Det er sgu godt man er opmærksom...
På vej hjem fra arbejde kører jeg af motorvejen ved Albertslund.
Afkørselsbanen ender i et lyskryds, hvor jeg skal til venstre, over motorvejen.
Der er rødt og jeg stopper.
Da der bliver grønt sætter jeg i gang, dog ikke særlig hurtigt, da man nærmest skal svinge med det samme man sætter i gang.
Jeg kigger til venstre samtidig og kan godt se der kommer en lastbil, som skal til venstre ned på motorvejen og han kører forholdsvis hurtigt.
Jeg når lige at tænke at han nok ikke når at stoppe inden stoplinjen, hvorefter han brager ud over stoplinjen og drejer til venstre, lige foran mig
Men jeg kører som sagt temmelig langsomt og kan sagtens nå at stoppe, så jeg føler ikke rigtig at det var farligt, bare at chaufføren var en kraftidiot
Jeg overvejede kort at køre efter ham, men han var jo på vej ned på motorvejen og hvis han ikke stopper før langbortistan, så kan jeg jo ikke gøre andet end at sprælle med arme og ben foran ham
Bagefter kom jeg til at tænke på at hvis der ikke havde været rødt for mig, så havde jeg taget svinget i lyskrydset med noget højere fart og så ville det have været noget af en panikopbremsning for at stoppe for den (forbandede) lastbil.
Eller også ville der slet have været tid til at bremse op
Kort fortalt: hvad der kunne have været en nærdødsoplevelse, blev i stedet bare et harmt forumindlæg, fordi jeg huskede at være opmærksom
Kør pænt og sikkert derude