Forfatter Emne: Hjælp til relæ  (Læst 8810 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

fldahl

• Roadracer
  • the devil made me do it...
Hjælp til relæ
« Dato: Juli 13, 2006, 07:22:13 pm »
Jeg har investeret i et nyt sæt horn. Dog ikke et Stebel Nautilus, som NYGs.  :?

Jeg har fundet fine steder at montere dem. Det er en to-delt horn. Det ene er monteret, hvor det originale før sad (se billede4) - og det andet er monteret til øverst højre for køleren (se billede3). Altsammen fint.!

Der følger et relæ med hornene. Jeg er ikke særlig elektrikerstærk - og jeg kan ikke finde ud af, at sætte skoene på de rigtige steder på relæet.

Vil nogen hjælpe.?

Jeg har prøvet mig frem til, at de to ledninger, der går til det gamle horn er: Den Orange/grønne er fast plus. Den blå/lysegrå er stel, der sluttes, når hornkontakten aktiveres (se billede2).

På relæet har jeg sat fast plus (orange/grønne) til pin 30. (se billede1). Jeg har sat kontakten (blå/lysegrå) til pin 85 (se billede1). Jeg har sat hornene til pin 87 (se billede1).

Intet virker.!  :cry:.. Og hvad skal man bruge pin 86 til.? og hvad betyder den lille bro, der er markeret på diagrammet mellem pin 30 og pin 86..??

Det skal siges, at hornene virker.! Det fandt jeg ud af, da jeg satte den faste plus til plus på hornet  :innocent:

På forhånd tak for hjælp.!

Billede1: (relæ og diagram)

Billede2: (ledningsføring til gammelt horn)

Billede3: (det ene horn monteret til venstre for køler)

Billede3: (det andet horn monteret i stedet for det originale)

« Senest Redigeret: Juli 13, 2006, 07:25:06 pm af fldahl »
Nu uden tohjulet liv...

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: Hjælp til relæ
« Svar #1 Dato: Juli 13, 2006, 07:43:08 pm »
Hej, prøv at læse det dokument jeg har postet i den anden horn-tråd.  Der er en forklaring vedr. tilslutning af relæ.
« Senest Redigeret: Juli 15, 2006, 11:40:20 am af nyg »