Forfatter Emne: Stører Bagbremse mastercylinder  (Læst 2307 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bongers

  • Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 556
  • Halvtids dum !!
Stører Bagbremse mastercylinder
« Dato: Juni 13, 2006, 01:49:11 pm »
Ved ikke om det er dumt, det han planlægger lige nu – eller om det nok skal gå  :P :P

Hvis man sætter en stører mastercylinder på det bagerste bremsesystem  :shock:
Hvad sker der så

A man bremse kraftigere og bedre  :D :D
eller B bare mere ukontrolleret og springe systemet  :x :x

Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Stører Bagbremse mastercylinder
« Svar #1 Dato: Juni 13, 2006, 02:04:49 pm »
Ved ikke om det er dumt, det han planlægger lige nu – eller om det nok skal gå  :P :P

Hvis man sætter en stører mastercylinder på det bagerste bremsesystem  :shock:
Hvad sker der så

A man bremse kraftigere og bedre  :D :D
eller B bare mere ukontrolleret og springe systemet  :x :x
Jeg tror ikke du får mere bremseeffekt ud af det. Den effekt opnås jo ved det overfladeareal som bremseklodsen påvirker bremseskiven med. Det nytter ikke at skabe et større tryk på bremsestemplet. Hvis du vil have mere bremseeffekt, skal du nok nærmere kigge dig om efter en anden bremsecaliper (sikkert med flere stempler) som pr. standard har større bremseklodser. Og i dét tilfælde er du måske/sandsynligvis nødt til også at bruge en større mastercylinder, som kan levere bremsevæske nok.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Stører Bagbremse mastercylinder
« Svar #2 Dato: Juni 13, 2006, 02:24:42 pm »
I mine øre en dårlig idé da du alt for nemt laver baghjulsblokade, hvilket medfører en ukontroleret nedbremsning med længere bremselængde til følge...

Hvorfor vil du skifte??? Syntes du ikke den bremser godt nok? :?
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Bongers

  • Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 556
  • Halvtids dum !!
Re: Stører Bagbremse mastercylinder
« Svar #3 Dato: Juni 13, 2006, 02:39:32 pm »
Takker for svarene  :D det anede mig...   :( :(

Jeg vil skifte den da jeg skifter bremsecalipere !! og derfor bliver jeg nok nød til at skifte cylinderen. Da SV nok ikke kan ”trække” den stører caliper, og den cylinder jeg har fundet matcher ikke caliperen  :?

(men bliver nok nød til at finde nogen der cirka har samme volumen :undecided: :undecided:)
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Stører Bagbremse mastercylinder
« Svar #4 Dato: Juni 13, 2006, 03:08:00 pm »
Takker for svarene  :D det anede mig...   :( :(

Jeg vil skifte den da jeg skifter bremsecalipere !! og derfor bliver jeg nok nød til at skifte cylinderen. Da SV nok ikke kan ”trække” den stører caliper, og den cylinder jeg har fundet matcher ikke caliperen  :?

(men bliver nok nød til at finde nogen der cirka har samme volumen :undecided: :undecided:)

Tror ik det er noget problem at "trække" en anden kaliper.. slet ik på bagbremsen, som på alle cykler er forholdsvis lille, da det ikke er der det meste bremsekraft ligger.

prøv dog med den originale, så er du også fri for at ændre noget omkring dine tilbagerykkere

Bongers

  • Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 556
  • Halvtids dum !!
Re: Stører Bagbremse mastercylinder
« Svar #5 Dato: Juni 14, 2006, 10:16:16 am »
Takker for svarene  :D det anede mig...   :( :(

Jeg vil skifte den da jeg skifter bremsecalipere !! og derfor bliver jeg nok nød til at skifte cylinderen. Da SV nok ikke kan ”trække” den stører caliper, og den cylinder jeg har fundet matcher ikke caliperen  :?

(men bliver nok nød til at finde nogen der cirka har samme volumen :undecided: :undecided:)

Tror ik det er noget problem at "trække" en anden kaliper.. slet ik på bagbremsen, som på alle cykler er forholdsvis lille, da det ikke er der det meste bremsekraft ligger.

prøv dog med den originale, så er du også fri for at ændre noget omkring dine tilbagerykkere

jammmen jammen.. jeg ivl jo gerne ændre mit tilbagerykkersæt  :( :( :(

Jeg må jo se om jeg kan bremse med den org caliber - ellers slår jeg jo nok næsten..  :rolleyes:
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley