Forfatter Emne: Forsikring  (Læst 6680 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

SeDahl

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 47
Forsikring
« Dato: Februar 08, 2005, 04:12:16 pm »
Hej Alle
Jeg er endnu en af de mange der er blevet fristet af en sv1000 efter at have set de billige priser.
Jeg har derfor været på besøg hos Enghave og kigge lidt på sagerne.

Det hele afhænger noget af hvad jeg kan få forsikret den til, og der havde Enghave jo også hjælp til mig. I følge dette skema http://www.suzukicenter.dk/tryg_forsikring.htm
kan jeg som 26 årig med mine andre forsikringer hos Tryg får en sv1000 for 5279 og en sv1000s for 6861. Det er jo temmelig billigt. Problemet er så bare, at når jeg ringer til hende hos Tryg der plejer at hjælpe mig, så er det et noget andet svar jeg får...
Hun kan slet ikke finde den billige sv1000 og den dyre påstår hun er en sport og derfor koster 18.000 ???? Og så siger hun i øvrigt, at siden det er kampagne modeller, så skal man tage udgangspunkt i den originale pris, og ikke kampagne prisen!!!

Så nu ville jeg lige høre om i har nogen kommentarer. Altså, har i jeres cykel forsikret hos Tryg, og hvis ja, i hvilken katagori og hva gir i?
For enten Enghave eller min forsikringsdame er helt skæve på den!!

venlig hilsen en forhånentlig snart sv kørende
Svend-Erik Dahl

ps. Der skulle vel ikke være nogen der er interresseret i en Kawa GPX 750-R ???

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Forsikring
« Svar #1 Dato: Februar 08, 2005, 07:18:59 pm »
Den relevante tråd til forsikrings diskussion finder du her:

http://forum.svrider.dk/viewtopic.php?t=192

Så hvis Adm. (Ole) lukker denne tråd, og flytter posten derover kan vi holde informationerne lidt samlet.

mvh. nyg
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

SeDahl

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 47
Forsikring
« Svar #2 Dato: Februar 08, 2005, 08:48:36 pm »
Jeg har (flere gange) læst hele den tråd igennem du nævner. Men det er en opremsning af forsikringer folk allerede har. Og selvom jeg har prøvet at sammenligne de tal der bliver nævnt med det jeg kan se i det skema jeg har linket til, kan jeg ikke gætte om folk har fået forsikret deres motorcykel som touring eller sport. Jeg kan heller ikke gætte om man har fået forsikret sin motorcykel til kampagne pris eller fuld pris.
I øvrigt har jeg ingen forsikring, men spørger istedet til det.
Derfor anmoder jeg om at mit spørgsmål for lov til at blive stående, og måske endda at der er nogen der svarer ;)

mvh
SD

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Forsikring
« Svar #3 Dato: Februar 08, 2005, 09:56:36 pm »
Citat fra: SeDahl
Jeg har (flere gange) læst hele den tråd igennem du nævner. Men det er en opremsning af forsikringer folk allerede har. Og selvom jeg har prøvet at sammenligne de tal der bliver nævnt med det jeg kan se i det skema jeg har linket til, kan jeg ikke gætte om folk har fået forsikret deres motorcykel som touring eller sport. Jeg kan heller ikke gætte om man har fået forsikret sin motorcykel til kampagne pris eller fuld pris.
I øvrigt har jeg ingen forsikring, men spørger istedet til det.
Derfor anmoder jeg om at mit spørgsmål for lov til at blive stående, og måske endda at der er nogen der svarer ;)

mvh
SD

Du skal nok regne med det passer hvad damen siger om kampangepris kontra fuld pris.  Hvis du engang kommer og skal have forsikret en totalskadet/stjålet MC, så skal de kunne levere en i tilsvarende stand.  Det er op til det enkelte selskab hvilke garantier de giver forsikingstager, og noget kunne tyde på at TRYG vil garantere at det er muligt at få et tilsvarende køretøj - derfor kan de jo af gode grunde lade dig forsikre på baggrund af kampangeprisen.
 
Forstil dig at et forsikringselskab forsikrer dig for 120K - så ville du, hvis totalskade/tyveri skulle indtræffe efter eksempelvis 6 mdr. eller 3000km, mangle du ca. 30K i at købe en ny (K4/K5 model).
(Jeg går ud fra at du i så fald gerne vil have en spritny, frem for en brugt forsikringen kunne finde til dig for de 120K?)

Husk at udover de åbenbare kriterier som: skadesfri kørsel, bopæl og selvrisiko - så har samlerabat, særordninger og har indflydelse på præmien.
1000S modellen indgår i næst højeste risiko gruppe, og den hedder sport.

Jeg opdaterer nu siden med de forsikringsoplysninger du efterlyser
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Forsikring
« Svar #4 Dato: Februar 09, 2005, 09:13:05 am »
Tja, min 650S er kategoriseret som touring hos Tryg.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

SeDahl

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 47
Forsikring
« Svar #5 Dato: Februar 09, 2005, 10:14:10 am »
Så fik jeg svar fra den flinke forsikrings dame.
SV1000s går som sport, og vil koste mig 12.000 at forsikre.
SV1000n går som touring og vil koste 5200.
Meget logisk når forskellen ikke er andet end et stykke plastic og en forlygte. ???
Jeg takkede hende for at have gjort valget meget nemt for mig, og så vil jeg ellers drøne ned og handle mig en SV1000N !! ;)

SD

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Forsikring
« Svar #6 Dato: Februar 09, 2005, 10:18:03 am »
Citat fra: SeDahl
Meget logisk når forskellen ikke er andet end et stykke plastic og en forlygte. ???


Naaaarj der er da også lige en tand på det bagerste tandhjul og kørestillingen til forskel.

Det retfærdiggør da mindst den prisforskel, cyklerne er jo vidt forskellige.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

SeDahl

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 47
Forsikring
« Svar #7 Dato: Februar 09, 2005, 11:21:44 am »
Det var nyt for mig?
Jeg troede kun det var den omtalte kåbe der er til forskel.
Jeg kan godt fornemme din ironiske tone ;) men kan du nu ikke lige forklare mig hvad forskellen er på tandhjulene og kørestillingen?

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Forsikring
« Svar #8 Dato: Februar 09, 2005, 11:33:12 am »
Gearingen er lidt anderledes, der er en tand mindre på det bageste tandhjul så den ikke er så hurtig på toppen, men selvfølgelig lidt bedre optræk. Nogle laver deres N om til S-gearing og omvendt.

Bagsvingeren er vist også lidt længere på N.

Kørestillingen er også mere oprejst, og fodhvilerne har en lidt anden position. Det kan man også lave om. Har du mulighed for at prøvesidde de to hvis det er af afgørende betydning?

S'eren er da mere sporty, men det meste kan man altså lave om selv...
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Forsikring
« Svar #9 Dato: Februar 09, 2005, 11:49:10 am »
Citat fra: surfsmurf
Gearingen er lidt anderledes, der er en tand mindre på det bageste tandhjul så den ikke er så hurtig på toppen, men selvfølgelig lidt bedre optræk. Nogle laver deres N om til S-gearing og omvendt.


Det må da være en tand mere  :wink:
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Forsikring
« Svar #10 Dato: Februar 09, 2005, 11:52:21 am »
Citat fra: runes-mc.dk
Det må da være en tand mere  :wink:


#$%&@€!!! Ja.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

SeDahl

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 47
Forsikring
« Svar #11 Dato: Februar 09, 2005, 12:00:17 pm »
Ja så blev jeg så klog..
Men jeg har ikke råd til at forsikre S'eren, så der er ingen tvivl om hvilken det bliver ;)
Jeg er ikke langt fra 2 meter høj, så spørgsmålet er selvfølgelig hvilken jeg ville sidde bedst på, jeg har desværre kun prøvet s'eren...
Hurtigere optræk på bekostning af topfart gør mig ikke noget, man kører sgu nok alligevel ikke så meget topfart på en naked bike..
Hvad har det af indflydelse på køreegenskaberne at bagsvingeren er lidt længere?

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Forsikring
« Svar #12 Dato: Februar 09, 2005, 12:22:31 pm »
En længere bagsvinger skulle absorbere ujævnheder bedre, altså give en lidt anderledes affjedring. Den længere akselafstand gør den vel også lidt mindre styrevillig end S'eren.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Forsikring
« Svar #13 Dato: Februar 09, 2005, 06:23:58 pm »
Citat fra: SeDahl
Ja så blev jeg så klog..
Men jeg har ikke råd til at forsikre S'eren, så der er ingen tvivl om hvilken det bliver ;)
Jeg er ikke langt fra 2 meter høj, så spørgsmålet er selvfølgelig hvilken jeg ville sidde bedst på, jeg har desværre kun prøvet s'eren...
Hurtigere optræk på bekostning af topfart gør mig ikke noget, man kører sgu nok alligevel ikke så meget topfart på en naked bike..
Hvad har det af indflydelse på køreegenskaberne at bagsvingeren er lidt længere?

Jeg er 198 cm høj, og jeg sidder pissegodt på min S'er. klart komfortabel.  Men jeg har heller ikke prøvet N'eren
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

MichaelR

  • Gæst
Forsikring
« Svar #14 Dato: Februar 09, 2005, 06:57:10 pm »
Det kan jo godt lade sig gøre at bygge en N model om til en S'er.. Også til langt under 20000.. prøv Ebay.com.
Man skal nok bare ikke regne med at man kan få alle delene fra den ene dag til den anden..
Er ved at lave samme projekt på min 650. Jeg fik komplet kåbe, lygte og monteringsbeslag til 2500kr tilmed i den rigtige farve.. Der skal dog også bruges en del andre ting, men jeg regner med at kunne holde ombygningen under 6000kr

Skiferie i uge 8 også forhåbentlig hjem til det dejlige solbeskinnede danske forårsvejr :D