Forfatter Emne: Wheelies  (Læst 6813 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

K

• Plastikrocker
Wheelies
« Svar #30 Dato: April 28, 2006, 10:25:57 am »
Er det meningen man fastmontere den eller tager man den af efter "påfyldning" af olie? hvad for olie skal man bruge til at smøre kabler med?
mvh

Kenneth (SV650S)

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Wheelies
« Svar #31 Dato: April 28, 2006, 10:31:44 am »
Citér
Er det meningen man fastmontere den eller tager man den af efter "påfyldning" af olie? hvad for olie skal man bruge til at smøre kabler med?

du tager kablet af i den lettest tilgængelige ende (ved gashåndtaget  :wink: )

så sætter du kabelsmøreren på og giver den en ordentlig omgang. (jeg ville starte med at bruge noget WD-40 hvis jeg var dig, da det opløser eventuelle antydninger til rust).

kabelsmører er ikke noget der man sætter på cyklen. det er bare et værktøj der gør det nemt at smøre kablet. (check for en sikkerheds skyld at dit uheld ikke skyldes at dit kabel er flosset. for så er det bare med at få det skiftet, der er ik noget værre end ikke at ku køre videre fordi man har knækket et gaskabel.)

K

• Plastikrocker
Wheelies
« Svar #32 Dato: April 28, 2006, 10:40:08 am »
Ok det må jeg sgu lige kigge på, der er sgu da meget man skal huske på sådan en mc :roll:
mvh

Kenneth (SV650S)

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
Wheelies
« Svar #33 Dato: April 28, 2006, 11:04:38 am »
Citér
K:Ok det må jeg sgu lige kigge på, der er sgu da meget man skal huske på sådan en mc :roll:
Var der ikke noget med at du har børn? Well, din SV'er skal passes og plejes mindst lige så godt. Samme omhyggelighed, samme nidkærhed, samme omhu, samme sans for detalje. Vær god og kærlig ved den, og den vil give dig ufattelige glæder i mange år fremover. :)
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Wheelies
« Svar #34 Dato: April 28, 2006, 11:55:57 am »
Citér
Citér
K:Ok det må jeg sgu lige kigge på, der er sgu da meget man skal huske på sådan en mc :roll:
Var der ikke noget med at du har børn? Well, din SV'er skal passes og plejes mindst lige så godt. Samme omhyggelighed, samme nidkærhed, samme omhu, samme sans for detalje. Vær god og kærlig ved den, og den vil give dig ufattelige glæder i mange år fremover. :)

ja, og regelmæssige prygl får den til at opføre sig optimalt. :shock:  :wink:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
Wheelies
« Svar #35 Dato: April 28, 2006, 12:22:55 pm »
:lol:  :lol:
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Sole

• Søndagskører
  • **
Wheelies
« Svar #36 Dato: April 28, 2006, 12:24:23 pm »
Citat fra: Luske
Citér
Men først da jeg kom hjem og slukkede motoren, fik jeg "masseret" gaskablerne så den blev normal igen.

Skift kablet.!!! eller sørg for at det er GENNEM smurt !.. det kan redde dig fra nogle grimme uheld.

Skulle ikke tænke mange minutter før jeg fik skiftet det kabel, kan hurtigt gøre rigtig ondt  :roll:

Angående wheelies syntes jeg min cykel er mere tilbøjelig til at lave hjulspind, har tilmed oplevet med 100kmt at lave hjulspind da jeg gav den fuld gas (selvfølgelig sigtede jeg kun efter de 110kmt!), overvejer om de original dæk der sidder på suzukien måske ikke er helt gode nok, andre der har erfaring inden for dette?

mvh Sole

Ronni

• Roadracer
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Wheelies
« Svar #37 Dato: April 28, 2006, 12:25:46 pm »
Erfaring med hjulspind - nej :) Men det lyder ikke som om du har nogle særlig gode dæk på, eller også er de ved at være slidte.
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

Olfert

• Sandt SVin
Wheelies
« Svar #38 Dato: April 28, 2006, 12:38:01 pm »
Tidligt om morgenen, kolde dæk, lidt dug på vejen, org.Dunlop = hjulspin  :D

Nu får vi så at se om Pilot Power laver det samme  :?
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Wheelies
« Svar #39 Dato: April 28, 2006, 01:32:10 pm »
Citér

Angående wheelies syntes jeg min cykel er mere tilbøjelig til at lave hjulspind, har tilmed oplevet med 100kmt at lave hjulspind da jeg gav den fuld gas , overvejer om de original dæk der sidder på suzukien måske ikke er helt gode nok, andre der har erfaring inden for dette?

De originale kan godt være årsagen.. kombineret med vejbelægningen temperatur og meget andet.
Det er jo et lidt hårdere touring præget dæk.

Jeg syntes dog også at jeg har mærket et par gange mine pilot power slippe grebet i vejen (pt kun minimalt), i gearskiftene under en affyring af raketten. Men det er noget der kommet med den nye motor jeg har i .. så det er ikke rigtig dækkenes skyld  :D

Pilot Power er et rigtig godt dæk.. mange fra forum kører også med dem kan man se.

rotaxmeincke

• Scooterfjæs
  • *
Wheelies
« Svar #40 Dato: April 28, 2006, 08:59:01 pm »
Et godt råd er at træne på en offroader. Nem at trække op, og billig at reparere. Her er jeg på en Husqvarna 610.
Jesper Meincke. KTM Rotax 1982 - Husaberg 1998. SV650 1999.