Jeg havde en uheldig oplevelse for nogle dage siden - på vej hjemad mod Århus fra Esbjerg var det gået skidegodt med høj fart, ca. 200, lige indtil Kolding, hvor jeg pludselig følte det somom jeg var kastet med 150 km/t ind i monsunregnens værste kapitel - jeg sænkede farten, men efter Vejle skete der et eller andet med cyklen - da jeg lå bag en lastbil i hans "sprøjt", var det somom cyklen pludselig tog vand ind i tanken!!! Den hostede og pruttede, og satte ud, og det føltedes somom der overhovedet ikke var nogen kræfter i motoren. Den ville bare slet ikke køre længere, og jeg måtte snige mig ud i nødsporet, hvor jeg med nedsat hastighed fortsatte. efter 25 km. ca kom jeg så til Ejer Bavnehøj, hvor jeg sneg mig ind på Statoil og fyldte op med højoktan, og så var det som forsvundet igen!?!
Er der nogen der har lignende erfaringer? Kan jeg gøre noget for at forebygge det? For det var satme godt nok en slem overraskelse da - kunne i nødsporet fornemme hvordan tusindlapperne strøg bag mig til en motorrenovering eller lignende
Ved godt cyklen ikke er lavet til undervandskørsel, men... Hjem skal man sgu da
En enkelt foreslog mig at putte en smule sprit i tanken når jeg fylder op, for at forebygge is i karburatoren? Kunne det være en idé?
Alle erfaringer er velkomne i databasen bag øret