Forfatter Emne: Tilbagerykkersæt  (Læst 13008 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

knolp

  • Gæst
Re: Tilbagerykkersæt
« Svar #30 Dato: Maj 12, 2006, 11:28:46 am »
Jeg er også interesseret - hvis prisen bliver fornuftig og de kan passe på min SV650-'99

Jeg er også på.

Jeg er intereseret i at få forhvilerne tilbage fordi jeg har lange ben :shock: Men jeg undre mig over at de fleste pedalsætt også løfte dem op? Det er da ikke fordi der ikke er plads bagude? Er det pga. øget frigang ved nedlægning?

Hvad går det ud på?


Hjælp en newbye!

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Tilbagerykkersæt
« Svar #31 Dato: Maj 12, 2006, 11:49:35 am »
Jeg er også interesseret - hvis prisen bliver fornuftig og de kan passe på min SV650-'99

Men jeg undre mig over at de fleste pedalsætt også løfte dem op? Er det pga. øget frigang ved nedlægning?
For at sige det kort... Ja.  :D
Når du kører, hvordan er dine fødder placeret på fodhvilerne? Når du bruger gear- og bremsepedalerne, hviler din fod selvfølgelig med svangen lige på fodhvileren, men hvad så når dine fødder er inaktive? Skubber du fødderne tilbage, så de kun hviler med fodbalden/tæerne? Og hvis ja, hvorfor gør du så det? Jeg gør det selv, og det er måske noget med at man ikke vil risikere at éns fødder går i asfalten under nedlægning. Men læg mærke til GP piloterne. De flytter ikke rundt på deres fødder, de har tæerne ved hhv. gear- og bremsepedal hele tiden. Deres fodhvilere er nemlig placeret så langt oppe og tilbage, at der altid er nok clearance mellem fødder og asfalt, uanset hvor meget nedlægning de har på.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Re: Tilbagerykkersæt
« Svar #32 Dato: Maj 13, 2006, 11:04:52 am »
Går og pusler med et nyt sæt, det kommer også til at løfte mine fødder.
Se billedet og gæt hvorfor

http://www.jesperj.dk/pics/Bronzekursus/DSC_5113.htm

Der skal være plads til andefødderne.  :lol: :lol: :lol:
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

Bongers

  • Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 556
  • Halvtids dum !!
Re: Tilbagerykkersæt
« Svar #33 Dato: Maj 18, 2006, 03:18:01 pm »
Jeg har kørt med et sæt – en uges tid nu… man sidder sku godt  :P :P :P

Der er fire muligheder for at rykke tilbage 50 , 58 , 66 og 74 mm. Der er tre muligheder i højden, - 10, 0 (nul) og + 10 millimeter. Det laves nok om til + 30, + 15, nul, -15 og 30 !!

Det funger super, kobling og bremse følger med. Eneste minus, er når man har strafvægt med, sidder deres fødder tæt på ens egne (1G SV650) men så er der jo noget kontakt  :o

Får taget nogle billeder.. men hvis der er noget der er godt til hammersløjt (har vist fået en PM) så må man gerne lige melde sig, så vi kan få lavet et pænt eksemplar !!
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

knolp

  • Gæst
Re: Tilbagerykkersæt
« Svar #34 Dato: Maj 24, 2006, 09:58:28 pm »
(jeg vil gerne have gang i denne tråd igen)


Jeg har vedhæftet en klods som jeg synes er ideelt udformet... Hvis der er en produktion undervejs synes jeg at man kunne overveje flere positionshuller lige som på denne model set på http://www.lucas-bikersworld.com og ligesom Bongers beskriver det.

Jeg har læst at AlvinT har oploadet et eksempel som jeg ikke kan åbne. Er der en venlig sjæl der vil oploade det igen?

 Footrest assembly brackets 
 
» can be used with all Lucas footrest assemblies or the original ones
 
 » highly stable CNC aluminium products 
 
» to make the riding position more comfortable 
 
» to raise the footrest position for greater ground clearance 
 
» on extreme positions, a longer gearstick is necessary 

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Tilbagerykkersæt
« Svar #35 Dato: Maj 24, 2006, 10:10:24 pm »
Jeg er også stadig interesseret i noget fodhviler-halløj. Der var et par stykker som snakkede om at de havde adgang til en CNC-fræser. Jeg kunne stadig godt tænke mig at vide, om jeg kan få lavet et sæt, hvis jeg kommer med mine egne tegninger (jeg har et lille pladsproblem i højre side på grund af slutrøret til min Hi-Level udstødning, derfor vil jeg gerne selv tegne fodhvilerne).
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Alvin T

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 72
  • GSX-R 750 k7
Re: Tilbagerykkersæt
« Svar #36 Dato: Maj 24, 2006, 10:53:02 pm »
Jeg er så småt begyndt at lave nogle programmer til det fodhviler sæt jeg uploadede et billede af for et stykke tid siden, men jeg kan se at det ikke er noget der lige bliver færdigt, da det tager enormt langt til at lave programmer til det hele. Så rent økonomisk kan det slet ikke betale sig at lave det selv, skulle da være fordi man syntes det er sjovt og gider lave det uden at få noget for det. Men jeg laver lidt programmer når jeg har tid men det er ikke noget jeg regner med bliver færdigt inden for de næste par uger :P
Alvin Theibel, Blå/Hvid GSX-R 750

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Tilbagerykkersæt
« Svar #37 Dato: Maj 24, 2006, 11:01:43 pm »
Jeg er så småt begyndt at lave nogle programmer til det fodhviler sæt jeg uploadede et billede af for et stykke tid siden, men jeg kan se at det ikke er noget der lige bliver færdigt, da det tager enormt langt til at lave programmer til det hele. Så rent økonomisk kan det slet ikke betale sig at lave det selv, skulle da være fordi man syntes det er sjovt og gider lave det uden at få noget for det. Men jeg laver lidt programmer når jeg har tid men det er ikke noget jeg regner med bliver færdigt inden for de næste par uger :P
Hvilke programmer? Så vidt jeg husker, har du lavet dit sæt i AutoCAD, og det så meget 2D-agtigt ud. Jeg vil lave mit i SolidWorks, og filerne bliver dermed ægte 3D med det samme, og jeg forestiller mig at de så bare kan indlæses i et bearbejdningscenter, hvorefter det hele skulle gå mere eller mindre af sig selv.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Re: Tilbagerykkersæt
« Svar #38 Dato: Maj 26, 2006, 08:52:56 pm »
For de utålmodige er der nu et komplet grundsæt fra LSL til kun 2100 bobs hos Louis: http://www.louis.de?topic=artnr_gr&artnr_gr=10047913  (modeller til såvel 650/1000 og S/N).......Uden at være ekspert på emnet, ser det ud til at være en 1.000 - 1.500 under hvad jeg normalt har set...

Er der nogen der har en "tegning" på klodser som kan bruges til at flytte de originale fodhvilere? Og evt. tips til hvem der kan fremstille dem ?
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Bongers

  • Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 556
  • Halvtids dum !!
Re: Tilbagerykkersæt
« Svar #39 Dato: Maj 27, 2006, 12:28:04 am »
Jeg har nogle tegninger - dog ikke noget som en CNC kan æde... surt..  :( :(

Jeg har et testsæt som kan lånes, hvis man vil forsøge, om det er noget man vil køre med  :?

Har et sted hvor man kan få lavet lidt - men der må være nogen der kender nogen, der er intesseret i at starte en CNC op, for at få lave 20 sæt (det jeg har, er samme plade i begge sider - så det er 40 ens plader !!)
Hvis man skal have en smed, til at starte op - så koster det jo noget  :evil: :evil:

Så en der kan tegne, og en der har adgang til en CNC ??

(forlængeren til gearskiftet, kan jeg godt klare ;-) )
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

Alvin T

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 72
  • GSX-R 750 k7
Re: Tilbagerykkersæt
« Svar #40 Dato: Maj 31, 2006, 09:48:17 pm »
Hvilke programmer? Så vidt jeg husker, har du lavet dit sæt i AutoCAD, og det så meget 2D-agtigt ud. Jeg vil lave mit i SolidWorks, og filerne bliver dermed ægte 3D med det samme, og jeg forestiller mig at de så bare kan indlæses i et bearbejdningscenter, hvorefter det hele skulle gå mere eller mindre af sig selv.

Jeg er ikke bekende med nogle cnc maskiner der kan køre efter en tegning lavet i SolidWorks men hvis det findes vil jeg da meget gerne vide det. Det eneste program jeg kender der kan lave tegninger direkte til en cnc maskine er edgeCAM. Men du skal også huske på at du skal have alle værktøjer til maskinerne, og emnerne skal spændes op, hvilket ikke er noget man lige gør da der er mindst to opspændinger pr. del så helt af sig selv køre den nok ikke. De maskiner jeg står ved til dagligt koster 900 kr. pr. time og det skal men vel også lige ha med i sine overvejelser inden man giver sig i kast med det. Selv om jeg kan bruge dem gratis.
Alvin Theibel, Blå/Hvid GSX-R 750

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Tilbagerykkersæt
« Svar #41 Dato: Juni 01, 2006, 01:46:02 am »
Hvilke programmer? Så vidt jeg husker, har du lavet dit sæt i AutoCAD, og det så meget 2D-agtigt ud. Jeg vil lave mit i SolidWorks, og filerne bliver dermed ægte 3D med det samme, og jeg forestiller mig at de så bare kan indlæses i et bearbejdningscenter, hvorefter det hele skulle gå mere eller mindre af sig selv.

Jeg er ikke bekende med nogle cnc maskiner der kan køre efter en tegning lavet i SolidWorks men hvis det findes vil jeg da meget gerne vide det. Det eneste program jeg kender der kan lave tegninger direkte til en cnc maskine er edgeCAM. Men du skal også huske på at du skal have alle værktøjer til maskinerne, og emnerne skal spændes op, hvilket ikke er noget man lige gør da der er mindst to opspændinger pr. del så helt af sig selv køre den nok ikke. De maskiner jeg står ved til dagligt koster 900 kr. pr. time og det skal men vel også lige ha med i sine overvejelser inden man giver sig i kast med det. Selv om jeg kan bruge dem gratis.
Jeg er nu ikke helt ubekendt med Jern- & Metal-branchen, efter at have været laseroperatør både ved Tim-Thyregod og TP-Linddana, og derudover været i Metal Department hos Martin i Frederikshavn. Så er godt klar over nogle af de ting, du påpeger. Jeg har snakket lidt med en ven som også arbejder en del med et bearbejdningscenter, og han mente nok at det kan lade sig gøre at eksportere noget fra SolidWorks, som kan indlæses i EdgeCAM. Jeg ved ikke om EdgeCAM direkte kan håndtere parts-filer (*.PRT eller *.SLDPRT), men ellers er det vel noget med at eksportere dem som 2D-filer, enten *.DWG eller *.DXF som så efterfølgende kan indlæses i EdgeCAM.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...