Forfatter Emne: Re: Sydpå  (Læst 2397 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Drlund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 332
Re: Sydpå
« Dato: Juni 09, 2006, 11:38:02 pm »
Så, nu fik vi også lige bestilt plads med biltoget hjem - fik vidst lige hapset nogle af de sidste billetter, som er til at betale.
Nå, men planen er, at konen og jeg skal en lille måneds tid sydpå her til sommer: Hamburg-Livorno med tog og så ha' et par dage i Rom/omegn. Dernæst kører vi til østkysten af Italien til Ancona, hvor vi sejler til Split i Kroatien. Dagen efter skal vi gennem Mostar i Bosnien til Sarajevo, hvor vi også overnatter. Til sidst skal vi så over til Serbien, hvor svigermekanikken er bosiddende. Efter et par uger i Serbien kører vi gennem Kroatien og Slovenien op til Østrig, hvor vi skal med toget hjem mod Hamburg....summa summarum: ville høre jer lidt mere erfarne, som har været sydpå tidligere :wink: om der er noget man simpelthen skal ha' med (her tænker jeg lidt på værktøj, dækkit?, papirer, beklædning osv)? Eventuelle fif eller råd er meget velkommende, så bare fyr løs :D :rolleyes:
Drlund aka Daniel

SV1000SK4

Larsen

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 125
Re: Sydpå
« Svar #1 Dato: Juni 10, 2006, 12:49:37 am »
Du skal huske din originale registreringsattest. Jeg har hørt ( har ikke selv prøvet det ) at det tyske politi IKKE kan li en udstødning der larmer på en mc... Er der nogle her inde der ved om det er rigtigt ??
Dialog er sidste udvej, når alle voldelige muligheder er udtømte, og det er de sjældent !!

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Sydpå
« Svar #2 Dato: Juni 10, 2006, 03:53:59 am »
Du skal huske din originale registreringsattest. Jeg har hørt ( har ikke selv prøvet det ) at det tyske politi IKKE kan li en udstødning der larmer på en mc... Er der nogle her inde der ved om det er rigtigt ??
Der er efterhånden så mange herinde som har nævnt netop dette, så der er jo nok noget om snakken.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Re: Sydpå
« Svar #3 Dato: Juni 10, 2006, 09:30:56 am »
Daniel>Du skal huske at sende postkort :D
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Anita

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 133
Sv: Re: Sydpå
« Svar #4 Dato: Juni 10, 2006, 10:22:36 am »
Hvis uheldet er ude skal du i nogle lande (Mener Italien er et af landene) have en af de der selvlysende veste på hvis du/I bliver nødt til at forlade køretøjet.
Har også hørt det med larmepotter ikke er "in" i Tyskland
SV1000S K4

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Sv: Re: Sydpå
« Svar #5 Dato: Juni 10, 2006, 11:34:56 am »
Du skal huske din originale registreringsattest. Jeg har hørt ( har ikke selv prøvet det ) at det tyske politi IKKE kan li en udstødning der larmer på en mc... Er der nogle her inde der ved om det er rigtigt ??

Hva med at spørge ´"xxxdinixxx" ... hun er fra tyskland !
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Drlund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 332
Sv: Re: Sydpå
« Svar #6 Dato: Juni 10, 2006, 12:47:56 pm »
Citér
Hva med at spørge ´"xxxdinixxx" ... hun er fra tyskland
Så har jeg lige skrevet til vores tyske veninde - lad os se hvad hun siger til det. Jeg snakkede for et stykke tid siden med Nyg angående, hvor emsige das polizei er (Han har jo boet dernede/omegn så han burde kende lidt til det). Han havde hørt, at hvis man blev stoppet, havde de en simpel test. De tog simpelthen et kostskaft, og hvis det kunne gå lige igennem, kom man ikke videre. Men det vil jo sige, at når vi har vores baffler i, så burde der vel (7-9-13) ikke være nogle problemer :undecided:

- Til dig JJ: ja, vi skal nok sende jer et postkort - men, men I kan jo lægge ud her i næste uge :D

Drlund aka Daniel

SV1000SK4

Drlund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 332
Sv: Re: Sydpå
« Svar #7 Dato: Juni 14, 2006, 01:04:33 pm »
- Fik svar fra vores tyske veninde angående, hvordan das Polizei stiller sig til vores potter (Hoffe es ist ok? :wink:): "to drive with racepipes on german streets is risky. if the police  police stops you and see, that you've got none db eater in your racepipes - they can decommission your bike so you're not allowed to drive forward. If you got "normal" racepipes - you can take a chance without stopping by police with some luck but then you should be alert. Some of our guys drive their bikes with racepipes which are only allowed for racetrack on the public streets - and have luck"....
Drlund aka Daniel

SV1000SK4