Forfatter Emne: HJÆLP!  (Læst 1687 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

stefanhansen

  • Gæst
HJÆLP!
« Dato: Juni 08, 2006, 11:23:15 pm »
Jeg skal montere diode blinklys, hvordan f..... skal de modstande sidde :shocked:
Er ikke den store elektronikhaj, så hvis der er nogen der ligger inde med en god tegning eller forklaring :D

På forhånd tak!

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: HJÆLP!
« Svar #1 Dato: Juni 08, 2006, 11:31:37 pm »
Hej...

Det kommer an på om det er effektmodstande som gør at den ikke blinker for hurtigt eller om det er modstande som sænker spændingen fra 12v til eks 3v

Effektmodstande er normalt rimeligt store og skal sidde paralelt dvs med et ben på hver af de 2 ledninger der går ud til blinket. (Bemærk at de kan blive hammer varme!!!)

Formodstande er nogle eks 12 k-ohm modstande som sidder i serie dvs at den ene ledning fra blinket loddes på det ene ben på modstanden, og det andet ben fra modstanden loddes på den ledning som kommer fra mc´en ud til blinket.
Altså klipper du + ledningen ud til blinket og sætter modstanden ind i ledningen, hvis du forstår...

Er du med???  :shock:
« Senest Redigeret: Juni 08, 2006, 11:33:15 pm af Jannik »
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

stefanhansen

  • Gæst
Re: HJÆLP!
« Svar #2 Dato: Juni 08, 2006, 11:37:45 pm »
Ok, det er henholdsvis rizoma foran, og en baglygte med indbygget blink bagi :afro:, og der står det skal være paralelt så det må være det jeg prøver. Men skal der sidde en på hvert blinklys, eller er det nok med en til foran og en til bagved :o

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: HJÆLP!
« Svar #3 Dato: Juni 08, 2006, 11:55:58 pm »
Ok, det er henholdsvis rizoma foran, og en baglygte med indbygget blink bagi :afro:, og der står det skal være paralelt så det må være det jeg prøver. Men skal der sidde en på hvert blinklys, eller er det nok med en til foran og en til bagved :o
Der skal sidde én til hver side, altså hhv. højre og venstre.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

stefanhansen

  • Gæst
Re: HJÆLP!
« Svar #4 Dato: Juni 09, 2006, 12:14:44 am »
Ok, tak for svaret!
Ved i om det er noget snot at pille bagenden af, for at skifte baglygten?

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: HJÆLP!
« Svar #5 Dato: Juni 09, 2006, 12:35:22 am »
Ok, tak for svaret!
Ved i om det er noget snot at pille bagenden af, for at skifte baglygten?
Nu kan jeg kun svare ud fra kendskabet til min egen Old Skool, men på den er det da nærmest umuligt at pille baglygten af medmindre man skiller bagenden ad. Eller måske hvis man er gynækolog...
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...