Du skal holde dig fra det
Sikke da noget forbandet pis at fyre af! Hvis alle gik rundt med den holdning, ville eks. jeg selv aldrig nogensinde kunne sælge min MC. For ja, min bank har pant i min motorcykel.
Sorry, lige et surt opstød dér. Men jeg synes det er en forkert holdning at have. For man får det næsten til at lyde, som om ALLE der har en MC med pant i, ene og alene er ude på at snyde og bedrage en eller anden sagesløs køber. Og det er fandme en skidt fordom at have.
Selvfølgelig skal man sørge for at slippe af med panten, når man overtager et køretøj. Jeg ved ikke hvordan sådan noget skal gøres, men er sikker på at det kan lade sig gøre. Evt. kunne man forlange af sælger, at man ved overdragelse sammen kunne gå ned i vedkommendes bank og ved selvsyn sikre sig, at restgælden blev indfriet. Eller måske er der andre måder. I hvert fald synes jeg det er forkert bare at sige "Hold dig fra det!". Sådan en holdning får mig altså op af stolen.
Og nej, jeg har bestemt ikke planer om at sælge mit kære SVin! Så min restgæld kan jeg sagtens selv slås med lidt endnu.