Forfatter Emne: Hjælp til valg af udstyr. (Hjelm og handsker)  (Læst 7558 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Onchant

• Wannabe
Hjælp til valg af udstyr. (Hjelm og handsker)
« Dato: August 27, 2007, 11:12:42 pm »
Hej alle sammen

Handsker:
Jeg er ved at tage MC kørekort og skal bruge et par handsker som jeg kan bruge mens og efter jeg tager MC kørekort.
Jeg har kigget lidt på disse: http://www.mcbixen.dk/product.asp?product=2796&sub=5&page=1

Er der nogen som har nogen erfaring med disse? Det er dem jeg helst vil have tror jeg men kan ikke finde nogle foretninger på sjælland hvor jeg kan prøve dem.

ellers var jeg inde på MC hjørnet idag og fik fortalt at et par Furygan ville være det absolut bedste da han havde kørt race i 20 år og faldet af med 200Km/t med disse handsker uden nogen skade så disse var bare de bedste... Jeg sad derefter og samlignede dem lidt mine 2 valg og har lidt svært ved at bedømme. Det ser ud til man får nogenlunde samme handske i begge 2 ren kvalitetsmæssigt men derudover en masse ekstra ting i Akira'en.

Hjelm:
Derudover ville jeg godt have mig en hjelm jeg kunne bruge mens jeg tager kortet. Har kigget både på Schuberth s1 og c2.. hvilken af disse ville være bedst?
Udover igen var jeg inde på MC hjørnet og de anbefalet denne hjelm Suomy Spec 1 stadig fordi han brugte den gennem 20 år i race og den skulle være det absolut bedste da det var carbon(eller sådan noget).
Ellers har jeg kigget på Arai men de er ekstrem dyre desværre. Men er det værd at købe alligevel?

Tøj:
Så skal jeg have mig en jakke/bukser samt en rygbeskytter. Dette er dog ikke så officielt endnu da jeg overvejer at vente med dette til jeg får min SV 650'er :)

Ellers noget jeg behøver mens jeg tager kørerkort?
(De har en hjelm jeg kan låne på køreskolen men vil bare så gerne have min egen)

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt med handsker og hjelm da jeg syntes det er et meget uoverskueligt marked med alle de produkter og mærker samt forskellige tråde med forskellige synsvinkler.

Mange hilsner
Jesper

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Hjælp til valg af udstyr. (Hjelm og handsker)
« Svar #1 Dato: August 27, 2007, 11:53:26 pm »
Jeg vil vove den påstand at Shuberth S1 er den hjelm du får mest glæde af. Louis.de har udsalg på den lige nu.  :)

Med hensyn til handsker, skal de være solide og med faste knolde de rigtige steder på knoer osv...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Onchant

• Wannabe
« Svar #2 Dato: August 28, 2007, 11:34:29 am »
Opper lige

runes-mc.dk

• Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
« Svar #3 Dato: August 28, 2007, 12:44:55 pm »
Handsker: Vælg dem du kan lide. Bare de er af læder, med knobeskyttere, så er resten detaljer.
Kører selv med et par Vanucci til 500 kr., er styrtet i dem 1 gang og de duer stadig fint.

Hjelm: Dem du nævner er kendte mærker, så du går næppe galt i byen med dem.
Jeg har ingen personlig erfaring med dem, så mit bedste råd er at finde den der passer bedst på dit hoved.

Tøj: Fair nok at du venter, det er dit valg. Jeg købte mit sammen med motorcyklen og fik lidt rabat, men det var mens jeg tog kortet, så jeg fik glæde af tøjet til køretimerne.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #4 Dato: August 28, 2007, 01:10:23 pm »
Handsker: Vælg dem du kan lide. Bare de er af læder, med knobeskyttere, så er resten detaljer.
Kører selv med et par Vanucci til 500 kr., er styrtet i dem 1 gang og de duer stadig fint.

Skal lige nævnes at THansens "sportshandsker" med hård kevlar lignende beskyttelse på knoerne ikke gælder ovenstående.. 

Jeg havde et sæt som en hurtig nødløsning da jeg sku til frankrig.. Jeg nåede kun lige hjem fra de 6 banedage, og kørte et par ture med dem på gademaskinen, da syningen på håndballen af sig selv gik fra så man kunne se lige ind på håndballen...

Så de handsker vil jeg bestemt ikke tage fra på asfalten med, når de så let går op af sig selv, samt er lavet af så tyndt læder på så kritisk en zone som håndballen..

(beklager det fæle ord "Håndballe"   :lmao: )

runes-mc.dk

• Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
« Svar #5 Dato: August 28, 2007, 03:55:46 pm »

Det er ikke nær så slemt som "T.Hansen"  :lol:
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Onchant

• Wannabe
« Svar #6 Dato: August 28, 2007, 04:31:05 pm »
Nu syntes jeg bedst om Suomy hjelmen men kunne også godt tænke mig S1'ern med Solbrille funktionen.

Derudover har jeg hørt at det skulle være rigtig lækkert at kunne vippe hele forsiden op som på c2'ern men har også hørt fra andre at disse modeller er mere farlige da den allerede er "knækket" foran.

Hvilken af disse ville være det bedste valg rent sikkerhedsmæssigt?

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #7 Dato: August 28, 2007, 04:37:09 pm »

Skal lige nævnes at THansens "sportshandsker" med hård kevlar lignende beskyttelse på knoerne ikke gælder ovenstående.. 

Jeg havde et sæt som en hurtig nødløsning da jeg sku til frankrig.. Jeg nåede kun lige hjem fra de 6 banedage, og kørte et par ture med dem på gademaskinen, da syningen på håndballen af sig selv gik fra så man kunne se lige ind på håndballen...

Så de handsker vil jeg bestemt ikke tage fra på asfalten med, når de så let går op af sig selv, samt er lavet af så tyndt læder på så kritisk en zone som håndballen..

Jeg tror at det må have været en mandagsugave, for mine duer stadigvæk fint efter 3 år og 2 styrt  :thumbsup:

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #8 Dato: August 28, 2007, 04:39:48 pm »
forresten hvor er Majse henne med alle de gode råd??????

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #9 Dato: August 28, 2007, 08:14:42 pm »

Jeg tror at det må have været en mandagsugave, for mine duer stadigvæk fint efter 3 år og 2 styrt  :thumbsup:

Ja, jeg har heller ingen problemer med mine...

Check www.mlol.de for gode tilbud. De sender gerne til Danmark.
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Majse

• Moderator
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #10 Dato: August 28, 2007, 10:57:42 pm »
Jeg er her...

Hansker : Jeg kører selv med T-hansen hansker og er glad for dem.. De er også 3 år gammel, men har dog ikke styrtet med dem.. Men kan se på Moolex hansker at de er holdbare... efter 2 styrt...
Men køb nogle hansker hvor dine knoer er beskyttet... det er vigtigst..

Hjelm : du skriver at Arai er så dyr... Jeg vil sige at Schubert S1 også er ret dyr.. Køber du den farvede spare du et par 100 kr... du kan SAGTENS få en hammer god hjelm i arai til samme priser som schubert S1 koster.. Schubert S1 er en rigtig god hjelm og den mest støjsvage du kan få... Dog lidt afhængig af din hovedform.. Men helt klart en hjelm jeg kkan anbefale. Arai går efter sikkerheden og er ikke vildt støjsvag.. Men den er tip top i sikkerhed. Schubert C2 vil jeg ikke anbefale..... Ja de er smarte og du kan lukke op hvis du holder i kø eller skal snakke osv.. MEN DEN ER SVAG.. Ja fordi den er "knækket" i forevejen men også fordi ( og det gælder også Schubert S1 ) at hullerne der er boret i hjelmen til luftindtag er boret skråt.. Det betyder at hjelmen er svag i tilfælde at groft knald mod asfalt.. På Arai er huller boret lige ned i hjelmen og sandsynligheden for flækkelse er minimeret...

Tøj: Er du til tekstil eller læder.... Jeg kan anbefale begge dele....
Tekstil Goretex = Skide godt når det regner da det er vand og vindtæt... Men styrter du glider du ikke hen af asfalten men du ruller ..
Læder : Ulempe i regnvejr ( men ellers skaf dig et regnsæt til at tage udover - og hvis du normalt er M, så tag en L muligvis XL .... Styrter du glider du hen af asfalten, selvfølgelig afhængig af hvordan man styrter.. Men glider cyklen under dig, så glider du hvor du ruller i tekstil.
Hvilket mærke du skal vælge synes jeg er svært og vejlede i... Tekstil = vil jeg dog helt klart sige RUKKA... Men læder... der findes så mange mærker i læder, og jeg er selv i tvivl om hvad jeg skal vælge.. Så der tror jeg bare at jeg tier...

Pøj Pøj med at finde det du ønsker dig..... håber jeg kunne hjælpe lidt.
« Senest Redigeret: September 07, 2007, 11:23:10 am af Majse »

Kenneth P

• Roadracer
« Svar #11 Dato: August 30, 2007, 10:07:57 pm »
Handsker: Jeg købte Held Nero for ikke så længe siden. Jeg synes de er super gode. Det er kænguruskind, og tilpas tynde så man har føling med cyklen. Jeg kan se du her valgt nogle temmeligt dyre sportshandsker. Hvis det er sådan noget du går efter, så så jeg selv på nogle Held Phantom, de er suverænt fede men heller ikke billige.

Hjelm: Jeg kører selv med Schubert S1 som jeg varmt kan anbefale. Hvis du er til det mere sportslige har de også lavet en R1 som jeg synes er rigig fed, og den har stadig solbrille. Hvis du vælger en C2 skal du vide at den er tungere end S1, hvilket er en ulempe. Mit bedste råd er at gå ind i en butik der handler med det gode udstyr ( ikke T. Hansen) og prøv hjelmene grundigt, og så tager du den du føler bedst med at have på, så er det næsten lige gyldigt hvad mærke det er. Det er individuelt fra person til person hvilken hjelm der sidder bedst.
Og husk: Køb aldrig hjelmen pr. postordre, den kan få mange slag på vejen, og der kan være forskel på pasformen inden for den samme model.
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

moonlight_monkey

• Søndagskører
  • **
« Svar #12 Dato: August 30, 2007, 10:37:47 pm »
Schuberth S1 er din ven  :thumbsup:
Error! Enter any 11-digit prime number to continue.
To save money on electricity, we've turned off the light at the end of the tunnel.

Lasse1982

• Sandt SVin
« Svar #13 Dato: September 06, 2007, 09:27:27 am »
Tag ud og prøv lidt forskillige produkter. For bare fordi at jeg godt kan lide min Nitro N1200VX Hjelm og mine Safety1st hansker, er det jo ikke sikkert at du kan lide at have dem på. Vi er alle forskellige og derfor er det heller ikke sikkert at vi har den sammen opfattelse af hvad der er godt.
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #14 Dato: September 14, 2007, 11:43:55 pm »
Schuberth S1 er din ven  :thumbsup:

Faldt lige over denne tråd på MCG: http://motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=54767

Køre selv med Shoei XR-1000 og kan kun rose den...
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.