Forfatter Emne: km i en sv 650  (Læst 1617 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

bonobo

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 5
km i en sv 650
« Dato: Maj 26, 2006, 02:33:45 am »
Hej...

Jeg er på udkig efter en fornuftig Sv 650 s'er. Derfor ku jeg godt tænke mig at høre om jeres erfaringer mht km-tallet på en sv'er. Kan det betale sig at få en billigere mc'er der har gået nogle flere km eller får man så en motor med for "gamle" hk'ere og for slidte dele...?

Er der nogen max km grænse for hvad der ville være fornuftigt at købe, har set en del sv'ere med 50-60k på bagen...?

Fedt forum forresten, glæder mig til at bruge det mere når jeg får min sv'er...

Vh,

Anders

Rasmus

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
Sv: km i en sv 650
« Svar #1 Dato: Maj 26, 2006, 09:16:21 am »
Velkommen til Anders.

Tror du skal høre B2 om hans 650. Mener han er over 103.000 km nu... Der er squ meget i en SV  :D

Der er også en guide til hvad du skal kigge efter når du køber et brugt SVin. Den kan du nok med fordel læse igennem.

Held og lykke med det :!:

Rasmus

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
Sv: km i en sv 650
« Svar #2 Dato: Maj 26, 2006, 09:18:51 am »
Her var guiden  :idea: Den skulle nok kunne hjælpe dig lidt...

http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=2657.0

Letmatros

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 134
  • Til kamp mod travlheden...
    • New 2 Mountain Biking
Re: km i en sv 650
« Svar #3 Dato: Maj 26, 2006, 09:33:19 am »
Hej A.

50000km + på loggen, betyde ikke noget så længe at MC og Motor er blevet behandlet og kørt ordentligt. Så hvis den er velholdt, lyder og køre godt så er der håb forude.. 

Der er guide/gode råd på forumet/nettet som det link Rasmus har vedhæftet..

Her er et link til FDM: http://www.fdm.dk/public/mc/kobogsalg/

Mvh.
« Senest Redigeret: Maj 26, 2006, 10:10:41 am af Letmatros »
Blå SV1000S K4
Forskærm- og spejlforlænger, Tankpad, LSL Crash-pads, Hamicad Radiator & Oil Cooler Grill Set, Hamicad Fender Eliminator, Fuel Exhausts, LighTech Hex Style Oil Filler Cap

bonobo

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 5
Re: km i en sv 650
« Svar #4 Dato: Maj 26, 2006, 06:04:39 pm »
OK, 100+km lyder da rimeligt vildt, men så burde der ik være problemer med en pænt kørt 50k'er  :D

Skal der generelt udskiftes sliddele på svinet, f.eks. i motoren, som godt kan komme til at koste lidt knaster når den kommer op i alderen, eller er det så godt kram at det holder ?

Ud over det, er der nogen der har importeret deres sv'er fra tyskland ? Kan det betale sig og er der et par gode fif. Har selv undersøgt de formelle ting og synes umiddelbart ikke der er så store penge at spare.

Foreløbig tak for hjælpen   :D ,

Anders