Hvad kører du på?
Hvis det er en 650, så er det formentlig en harmløs lyd der stammer fra forgaflen. Jeg ved ikke hvad der siger sådan, men jeg har læst at det har noget med konstruktionsprincippet bag (damping rod).
Min egen 650 sagde den lyd, og det gør Connias GS og min Z750 også. Alle disse cykler kører med samme type forgaffel.
Hvis du kører 1000, så er det nok ikke det jeg lige har beskrevet. SV1000 kører med cartridge gaffel og de er så vidt jeg ved ikke kendt for mislyde.
Det som Paw er inde på mht. damping rod gafler er formentlig det der kaldes "hydraulic lock". (beklager de engelske udtryk, kender ikke de danske for det)
Det skyldes at damping rod gafler er baseret på "fixed orifice", som betyder at de huller som (dæmpnings-)olien skal løbe igennem når gaflen trykkes sammen er af en fast størrelse.
Når så gaflen trykkes meget hurtigt sammen, hvilket f.eks. sker ved et bump, så nås den øvre grænse for hvor hurtigt olien kan løbe igennem hullerne, men i stedet for at olien bare løber videre i et fast tempo, så "låser" gaflen så den ikke kan trykkes mere sammen, på trods af at den langt fra er trykket i bund.
Men, dette
burde føles som når gaflen bunder, dvs. slår op i styret så man kan mærke det.
Hvis det ikke er tilfældet er det formentlig noget der ikke sidder helt fast (når vi nu har udelukket kronrørslejerne).
Jeg kan ikke sige præcis hvad det er, men f.eks. er bremsekalibrene jo flydende ophængt, hvilket betyder at de kan bevæge sig.
Så det er ikke umuligt at ved at hårdt bump i forgaflen at man kan mærke bremsekalibrene "hoppe".
Men det er altså bare et gæt/bud.