Jeg købte en Garmin GPS da jeg var på ferie i USA, og spurgte ekspedienten om jeg bare kunne købe et kort over Europa når jeg kom hjem. "Of course, no problem, you just buy it and install it", hvilket jeg var dum nok til at tro på.
Da jeg så kommer hjem, vil jeg gerne købe et kort over Europa. Jeg kan godt få at vide hvad det koster (2.500 kr.), men de vil ikke sælge det til folk der bor i Europa - Garmins politik er, at du kan ikke købe et kort over Europa hvis du bor i Europa
Det er så himmelråbende tåbeligt, at alene det bør få samtlige alarmklokker til at ringe.
Næste problem er så at det er nærmest umuligt at finde et sted hvor du kan købe kortet online, de få steder der findes vil ikke sende til Europa, og da slet ikke tage imod et Visa kort der ikke er udstedt i USA.
Det ender med at min familie i USA køber et kort over Europa og sender til mig.
Gennem hele den farce er Garmin mildest talt uinteresserede i at hjælpe.
Næste problem opstår så da jeg smadrer min GPS, antennen knækker af. Forsikringen dækker reparation, så jeg skal blot finde ud af hvad det koster at få den repareret. Med bange anelser (jeg kan godt huske hvor ligeglade de var sidst jeg talte med Garmin) henvender jeg mig - svaret er, at de ikke udfører reparationer, men jeg kan få den ombyttet for 1800 kr. Det er så hvad det er, lige indtil jeg fortæller at den er købt i USA, så vil de selvfølgelig ikke hjælpe mig. Forsikringen vil selvfølgelig ikke betale en helt ny GPS bare fordi antennen er knækket af, det burde kunne klares for få hundrede kroner - og ville ikke være et problem, hvis bare man ikke havde valgt Garmin.
Essensen i historien er, at jeg skulle ikke have købt en GPS i USA, og selvom Garmin kun har ydet den service man (ikke) har krav på, virker de fuldstændigt komplet ligeglade med deres kunder, hvilket får mig til at advare mod at købe deres produkter.