har samlet dem.

Bandit1200

• Gæst
« Svar #2 Dato: Februar 28, 2007, 02:27:12 pm »
Hej Luske.
Jeg er så heldig at SV er købt med hele balladen af udstyrspakken, bl.a undertray, så for mig kan det hele godt blive hermetisk lukket  :mrgreen:
MEN, jeg kan godt se fornuften i at sætte nye stik på, så det også kan lade sig gøre at skifte blinklys med tiden.

Jeg skal ikke nødvendigvis bruge T-hansens stik, jeg linkede blot til dette for at få et billede af om det var noget i den stil jeg skal ha' fat i.  :D

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #3 Dato: Februar 28, 2007, 02:31:00 pm »
Hej Luske.
Jeg er så heldig at SV er købt med hele balladen af udstyrspakken, bl.a undertray, så for mig kan det hele godt blive hermetisk lukket  :mrgreen:
MEN, jeg kan godt se fornuften i at sætte nye stik på, så det også kan lade sig gøre at skifte blinklys med tiden.

Jeg skal ikke nødvendigvis bruge T-hansens stik, jeg linkede blot til dette for at få et billede af om det var noget i den stil jeg skal ha' fat i.  :D
Find nogle stik du selv sætter pris på.. hvis du ikke vil lodde

Jeg har gjort det at jeg har klippet ledningen over på mine originale blinklys og genbrugt det stik. Således skal jeg ikke har lavet ændringer på selve det originale ledningsnet. 

Det er min anbefaling, så kan du lodde det originale stik fra det originale blinlys, på dine ledninger fra de uoriginale blinklys

og så ville jeg isolere sammenlodningerne med Krympeflex.  (eller isolerbånd, hvis ikke du kan få fat på krympeflex)
« Senest Redigeret: Februar 28, 2007, 02:33:02 pm af Luske »

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #4 Dato: Februar 28, 2007, 03:04:20 pm »
Billeder Jan billeder... hvis du har købt blink med stik, burde du så ikke bare kunne tage de originale ud af stikket og sætte de nye i??? mine blink kunne da uden videre tages ud af stikket

runes-mc.dk

• Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
« Svar #5 Dato: Februar 28, 2007, 03:37:17 pm »
Jeg har gjort det at jeg har klippet ledningen over på mine originale blinklys og genbrugt det stik. Således skal jeg ikke har lavet ændringer på selve det originale ledningsnet. 

Det er min anbefaling, så kan du lodde det originale stik fra det originale blinlys, på dine ledninger fra de uoriginale blinklys

og så ville jeg isolere sammenlodningerne med Krympeflex.  (eller isolerbånd, hvis ikke du kan få fat på krympeflex)

Præcis hvad jeg tænkte og gjorde  :thumbsup:
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Bandit1200

• Gæst
« Svar #6 Dato: Februar 28, 2007, 03:40:54 pm »
Det bliver sq nogle dyre blinklys, når jeg også skal ud og købe lodde-udstyr  :dead:
Hvorfor fa.... skal Suzi også fødes med sådan nogle lygtepæle  :?

Nå, men her er vel ingen nemme løsninger, så det er bare på med vanten og igang  :mrgreen:

BrianS

• Roadracer
  • Honda VF700C Super Magna
    • SVrider galleri
« Svar #7 Dato: Februar 28, 2007, 08:51:30 pm »
Det bliver sq nogle dyre blinklys, når jeg også skal ud og købe lodde-udstyr  :dead:
Hvorfor fa.... skal Suzi også fødes med sådan nogle lygtepæle  :?

Nå, men her er vel ingen nemme løsninger, så det er bare på med vanten og igang  :mrgreen:

Min løsning ville være:
Klip stikket af det originale blinklys. Sæt stikket på det nye blink med Ledningssamler (T-hansen 99343330001) så har du ikke klippet i ledningsnettet og slipper for at lodde.

Hvis man ikke er god til at lodde skal man lade være. Det kan give nogle mystiske fejl, ikke så slemt med et blinklys men andre steder er det ikke godt.

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
« Svar #8 Dato: Februar 28, 2007, 09:32:26 pm »
Brians råd er slet ikke så tosset. Klip stikket af de originale blink, sammen med en fornuftig bid ledning. Og så sæt stikket på det nye blink. Du kan godt bruge den omtalte ledningssamler fra TH, men du kan også prøve at gå lidt på jagt... ledningssamleren findes nemlig i en udførelse, hvor den er lavet af gennemsigtigt krympeflex, og hvor der indeni er en klat loddetin. Du moser simpelthen dine to (afisolerede) ledningsender ind i samleren, fra hver sin ende, og varmer skidtet op med en varmepistol. Alternativt kan du faktisk godt bruge en lighter, men så skal du passe på, du ikke får varmet det for meget op. Opvarmningen gør, at loddetinnet smelter (og lodder ledningsenderne sammen), og samtidig krymper det omgivende plastic fast omkring ledningerne.
Jeg fik en håndfuld på et tidspunkt, men kan ærlig talt ikke huske, hvor jeg fik fat i dem. Men prøv dig frem hos diverse biltilbehørsbutikker.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Bandit1200

• Gæst
« Svar #9 Dato: Februar 28, 2007, 09:53:09 pm »
 :respekt:

SV-folket har talt.....

Tak for hjælpen, jeg napper klippe-klistre-løsningen og undgår at "lodde stemniningen"  :mrgreen:

Jeg smutter et billede ind i tråden her når jeg er færdig, til fælles misundelse  :innocent:

Bandit1200

• Gæst
« Svar #10 Dato: Marts 03, 2007, 07:47:47 pm »
Så fik SV nye blinkere  :mrgreen:

Lidt klippen her, lidt samling der, et par hjemmelavede indyspaceres (dækpladerne til kåbehullerne) og så var den i vinkel....

Må jeg ha' lov at præsentere...:

(og så siger jeg iøvrigt tusind tak for svar og råd, dejligt med lidt "åndeligt gå-på-mod-skubben fra erfarne folk, og andre  :P )