Forfatter Emne: Ixel potter, korte eller lange?  (Læst 4935 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

detsortelyn

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 12
Ixel potter, korte eller lange?
« Dato: Juli 18, 2007, 11:43:54 am »
Halli, hallo

Har oprettet dette her som nyt emne da jeg ikke fik noget respons fra en anden ixil tråd.. 'håber det er ok  :innocent: 

Jeg er også i gang med og købe et par ixel potter fra førnævnte forhandler i england(http://www.brspecialtuning.co.uk/)... de leveres til ca 4000(6400 hos allans mc i Hillerød) for de korte og de lange.. jeg har lige hørt fra dem her til morgen.. Den lange, jeg har bestilt er der 3 ugers leveringstid på.. og han skriver så til mig at jeg skal melde tilbage om hvilken en jeg vil have, da den korte udgave er den mest populære til netop min model; sv 1000n.
Men nu er jeg så i tvivl om det skal være de korte eller den lange model.. havde valgt den lange model fordi en af sælgerne(mener han hedder Henrik) fra allans mc i Hillerød sagde at de korte larmede for meget.. at  man skal køre med ørepropper for at holde det ud.. (og det har jeg bestemt ikke lyst til!, heller ikke kæresten når hun skal have lov til og sidde bagpå  ) Syntes nu det korte ser mest frække ud..
Henrik sagde også at de korte, bliver så varme at der skal en computer på til 6000 til og styre indsprøjtningen.. passer det?
For det udelukkede det for mig.. så mange penge har jeg ikke lyst til og indvestere pt..
lyd og varme, hvad siger i????


Håber at få nogle svar hurtigst muligt om erfaringer, så jeg kan få taget en beslutning   

Lofgreen

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 213
Re: Ixel potter, korte eller lange?
« Svar #1 Dato: Juli 18, 2007, 11:50:19 am »
Er det ikke Rune (med korte ixil'er) der har ladet db-killeren sidde i,
og stadig med en god lyd ?

Når Henrik fra Allans mc siger at der skal en computer på, så mener
han vel en Power Commander, og det er vel næppe nødvendigt  :huh:
Man kan stadig justere på den originale, bare ikke lige så detaljeret
som på en PC.

En kammerat har lige fået lavet 12k service hos Allans MC, og samtidig
fik han justeret styreboxen så den nu går MEGET bedre.
Han har 2x MIVV potter og KN filter.

Jeg skal også snarest have justeret min styrebox, jeg vil ikke ofre penge
på en PC foreløbig ihvertfald.
SV1000S K6 - Koksgråmetallic - Fuldkåbe - LeoVince alu-potter - Hugger - TRW Nummerpladeholder - Rizoma sideblink - F.Fabbri Double Bubble Kåbe

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9063

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: Ixel potter, korte eller lange?
« Svar #2 Dato: Juli 18, 2007, 03:19:29 pm »
Er det ikke Rune (med korte ixil'er) der har ladet db-killeren sidde i,
og stadig med en god lyd ?

Hvis det er mig "Rune" du mener så ja, jeg har den korte, med db killer i og jeg synes der er god lyd.
Men det er så også på en anden type motor.

Hørte dog en SV1000 med de korte forleden og der var godt brøl i, men ved ikke om det var med eller uden db killer (lå bag ham på strandvejen)
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: Ixel potter, korte eller lange?
« Svar #3 Dato: Juli 18, 2007, 11:18:17 pm »
Halli, hallo

Har oprettet dette her som nyt emne da jeg ikke fik noget respons fra en anden ixil tråd.. 'håber det er ok  :innocent: 

Jeg er også i gang med og købe et par ixel potter fra førnævnte forhandler i england(http://www.brspecialtuning.co.uk/)... de leveres til ca 4000(6400 hos allans mc i Hillerød) for de korte og de lange.. jeg har lige hørt fra dem her til morgen.. Den lange, jeg har bestilt er der 3 ugers leveringstid på.. og han skriver så til mig at jeg skal melde tilbage om hvilken en jeg vil have, da den korte udgave er den mest populære til netop min model; sv 1000n.
Men nu er jeg så i tvivl om det skal være de korte eller den lange model.. havde valgt den lange model fordi en af sælgerne(mener han hedder Henrik) fra allans mc i Hillerød sagde at de korte larmede for meget.. at  man skal køre med ørepropper for at holde det ud.. (og det har jeg bestemt ikke lyst til!, heller ikke kæresten når hun skal have lov til og sidde bagpå  ) Syntes nu det korte ser mest frække ud..
Henrik sagde også at de korte, bliver så varme at der skal en computer på til 6000 til og styre indsprøjtningen.. passer det?
For det udelukkede det for mig.. så mange penge har jeg ikke lyst til og indvestere pt..
lyd og varme, hvad siger i????


Håber at få nogle svar hurtigst muligt om erfaringer, så jeg kan få taget en beslutning   

synes klart du skal vælge de korte... det ser fandes lækkert ud på en naked sv1000, og hvis du ikke bryder dig om den brutale lyd, så lader du bare være med at fjerne DB killeren :)

Har selv den "lange" til min sv650, da jeg synes at det ser bedre ud :), Men indrømmer gerne at jeg er lidt misundelig på lyden fra en sv1000 med to af de korte uden piben i... så og hørte en så sent som i aftes på en cafe ude i valby :)

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: Ixel potter, korte eller lange?
« Svar #4 Dato: Juli 18, 2007, 11:22:04 pm »

detsortelyn

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 12
Re: Ixel potter, korte eller lange?
« Svar #5 Dato: Juli 19, 2007, 10:47:00 pm »
Jo, det var en power commander ham mente.. Har sku ikke rigtig tillid til dem mere, når de bare prøver og sælge noget jeg ikke "nødvendigt" behøver.. Så står jeg af!  :twisted:  :club:

Lofgreen, hvis din ven ejer en grå sv1000s, så var det nok den jeg så da jeg var oppe til mit 1000 km service, den lød dejlig sprød!!

Jeg har bestilt de korte, og starter da bare med db killerene i  :wink:

Glæder mig som en lille dreng   :rolleyes:

Tak for den hurtige og saglige respons  :D


« Senest Redigeret: Juli 19, 2007, 10:49:53 pm af detsortelyn »

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: Ixel potter, korte eller lange?
« Svar #6 Dato: Juli 20, 2007, 12:36:17 am »
Jo, det var en power commander ham mente.. Har sku ikke rigtig tillid til dem mere, når de bare prøver og sælge noget jeg ikke "nødvendigt" behøver.. Så står jeg af!  :twisted:  :club:

Lofgreen, hvis din ven ejer en grå sv1000s, så var det nok den jeg så da jeg var oppe til mit 1000 km service, den lød dejlig sprød!!

Jeg har bestilt de korte, og starter da bare med db killerene i  :wink:

Glæder mig som en lille dreng   :rolleyes:

Tak for den hurtige og saglige respons  :D




husk billeder  når de engang er monteret, evt et lille videoklip  :twisted:

nuggiman

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 10
Re: Ixel potter, korte eller lange?
« Svar #7 Dato: Juli 20, 2007, 08:12:35 am »
Hej
Jeg kører med de korte fra Ixil og har også købt dem ved Brian i Brstuning i Herefordshire. Jeg kan kun anbefale disse potter! De har en fed lyd og jeg kører med DB killer monteret det meste af tiden. De larmer lidt rigeligt uden! Før kørte jeg med et åben GPR underseat system og de larmede da væsentligt mere!
Selvom man er fed, kan man godt have tynd mave!!!

Lofgreen

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 213
Re: Ixel potter, korte eller lange?
« Svar #8 Dato: Juli 20, 2007, 10:27:53 am »
Hej
Jeg kører med de korte fra Ixil og har også købt dem ved Brian i Brstuning i Herefordshire. Jeg kan kun anbefale disse potter! De har en fed lyd og jeg kører med DB killer monteret det meste af tiden. De larmer lidt rigeligt uden! Før kørte jeg med et åben GPR underseat system og de larmede da væsentligt mere!

Hvilken cykel kører du på ?
SV1000S K6 - Koksgråmetallic - Fuldkåbe - LeoVince alu-potter - Hugger - TRW Nummerpladeholder - Rizoma sideblink - F.Fabbri Double Bubble Kåbe

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9063

nuggiman

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 10
Re: Ixel potter, korte eller lange?
« Svar #9 Dato: Juli 20, 2007, 02:31:29 pm »
Jeg kører sv 1000n k4! Se evt. billeder her: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=5235.msg73826#msg73826
Selvom man er fed, kan man godt have tynd mave!!!

detsortelyn

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 12
Re: Ixel potter, korte eller lange?
« Svar #10 Dato: Juli 21, 2007, 03:05:19 pm »
Bestilte dem onsdag og de var her fredag formiddag.. Perfekt!

Gik ikke længe så var jeg på vejen for for og prøve en helt ny tur  :wink:

Det lyder bare super.. db killers er i.. Riglig sprød lyd til mig  :D

Så her er lidt billeder...


amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: Ixel potter, korte eller lange?
« Svar #11 Dato: Juli 21, 2007, 04:58:57 pm »
Bestilte dem onsdag og de var her fredag formiddag.. Perfekt!

Gik ikke længe så var jeg på vejen for for og prøve en helt ny tur  :wink:

Det lyder bare super.. db killers er i.. Riglig sprød lyd til mig  :D

Så her er lidt billeder...



lækkert! :) nu mangler du bare at få fodderbrættet skiftet  :lol:

detsortelyn

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 12
Re: Ixel potter, korte eller lange?
« Svar #12 Dato: Juli 21, 2007, 11:08:43 pm »
Yep  :wink: og sidespejle  :D :D

Tid kommer råd...  :?  :)