Forfatter Emne: Hvilken kædespray er bedst??  (Læst 10976 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Claus m

• Sandt SVin
Sv: Hvilken kædespray er bedst??
« Svar #15 Dato: August 07, 2006, 09:00:40 am »
Jeg bruger silkolene chain gel, og jeg har ingen problemer med at det flyver af.
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

Grand Danois

• Sandt SVin
Sv: Re: Hvilken kædespray er bedst??
« Svar #16 Dato: August 07, 2006, 09:59:39 am »
Bruger Motul road etellerandet men er ikke specielt tilfreds med den... :rolleyes:

OK da.... hvad er du utilfreds med ved det ???
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Bill

• Sandt SVin
  • Nu med gixxer :D
« Svar #17 Dato: August 07, 2006, 11:13:17 am »
Jeg bruger white grease 3 fra Kent. Den kan anbefales, er tynd når den kommer ud og så bliver den til en fedtene hinde efter 10 sek. sådan ca.
Sprøjter ikke af kæden og fedter ikk på fælgen.

http://www.kenteurope.com/denmark/shop/viewfamily.php?viewfamily=792&sectionid=96&type=Ind
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

Paw

• Sandt SVin
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
« Svar #18 Dato: August 07, 2006, 01:00:20 pm »
Jeg bruger white grease 3 fra Kent. Den kan anbefales, er tynd når den kommer ud og så bliver den til en fedtene hinde efter 10 sek. sådan ca.

http://www.kenteurope.com/denmark/shop/viewfamily.php?viewfamily=792&sectionid=96&type=Ind

Er den godkendt til O-ringskæder?

Det ligner ikke umiddelbart et mc produkt, og det er meget vigtigt at den kan trænge ind til o-ringene.

Nogle smøremidler indeholder diverse ting og sager der nedbryder gummiringene.
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Bill

• Sandt SVin
  • Nu med gixxer :D
« Svar #19 Dato: August 07, 2006, 01:20:20 pm »

Er den godkendt til O-ringskæder?

Det ligner ikke umiddelbart et mc produkt, og det er meget vigtigt at den kan trænge ind til o-ringene.

Nogle smøremidler indeholder diverse ting og sager der nedbryder gummiringene.

Der står på den dåse jeg har at den kan bruges til motorcykelkæder etc.
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

Damage

• Gæst
« Svar #20 Dato: August 07, 2006, 01:44:40 pm »
Jeg er meget glad for produktet Motorex.

De laver en kæde spray som sidder rigtig godt fast på kæden og så har man mulighed for at købe en lille
"transport spray dåse" som man kan påfylde fra den alm. store kæde spray dåse. Den lille spray medbringes
hvis man skal på lidt længere ture på mere end en dag. (Weekend ture, træf sov...)

De laver også en rense spray til O-rings kæder. Den er ekstremt effektiv og trænger ikke ind bag O-ringene.
(der må aldrig trænge noget ind bag O-ringene, det ødelægger den smøring kæden har fra fabrikken)
Det har aldrig været nødvendigt for mig at bruge børste ved rengøring med Motorex, kæden bliver ren ved
trykket fra spray dåsen, jeg rengøre min kæder ca. en gang om året.

Paw

• Sandt SVin
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
« Svar #21 Dato: August 07, 2006, 02:20:37 pm »
Du har ret i at Motorex "chainclean" er super effektivt.

Desværre er det også superdyrt, og når man renser sin kæde så ofte som jeg, bliver det desværre lidt økonomisk uoverskueligt :)

Castrol laver også en fremragende rensespray :)
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.