Forfatter Emne: Koblings problemer  (Læst 3845 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

MogensHerman

• Scooterfjæs
  • *
Koblings problemer
« Dato: December 21, 2006, 09:31:51 pm »
Hejsa Allesammen

Jeg læste lidt herinde omkring problemer med koblinsslaven, så ville lige pille den af og se om det var derfor jeg mistede koblingsvæske. Det var det, men når jeg så ville montere slaven igen, er det som om at stangen der går ind i gearkassen, ikke kommer helt ind. (den fulgte med ud da jeg tog slaven af). Skal jeg til at skille det hele ad, eller er det bare mig der ikke forstår at montere det korrekt.

Håber i kan hjælpe
Mvh Simon aka MogensH

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Koblings problemer
« Svar #1 Dato: December 21, 2006, 10:54:03 pm »
stangen skal stikke lidt ud, den skal ikke være skjult eller forsvinde i hullet (i tilfælde af at du tror det..)

stangen er den slaven skubber på.. i den anden ende af stangen sidder selve koblingen, og når stangen bliver trykket på, så trykker den koblingen fra. (udkobling)  så noget af stangen skal være synlig. prøv at monter slaven, og se om det dutter

MogensHerman

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #2 Dato: December 22, 2006, 01:43:09 pm »
Jeg har prøvet at montere slaven, men de ser ud som om "stangen" sidder for langt ude. Slaven bliver i hvert fald presset næsten helt i bund, når jeg sætter den på, og den kan ikke trykke stangen, hverken frem eller tilbage. Så det må vel være sket noget inde ved selve udkoblingen. stangen, tror jeg, sidder 1-2 cm for langt ude, til at slaven vil kunne trykke på den.

Håber stadig på hjælp  :undecided: :undecided:

MogensH

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #3 Dato: December 22, 2006, 02:11:51 pm »
Maaske kan denne tegning hjaelpe lidt http://alpha-sports.com/spst/2003%20SV1000,S/08.htm

MogensHerman

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #4 Dato: December 25, 2006, 09:05:11 pm »
Nå men tak for linket, det gav mig da lidt forståelse for koblingen, men jeg må vist give op, og lade de professionelle lave den. Den stang vil bare ikke gå langt nok ind og trykke på koblingen.

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #5 Dato: December 26, 2006, 12:45:51 am »
Nå men tak for linket, det gav mig da lidt forståelse for koblingen, men jeg må vist give op, og lade de professionelle lave den. Den stang vil bare ikke gå langt nok ind og trykke på koblingen.
Jeg taler lige med Alex og får ham til at skrive en guide til dig...
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Alex

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #6 Dato: December 26, 2006, 12:47:53 am »
@ Jannik: du er velkommen, min ven..

Tænker på: har du luftet koblingsystemet ordenligt ud ? ..hvis der er luft i slangen eller slaven trykker den ikke en skid..   :wink:
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #7 Dato: December 26, 2006, 10:40:03 am »
Jeg har prøvet at montere slaven, men de ser ud som om "stangen" sidder for langt ude. Slaven bliver i hvert fald presset næsten helt i bund, når jeg sætter den på, og den kan ikke trykke stangen, hverken frem eller tilbage. Så det må vel være sket noget inde ved selve udkoblingen. stangen, tror jeg, sidder 1-2 cm for langt ude, til at slaven vil kunne trykke på den.

Håber stadig på hjælp  :undecided: :undecided:

MogensH
Nu har jeg godt nok ikke rodet med så'en en kobling endnu, men det virker som om du ikke har ramt hullet i nr.35 på Moolexx's fine tegning. Jeg tænker på de 1-2 cm stangen rager for meget ud. (Blot en tanke :hand:)
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

MogensHerman

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #8 Dato: December 28, 2006, 11:03:38 pm »
Tak Alex!! nu føler jeg mig virkelig dum :blink: :blink: :blink:

Et eller andet har jeg gjort ved den kobling til at den pludselig begyndte at koble ud. Tror måske du havde ret, jeg havde vidst ikke luftet ordentlig ud.
For efter jeg havde skilt hele slaven ad, renset, samlet og en ordentlig gang udluftning, hvor jeg rejste cyklen op, begyndte den som sagt at koble ud.

Nå men tror nu alligevel den kommer en tur på værksted, det er vist tid til 12.000km tjek.

Mange tak for hjælpen allesammen