Forfatter Emne: shell´s v-power-benno, hmmmmm..............  (Læst 3682 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

esben k

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 11
shell´s v-power-benno, hmmmmm..............
« Dato: Oktober 08, 2006, 07:41:26 pm »
Er det mig der lider af dumme vrangforestillinger, eller giver v-power bare mere krudt til min sv. Min gamle fader pev over at han ikke kunne mærke noget på hans duke, men da jeg fyldte den på min, syntes jeg efter en 50km at der pluseligt skete noget. Jeg har bildt mig ind at den trækker hårdere, specielt ved høje omdrejninger. Jeg kan svært tro at jeg er så indbildsk, at det hele kun sker inde i mit hoved. Min fader mener at grunden til han ikke mærker noget er at han ikke har indsprøjtning.

Har nogen af jer prøvet shells v-power? og hvad syntes i om den....... er det bare mig??? :tie:
Duk dig.

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Re: shell´s v-power-benno, hmmmmm..............
« Svar #1 Dato: Oktober 08, 2006, 07:59:21 pm »
Har(ved feiltagelse) fylt dette på min bil men kan ikke huske noen spesiell effekt...
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: shell´s v-power-benno, hmmmmm..............
« Svar #2 Dato: Oktober 08, 2006, 08:26:24 pm »
Jeg har ikke mærket nogen forskel lige meget hvilken benzin jeg har kørt på, 92, 95, v-power eller dynamix, men de skulle jo prøves :)
SV1000S K6 - blå.

esben k

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 11
Re: shell´s v-power-benno, hmmmmm..............
« Svar #3 Dato: Oktober 08, 2006, 08:38:17 pm »
merde..... jeg var bare så sikker på at der var noget. jeg tror dog jeg vil gi den et par tankfuld mere inden jeg afskriver den helt. ellers fylder jeg bare diesel på, så er jeg da sikker på at kunne mærke forskel.
Duk dig.

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: shell´s v-power-benno, hmmmmm..............
« Svar #4 Dato: Oktober 08, 2006, 11:07:23 pm »
merde..... jeg var bare så sikker på at der var noget. jeg tror dog jeg vil gi den et par tankfuld mere inden jeg afskriver den helt. ellers fylder jeg bare diesel på, så er jeg da sikker på at kunne mærke forskel.

Jeg har også afprøvet diesel på en MC, forskel var der ihvertfald :)
SV1000S K6 - blå.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: shell´s v-power-benno, hmmmmm..............
« Svar #5 Dato: Oktober 09, 2006, 09:29:20 am »
Jeg synes faktisk min har tendens til let banken når jeg bruger 92 oktan... siden prisforskellen er minimal, holder jeg mig nu til 95 og sover bedre om natten ;)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: shell´s v-power-benno, hmmmmm..............
« Svar #6 Dato: Oktober 09, 2006, 10:22:42 am »
Mit gamle SVin har aldrig kunne lide V-Power og lign.

Den går ujævnt i tomgang, og knalder og brager ved gasgivning, så jeg holder mig til gode gamle 92.
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: shell´s v-power-benno, hmmmmm..............
« Svar #7 Dato: Oktober 09, 2006, 10:38:30 am »
Se mine erfaringer med pruduktet under tråden Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)

/Jakob  :)
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Chris S

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 81
Re: shell´s v-power-benno, hmmmmm..............
« Svar #8 Dato: Oktober 09, 2006, 10:51:11 pm »
Jeg kan nu også godt lide V-Poweren og føler at det gør lidt godt for maskinen... Men måske er jeg bare farvet af at ha´ arbejdet på en Shell tank ;-)

Dér fik vi i hvert fald fortalt, at til især biler med turbo og til MC´er kan det være godt at fylde Poweren på en gang imellem (eller hver gang..! ) Aner ikk´ hvorfor men jeg synes nu også at mærke en forskel... (også i turboladede biler)...
Racerrød SV650s, Fuldkåbe, arrow blink, Spyball, hvide H4, blå positionslys, K&N filter, Power Commander, rear hugger, undertail m. indb. LED, oem. sædeskal, OG selvfølgelig en ond, fuld Laser Extreme twin highmount system...

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: shell´s v-power-benno, hmmmmm..............
« Svar #9 Dato: Oktober 10, 2006, 10:32:35 am »
Dér fik vi i hvert fald fortalt, at til især biler med turbo og til MC´er kan det være godt at fylde Poweren på en gang imellem (eller hver gang..! ) Aner ikk´ hvorfor men jeg synes nu også at mærke en forskel... (også i turboladede biler)...

Er V-Power ikke stadig 95 Oktan? - Så har det vel ikke den store funktion i forbindelse med turbobiler?, man hæver jo oktanen (98+) for at undgå tændingsbanken i toppen?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

AHEP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 262
Re: shell´s v-power-benno, hmmmmm..............
« Svar #10 Dato: Oktober 10, 2006, 10:41:24 am »
Er V-Power ikke stadig 95 Oktan? - Så har det vel ikke den store funktion i forbindelse med turbobiler?, man hæver jo oktanen (98+) for at undgå tændingsbanken i toppen?
Shells V-Power skulle vist være oktan 97, mens statoil "superbenz" er oktan 95 tror jeg nok :wink:
Anders
Suzuki GS500E 96

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Re: shell´s v-power-benno, hmmmmm..............
« Svar #11 Dato: Oktober 10, 2006, 01:04:32 pm »
I norge selger Shell en bensin med 99oktan. Ikke prøvd denne enda...
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

esben k

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 11
Re: shell´s v-power-benno, hmmmmm..............
« Svar #12 Dato: Oktober 13, 2006, 10:28:52 pm »
Svært at drage en konklusion. der er nok en del psykisk i det, men lidt lækkert til dyret er vel også ok.
 
jeg måtte dog lige ud og prøve den "gamle" benz 95, og jeg er helt overbevist om at 97éren giver mere. jeg er helt enig i at den larmer og srutter mere. specielt ved høje omdrejninger. men i den anden ende, syntes jeg den trækker stærkere. jeg tror bare jeg vil sige:

 "v-power.... hmmmmm...."
Duk dig.

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: shell´s v-power-benno, hmmmmm..............
« Svar #13 Dato: Oktober 13, 2006, 10:44:11 pm »
Nu gror træerne jo ikke ind i himlen. Så vidt jeg ved (har fået læst og påskrevet fra adskillige sider) skal man have sin maskine justeret, hvis man skifter til et andet (højere) oktantal, for ellers vil man få problemer med tændingsbanken.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

esben k

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 11
Re: shell´s v-power-benno, hmmmmm..............
« Svar #14 Dato: Oktober 13, 2006, 10:51:37 pm »
så sandt, så sandt. var ikke klar over det kunne give problemer. men tak. tror lige jeg vil kigge nærmere på det tekniske i det så.
Duk dig.