Forfatter Emne: Nær kørt ned af lastbil  (Læst 2224 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

runes-mc.dk

• Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Nær kørt ned af lastbil
« Dato: Juli 12, 2006, 05:23:44 pm »
Det er sgu godt man er opmærksom...  :shock:

På vej hjem fra arbejde kører jeg af motorvejen ved Albertslund.
Afkørselsbanen ender i et lyskryds, hvor jeg skal til venstre, over motorvejen.
Der er rødt og jeg stopper.
Da der bliver grønt sætter jeg i gang, dog ikke særlig hurtigt, da man nærmest skal svinge med det samme man sætter i gang.
Jeg kigger til venstre samtidig og kan godt se der kommer en lastbil, som skal til venstre ned på motorvejen og han kører forholdsvis hurtigt.
Jeg når lige at tænke at han nok ikke når at stoppe inden stoplinjen, hvorefter han brager ud over stoplinjen og drejer til venstre, lige foran mig  :shock:
Men jeg kører som sagt temmelig langsomt og kan sagtens nå at stoppe, så jeg føler ikke rigtig at det var farligt, bare at chaufføren var en kraftidiot  :evil:

Jeg overvejede kort at køre efter ham, men han var jo på vej ned på motorvejen og hvis han ikke stopper før langbortistan, så kan jeg jo ikke gøre andet end at sprælle med arme og ben foran ham  :rolleyes:

Bagefter kom jeg til at tænke på at hvis der ikke havde været rødt for mig, så havde jeg taget svinget i lyskrydset med noget højere fart og så ville det have været noget af en panikopbremsning for at stoppe for den (forbandede) lastbil.
Eller også ville der slet have været tid til at bremse op  :shock: :shock: :shock:

Kort fortalt: hvad der kunne have været en nærdødsoplevelse, blev i stedet bare et harmt forumindlæg, fordi jeg huskede at være opmærksom  :wink:

Kør pænt og sikkert derude  :)
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Nær kørt ned af lastbil
« Svar #1 Dato: Juli 12, 2006, 05:57:23 pm »
Ja gu fanden skal man være opmærksom !
De forbandede bilister prøver jo at aflive os, hver eneste gang de får chancen.  :shocked:
Eller retter sådan føler man det sommetider efter en tur i morgen/eftermiddags trafikken   :?

Men godt at høre/læse at du ikke fik andet ud af det en en lidt vild oplevelse  :D
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

runes-mc.dk

• Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Sv: Re: Nær kørt ned af lastbil
« Svar #2 Dato: Juli 12, 2006, 05:59:32 pm »
Men godt at høre/læse at du ikke fik andet ud af det en en lidt vild oplevelse  :D

Lidt adrenalin er altid godt   :D

Men der er bedre måder at få det på  :rolleyes:
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Ritzau

• Sandt SVin
  • Its not the age.................. Its the mileage!
« Svar #3 Dato: Juli 13, 2006, 09:25:39 am »
De satans erhvervschauffører!  :x
Har for travlt og for meget andet end lige trafiksikkerhed i hovedet!
Var tæt på at ryge i statistikken igår på Parkvej i Glostrup!
En hvid kassevogn lavede en U-vending lige foran mig!  :shock:
Jeg måtte bag om ham og ramte så næsten den næste parkerede bil!
Fik ikke engang dyttet af fjolset havde nok at gøre med at overleve!
Nej jeg kørte ikke for stærkt! han holdt sgu stille (og lurede!).
Og han brugte selvfølgelig heller ikke sit blinklys!
 8)

Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

SVea

• Autonom
  • Sandt SVin
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Sv: Re: Nær kørt ned af lastbil
« Svar #4 Dato: Juli 13, 2006, 12:11:32 pm »
De forbandede bilister prøver jo at aflive os, hver eneste gang de får chancen.  :shocked:

Ja, det erfarede jeg så også i går. Vi kørte en gruppe på ca. 10 cykler fra Frederiksberg og skulle bare en tur ud på Linien. Ved Nørreport station støder der så en Volvo stationcar (tror jeg det var) til, som åbenbart ulmer af indebrændt had til MC´ister. Han kører helt op i røven på flere af os, ind og ud mellem vores kolonne, skærer SVea af fra de andre, da vejen på et tidspunkt ændrer sig fra to spor til et og presser os allesammen. Onde, onde sure stodder. Han var faktisk åbentlyst meget træt af motorcykler. Jeg ser så, at han drejer ind til de dyre lejligheder lige ved Indiakaj (mener det er det vejen hedder), så det kan godt ske, at han har forsøgt at tage nogle af os af dage, så der er det mindre af os, der larmer nede ved hans hood på Langelinie. Men fælt ubehagelig oplevelse var det i hvert fald  :( :( :(
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Ritzau

• Sandt SVin
  • Its not the age.................. Its the mileage!
« Svar #5 Dato: Juli 13, 2006, 12:32:04 pm »
Det sku lige være sket for Arnold Terminator Swhwarzenegger - den film gad jeg godt se!  :twisted:
Meget han turde, især når i var flere!
Nå det kan jo være han får en slem sygdom en dag!  :)
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Rasmus

• Roadracer
Sv: Nær kørt ned af lastbil
« Svar #6 Dato: Juli 13, 2006, 03:42:06 pm »
Nå det kan jo være han får en slem sygdom en dag!  :)

Det lyder som om han allerede har fået en sygdom :!: Det er squ da sygt at prøve at køre andre af vejen med fuldt overlæg  :huh: