Forfatter Emne: Afmontering af fuldkåbe...  (Læst 2289 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bandit1200

  • Gæst
Afmontering af fuldkåbe...
« Dato: Januar 13, 2007, 12:14:04 pm »
Hejsa...

Jeg har kigget på min fuldkåbe for at få den pillet af. Men det ser ud til at der forneden, allernederst, sidder en plade med nogle nitter i, som holder kåbedelene på plads og sammen.
Jeg tænker at disse nitter sidder fast på selve kåbedelene, og pladen er en slags lås som bliver trykket på, og dermed skulle være til at løfte af.
Til og til, den sidder ihvertfald godt fast, og jeg tør ikke bare brække løs med en skruetrækker  :dead:

Hvordan skal kåben afmonteres? har jeg fat i den rigtige måde at gøre det på, eller hur...?

På forhånd tak, og god weekend  :wink:


Kenny

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 497
Re: Afmontering af fuldkåbe...
« Svar #1 Dato: Januar 13, 2007, 01:03:42 pm »
Er det de 4 plast nitter du mener i bunden ? så har jeg kunnet trykke dem ud på min, med en skrue trækker, selvfølgelig med forsigtighed og fra indersiden. Jeg har nu skiftet dem ud med blå elokseret ( sikkert stavet forkert) umbraco bolte.

Bandit1200

  • Gæst
Re: Afmontering af fuldkåbe...
« Svar #2 Dato: Januar 13, 2007, 01:09:37 pm »
Ja, det er lige præcis dem jeg mener.
Der sidder også en enkelt på forsiden af kåben, forneden...

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Afmontering af fuldkåbe...
« Svar #3 Dato: Januar 15, 2007, 09:30:02 am »
Tryk splitten i midten ind til den klikker, så kan du trække "nitten" ud uden problemer.

Når de skal i igen, skal splitten være længst ude så når "nitten" skubbes ned kan splitten i midten skubbes ned for at låse den igen.

DU MÅ KUN BRUGE EN SKRUETRÆKKET TIL AT SKUBBE CENTERSPLITTEN NED MED OG IKKE TIL AT BRÆKKE MED!!!!


Jannik...
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Kenny

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 497
Re: Afmontering af fuldkåbe...
« Svar #4 Dato: Januar 15, 2007, 05:25:41 pm »
den der sidder på midten, kan du få ud på samme måde, men det er lorte nitter, derfor ,mime er udskiftet, skal jo have kåben af hver gang der skal vaskes motor, skifte olie og olie filter  :D

Bandit1200

  • Gæst
Re: Afmontering af fuldkåbe...
« Svar #5 Dato: Januar 15, 2007, 09:54:59 pm »
Jeg venter lidt med at flå kåben af  :mrgreen:
Og i den forbindelse vil jeg skifte diverse nitter og dimser ud med rigtige kåbeskruer....

Tak for svar og råd, glæder mig til at få kølergitrene på (når jeg finder et til den store køler.....der er indkøbt til den bette en)

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Re: Afmontering af fuldkåbe...
« Svar #6 Dato: Januar 17, 2007, 11:31:54 pm »
Nu vi er igang, hvor meget skal man så splitte ad før man kam tage toppen af, (kåbe, lygter og ur)
Kan se på tegningen at der er stik på ledningsnettet, men de sidder godt gemt.
Det ville være nemt hvis man kunne nøjes med de 2 stk. 8mm der holder kåbestativet.
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool