Forfatter Emne: Bane og banejern... Hvor, hvordan og hvorledes?  (Læst 1395 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Bane og banejern... Hvor, hvordan og hvorledes?
« Dato: Oktober 15, 2006, 03:05:35 pm »
Jeg går og overvejer hvordan næste sæson bliver og hvordan den skal skrues sammen. Jeg kunne godt tænke mig en banedag eller to (hvis ikke flere) men er lidt bange for at jeg kommer til at blive for vild med SVinet og det ender med en dyr omgang. Derfor overvejer jeg at købe et banejern. Hvor finder man bedst og billigst sådan en og hvad ville være sjovt at køre på? Ville jo gerne kunne beholde Kilo SVinet selvom der kommer en lillesøster i garagen.   :whipped:

Der ud over, hvad er der af baner at køre på, når man nu kommer fra fyn? Tror ikke vi selv har nogle baner på øen og gider ikke have en uges ferie for at nå til og fra bane, så er der nogle inden for overskuelig rækkevide?  :huh:

Hvad med forsikringer og andet papirarbejde?
Har ikke prøvet bane før, men glæder mig som et lille barn til juleaften, ved tanken om at give den gas uden man skal tænke på hjernedøde bilister.  :innocent:
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: Bane og banejern... Hvor, hvordan og hvorledes?
« Svar #1 Dato: Oktober 16, 2006, 09:40:31 am »
Min anbefaling:

Vent med banejernet, hvis du ikke har været på bane før.
Tag en tur med Racing4Fun i grøn klasse og find ud af hvad det er for noget under sikre forhold.
I grøn klasse er der stort set ingen risiko for at komme galt afsted og forsikringen dækker endda hvis du har TopDK eller Tryg.

Træf derefter din beslutning om banejernet er nødvendigt.

Jeg blev selv temmelig bidt af at køre på bane i år, nåede at få 5 dage i alt, men jeg vælger at fortsætte med at bruge gade-mc'en da det simpelthen er for upraktisk for mig at have 2 mc'ere på nuværende tidspunkt.
Havde jeg haft eget hus med tilhørende garage, så havde der dog ikke været tvivl  :wink:

Nu kender jeg kun de svenske baner:
-Knutstorp er ca. 1 time og 45 minutter fra København
-Sturup er ca 45 minutter fra København
ulempen for dig er at du skal over både storebælt og øresundsbroen  :(

MC forsikring gælder som sagt kun i grøn klasse
ulykkesforsikring (personskade) ved jeg egentlig ikke, måske jeg skulle undersøge det  :huh:
andet papirarbejde er der intet af, men det kan betale sig at få sig en Brobizz/bropasaftale  :wink:

Banedage er sjove og kan klart anbefales til alle (med en sportslig mc).  :D
Men jeg tror det er vigtigt at få en god start  :)
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)