Forfatter Emne: oplagt udst.  (Læst 2551 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

stefan

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 69
oplagt udst.
« Dato: April 18, 2006, 01:09:24 pm »
Ja spørgsmålet går på om jeg kan burge min nuværende potte, BOS, oval carbon som oplagt udstødning ved at skaffe det stykke rør der skal sidde mellem forrør og potte.. Jeg kan formentlig få lavet et beslag til at holde potten selv, men spørgsmålet går på om det er muligt at skaffe det stykke rør..??

Grunden til at jeg ønsker at lave ændringen er at den nuværende potte ikke passer med fodhvileren i højre side, ihvertfald ikke ret godt.. Udstødningen sidder ikke ret pænt når denne er monteret..
på billederne som vist i nedenstående link sidder potten monteret uden fodhviler, men min kæreste er jo ikke helt med på den desværre ;)

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
oplagt udst.
« Svar #1 Dato: April 18, 2006, 02:33:31 pm »
Jeg har monteret et Hi-Level system fra Micron på min K1'er, og det ville også have givet problemer med fodhvileren i højre side. Men det har Micron klaret ved at medlevere nogle små pæne alu-spacere og ekstra lange bolte, som rykker begge fodhvilere 20 millimeter udad. En fiks løsning, som virker. Jeg ved ikke lige umiddelbart hvordan fodhvilerne er monterede på de nye modeller, men hvis der er plads, var det måske en løsning? Den er i hvert fald både nemmere og billigere end at skal have fremstillet et nyt stykke rør.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

stefan

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 69
oplagt udst.
« Svar #2 Dato: April 18, 2006, 02:58:18 pm »
Det var et godt bud, men problemet er at denne udstødning er en mellemting (fjollet) mellem standart oplægning og oplagt så den sidder virkelig ringe i forhold til fodhvilerne.. Ikke desto mindre vil jeg fluks kigge på dit forslag og se om det er en mulighed.

Bongers

  • Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 556
  • Halvtids dum !!
Re: oplagt udst.
« Svar #3 Dato: April 18, 2006, 03:19:42 pm »
Citat fra: stefan
men min kæreste er jo ikke helt med på den desværre ;)


Så længe at du har egosæde på – så brokker kæresten da sig vel ikke over fodhvileren  :D  :D


Pæn cykel  :wink:
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
oplagt udst.
« Svar #4 Dato: April 18, 2006, 03:41:53 pm »
Du får lige den visuelle version også, så kan du se hvordan det tager sig ud. Som du kan se på billedet øverst til højre, er der masser af luft mellem fodhviler og potte.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

stefan

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 69
Re: oplagt udst.
« Svar #5 Dato: April 18, 2006, 03:59:50 pm »
Citat fra: Bongers
Citat fra: stefan
men min kæreste er jo ikke helt med på den desværre ;)


Så længe at du har egosæde på – så brokker kæresten da sig vel ikke over fodhvileren  :D  :D


Pæn cykel  :wink:


tak, ;)

tja hun synes at sædeskallen er ukomfortabel.. tsk, kvinder og teknik

stefan

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 69
oplagt udst.
« Svar #6 Dato: April 18, 2006, 04:04:56 pm »
jeg skal måske lige sige at cyklen kom med et seperat beslag til potte, dvs fuldstændig uden fodhviler.. Men problemet opstod da jeg skulle sætte fodhviler på at jeg måtte flytte udsødningen tilsvarende hvilket ikke ser ret pænt ud.. Den ser nærmest original ud, bare oval carbon.

Nu har jeg kigget lidt på det og sammenlignet bl.a med zierra's billeder og min kammerats SV.
Problemet er at min potte er omkring 7 cm længere end andre dvs at selve potte delen kommer i vejen for fodhvileren hvor din (zierra's) er det kortere og det derfor er rør under fodhvileren.. forvirrende :)

Nu må jeg hellere se at få taget nogle billeder for at illustrere bedre..

Jeg tænker nu på at købe en ekstra fodhviler og skære den del af hvor bolten holder fast på potten. Så vil jeg sætte nogle bøsninger på ca 2cm på hvor fodhvileren er monteret og montere potten på et eksternt beslag som skal sidde under fodhvileren..