Forfatter Emne: Uheldig eller heldig  (Læst 1787 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Uheldig eller heldig
« Dato: Januar 06, 2008, 11:05:51 am »
Min dag igår...
Jeg står for en flytning her den 1. februar, og skulle så i denne sammenhæng have flyttet SVinet ud til de gamle. Derfor ringede jeg til min far og spørgte ham om han ikke ville hente mig og cyklen på hans lastbil, hvilket han gjorde.
Vi trillede cyklen op og bandt den fast. Hvorefter vi begyndte at køre de 30 km.
I et af de sidste sving kan jeg høre et MEGET træls bumb, og beder ham holde ind til siden. Og ganske rigtig SVinet ligger nede på siden... Dammit tænkte jeg, og hoppede hurtigt op på laddet og fik den rejst.
DETTE VAR DET UHELDIGE

Men nu hvor det var sket, mener jeg at jeg har været heldig.
Jeg havde dage i forvejen taget hele kåben af, så den var ikke på. - HELDIGT
Min far rydder sne og spreder salt om vinteren, hvorfor der lå nogle sække på ladet med salt, som tanken landede i. - HELDIGT
Så det eneste jeg har kunnet opdage er at koblingsgrebet er blevet bøjet, og styrenden har fået skrabet lidt maling af.
Jeg mener det er heldigt sluppet - hvad siger I?

Og vi snakker ikke om hvordan vi havde bundet den fast....  :thumbsdown:
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

mcbundy

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 69
Re: Uheldig eller heldig
« Svar #1 Dato: Januar 06, 2008, 11:33:55 am »
py ha ..kunne have gået meget værre.
og vi snakker stadig ikke om hvordan den var bundet fast

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Uheldig eller heldig
« Svar #2 Dato: Januar 06, 2008, 11:37:44 am »
Skift du dit koblingsgreb og pletmal din styrende (eller køb en ny). Den er fejlfri igen for en plovmand.
I mine øjne var du meget heldig .. men lær af det og gå mere op i at binde cyklen fast næste gang :)

Og når det er sagt er det altid en god ide at sætte noget op ad/tæt på cyklen som den kan lande blødere på hvis det alligevel skulle gå galt.

Det bedste du kan gøre er at sætte cyklen på støtteben og binde stropper fra cyklen og ned mod gulvet. Ellers er det bare meget svært at få
en mc til at stå sikkert...
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Uheldig eller heldig
« Svar #3 Dato: Januar 06, 2008, 01:01:10 pm »
... og lad være med at køre med svinet på en mc-trailer på en motorvej MED mc-garagen på. Der kommer sådan nogle grimme ridser i ploven fra det hægte som holder mc-garagen sammen under cyklen imens den lystigt blafrer i vinden  :angel: Hrmmm...

Hvor er nu den smiley som slår SIG SELV oveni hovedet med en kølle?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Uheldig eller heldig
« Svar #4 Dato: Januar 06, 2008, 01:27:21 pm »
... og lad være med at køre med svinet på en mc-trailer på en motorvej MED mc-garagen på. Der kommer sådan nogle grimme ridser i ploven fra det hægte som holder mc-garagen sammen under cyklen imens den lystigt blafrer i vinden  :angel: Hrmmm...

Hvor er nu den smiley som slår SIG SELV oveni hovedet med en kølle?

   

bdamkjaer

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 312
Re: Uheldig eller heldig
« Svar #5 Dato: Januar 06, 2008, 01:58:16 pm »
Ja, her skal vist ikke siges for meget. Trods alt heldigt, nu det gik som det gik.
SV1000S K6 Blå, Pluig DB, Suzuki Touren Lenker, Scottolier, Hyper Pro Kit + det løse...