Forfatter Emne: Yoshimura TI/CF?!  (Læst 2969 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

FrederikD

  • Gæst
Yoshimura TI/CF?!
« Dato: Juli 18, 2006, 10:23:03 am »
Hei Folkens!

Jeg har efterhånden tyndslidt tasterne på mit tastatur på at finde en Yoshimura udstødning. Efter at ha' fået en pris fra Krog MC, og læst told- & momsregler igennem har jeg besluttet mig for selv at bestille den hjem fra USA. Men når man så sidder og kigger står der en masse koder som fx.

FS = Full System
SO = SlipOn
HE = High Exit
TI = Titantium
SS = Stainless Steel
CF = Carbon Fibre

Eller det går jeg i hvert fald ud fra det betyder  :?

Men det jeg leder efter er et komplet TRS sytem i Titanium med Carbon potte... Men det synes at være umuligt at finde. Alle med High Exit står der også SS ved som jeg går ud fra er at det er stål-udgaven. Findes TI/CF løsningen ikke..? Der må da være andre end mig der har eftersøgt denne.

Og så synes jeg at erindre at der i et tidligere indlæg var tale om at ved montering af system med High Exit at man var nødsaget til at fjerne højre passager-fodstøtte - kan dette af- eller bekræftes..?

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Sv: Yoshimura TI/CF?!
« Svar #1 Dato: Juli 18, 2006, 11:00:06 am »
Det ser ikke ud til at TRS fuldt system fås i titanrør/carbonpotte/high exit til sv'eren jvf. online store på www.yoshimura-rd.com.

Men du er klar over forskellen ikke ?

Det er forrørene der så er i titan, fremfor rustfri stål.
Det koster sikkert kassen.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

FrederikD

  • Gæst
Re: Yoshimura TI/CF?!
« Svar #2 Dato: Juli 18, 2006, 11:04:40 am »
Jeg er klar over forskellen... Ville bare gerne ha' det ultimative kræs når vi alligevel er oppe i en skyhøj prisklasse! Nå, men kan man ikke få det bedste må det blive det næstbedste.

Nogen der skal ha' noget med..?

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Sv: Yoshimura TI/CF?!
« Svar #3 Dato: Juli 18, 2006, 11:08:36 am »
du kan få fuld titan hvis du vælger Arata: http://www.kjmotorcykler.dk/product.asp?product=358&sub=1&page=1
den er dog ikke high mount
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Yoshimura TI/CF?!
« Svar #4 Dato: Juli 18, 2006, 12:39:18 pm »
Følgende er sakset fra Holtug MC's hjemmeside:

"Yoshimura Duplex Race Tri-Oval: Et udstødningssystem kun til race med forrør i rustfri stål eller titanium og en speciel Tri-Oval race lyddæmper med to udgange i titanium. Et eksklusivt og dyrt system (priser fra kr. 20000,00 og op !!!!)"

Dette er det eneste Yoshimura system, der fås med forrør i titanium.

Og ja, hvis du skal have et Yoshimura Hi-Level, er du nødt til at sige farvel til passagerfodhvileren i højre side.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

FrederikD

  • Gæst
Re: Yoshimura TI/CF?!
« Svar #5 Dato: Juli 18, 2006, 12:46:14 pm »
Jeg bryder mig pesonligt ikke om den med to afgange! Men så må det blive det andet... Kan bare ik' helt blive enige med mig selv om det er det værd at sige farvel til fodstøtten - det er jo meget rart at kunne vise pigebarnet frem engang imellem.

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Yoshimura TI/CF?!
« Svar #6 Dato: Juli 18, 2006, 12:52:12 pm »
Jeg bryder mig pesonligt ikke om den med to afgange! Men så må det blive det andet... Kan bare ik' helt blive enige med mig selv om det er det værd at sige farvel til fodstøtten - det er jo meget rart at kunne vise pigebarnet frem engang imellem.
Jeg er helt enig med dig. Hvis/når jeg engang (forhåbentlig) skal have Yoshimura på min, vil jeg stå i det samme dilemma. Jeg må indrømme, at jeg foretrækker Hi-Level udstødninger, ud fra et designmæssigt synspunkt.
Men det med elimineringen af fodhviler-konsollen er jo Yoshimura's egen officielle "version". Hvis du har lidt fingersnilde og mekanisk sans, er det jo ikke utænkeligt at du kan lave en eller anden løsning med fodhvilerne, så du kan bibeholde dem.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Re: Yoshimura TI/CF?!
« Svar #7 Dato: Juli 18, 2006, 01:04:51 pm »
Hvorfor skal man ha forrørene i titan egentlig? Jeg har som kjent akkurat montert TRS på min sykkel(forrør i rustfritt, potte i titanium) og jeg må si vekten på stålrørere var meget mindre enn de orginale...
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Yoshimura TI/CF?!
« Svar #8 Dato: Juli 18, 2006, 01:20:20 pm »
Forrørene i rustfrit stål er tyndtstrukket stål, de er meget tynde og meget lette i materialet.. (bare rolig, de er rigeligt lette !!!)

Titanium rørene bliver primært brugt til race. Det er nok derfor at de ikke laves til SV'erne.

FrederikD

  • Gæst
Re: Yoshimura TI/CF?!
« Svar #9 Dato: Juli 18, 2006, 02:11:52 pm »

Men det med elimineringen af fodhviler-konsollen er jo Yoshimura's egen officielle "version". Hvis du har lidt fingersnilde og mekanisk sans, er det jo ikke utænkeligt at du kan lave en eller anden løsning med fodhvilerne, så du kan bibeholde dem.
[/quote]

Mekanisk snilde er desværre ikke en medfødt gave, så jeg må ta' en kiks og udelukke High Mount som en mulighed. Men så skal jeg bare ha' bestilt en potte.