Forfatter Emne: Opbevaring af MC-tøj  (Læst 2398 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Opbevaring af MC-tøj
« Dato: November 03, 2006, 11:44:38 am »
Hep,

Efter at HM er flyttet ind er der SJOVT NOK blevet lidt mindre plads i klædeskabet :)

Tror I at vores MC-tøj vil tage skade af at hænge på et loft som er tørt, men dog ikke frostfrit??

Tøjet bliver pakket ind i tøjposer (dem man får med når man køber et jakkesæt), støvler kommer i en sort sæk, hvilket vores hjælme nok også gør.

Vil skidtet blive jordslået osv, eller kan vi snildt smide det op på min mors loft?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Anders

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 391
    • http://www.nif-trading.dk
Re: Opbevaring af MC-tøj
« Svar #1 Dato: November 03, 2006, 12:20:27 pm »
Jeg tror ikke tøjet, hvis det er tekstil, tager nogen skade i en dragtpose - smid et par mølkugler i. Hvis det er læder er det nok en anden sag, så ville jeg hænge det et sted hvor der er frostfrit efter at have gnedet det godt ind i fedt.

Med hensyn til støvler og hjelm så ville jeg undgå den tætte sorte plasticsæk og istedet bruge nogle stofposer, evt. disse kunstige men åndbare hjelmposer man får med hjelmen (eller kan købe mange steder). Støvlerne er vel af læder og kan derfor opbevares frit uden noget over, men frostfrit...

Det ville være mine bedste bud på opbevaring.
YAMAHA FZS 600 Fazer

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Opbevaring af MC-tøj
« Svar #2 Dato: November 03, 2006, 12:20:55 pm »
Hvis det er helt knastørt burde der ikke ske noget ved det, men jeg ville nok putte tøjet i en lukket papkasse og i en sort skraldesæk for at være helt sikker. (Havde det nu været dit tøj som er så gennemsyret af luft i sækken så tror jeg ikke der er noget at gøre for det ikke bliver grimt, men lad os nu se til næste forår.  :mrgreen:)
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Opbevaring af MC-tøj
« Svar #3 Dato: November 03, 2006, 01:17:18 pm »
Min Ruccadragt, militærstøvler og hjelm, hang på loftet sidste vinter.  :!: Og er på vej derop igen forresten!
Ingen opvarmning men masser af frisk luft.
Det skete der ikke noget ved.
Jeg har for argumantationens skyld  :tie: også noget gammelt lædertøj liggende (nogen åbentbart har kogevasket :brok:) og det har de sidste 19 år ligget på lofter i kældre, skure og hvad ved jeg! uden synlig skade.  :hand:
Så du kan vist roligt hænge habitten op på kvisten!  :thumbsup:
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

BrianS

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
  • Honda VF700C Super Magna
    • SVrider galleri
Re: Opbevaring af MC-tøj
« Svar #4 Dato: November 03, 2006, 02:54:10 pm »
Jeg har ikke god erfaring med at pakke hjelmen ned i plastik pose. Der var nok lidt fugt med, så den var temmelig ulækker inden i til foråret.  :puke:

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Opbevaring af MC-tøj
« Svar #5 Dato: November 04, 2006, 06:40:13 pm »
Hjelmen ville jeg heller ikke smide på loftet... :?
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing