Forfatter Emne: Plug and play gear indikator  (Læst 9349 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: Plug and play gear indikator
« Svar #15 Dato: August 08, 2006, 10:23:26 pm »
Citér
Samme som Niels her... (men hvis jeg trækker fejlvisning fra, er det det samme som Bill
vi klager sku til suzuki, de kunne da godt lige smide et ekstra gear i. :lmao:
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Sv: Plug and play gear indikator
« Svar #16 Dato: August 09, 2006, 12:49:35 am »
Jeg er dog ikke helt glad for at man kan sætte begrænseren ud af spil  :shock: :shock: selvfølgelig styrer man det selv............. men jeg har da ramt den et par gange  :?
Timing Retarding er den begrænsning som af Suzuki er lagt ind i 2. og 3. gear (og på nogle maskiner også i 6. gear), af emissionsmæssige årsager. Som en eller anden her på forum vist har fundet ud af, findes denne begrænsning åbenbart kun på maskiner til det amerikanske og schweiziske marked, altså ikke på "danske" cykler. Så hele idéen med at foretage det såkaldte TRE-mod er for så vidt forsvundet.
Det er denne eliminering, der er i gearindikatoren (den, de kalder ATRE). Det er således ikke omdrejningsbegrænseren, der bliver sat ud af spillet. Så ikke noget at være nervøs for på dét punkt. :)
Det. der skrives om GSX-R 1000 og GSX-R 1300, er derimod en lidt anden ting. Efter sigende har de japanske motorcykelproducenter en "aftale" kørende. Den går ud på, at de ikke må lave maskiner der kan køre over 300 km/t. Hvorvidt det er et lovkrav fra den japanske regering, eller om det bare er en aftale som producenterne selv er blevet enige om at overholde, skal jeg ikke kunne sige. Jeg hælder dog mest til det første. En anden version går på, at speedometeret på de japanske maskiner ikke må kunne vise over 300km/t, selv om maskinerne reelt godt kan køre hurtigere. Hvilken af de to versioner der er sand, aner jeg ikke. Men det er i hvert fald et faktum, at speedometeret på en GSX-R ikke kan vise mere end 299 km/t, og det samme er sandsynligvis gældende på en Hayabusa.
Hvorom alting er, så er det i hvert fald den begrænsning, der kan "fjernes" med den omtalte gearindikator. :)
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Re: Plug and play gear indikator
« Svar #17 Dato: August 09, 2006, 08:38:16 am »
Kan godt være jeg bare er en snotskovl inden for elektronik når det sidder på mit SVin, men hvordan siger i det siddes til? Lyder ganske fornuftigt og som noget jeg godt kunne finde på at invistere i...
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Sv: Re: Plug and play gear indikator
« Svar #18 Dato: August 09, 2006, 11:29:58 am »
Kan godt være jeg bare er en snotskovl inden for elektronik når det sidder på mit SVin, men hvordan siger i det siddes til? Lyder ganske fornuftigt og som noget jeg godt kunne finde på at invistere i...

Den jeg linkede til skulle passe lige på de originale stik på SV'en ledningsnet (hvis man husker den adapter de nævner), dvs. at den er lige til at koble til uden at klippe i ledninger eller andet.
Næsten som at sætte et stik i en stikkontakt  :wink:
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

william

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 14
Re: Plug and play gear indikator
« Svar #19 Dato: August 09, 2006, 11:56:34 am »
Lyder interresant sådan en Acumen dg8.Måske er der grundlag for fælles køb,med alle de mennesker der ikke kan finde rundt i gearerne.Er der en engelsk kyndig der kunne tænke sig at forestå et sådant ?



capstardk

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 375
Sv: Plug and play gear indikator
« Svar #20 Dato: August 09, 2006, 09:39:29 pm »
http://www.metricpowersports.com/cgi-bin/metric/GIpro.html

Gear indikator der er specielt lavet til Suzuki'er, som aflæser gearet fra den gear sensor som allerede er i vores gearkasser.
Ser sgu smart ud  8)

 :cry:Den passer vist bare ikke til min K1`er...
/Casper