Jeg er ejer af en 1000´er og har tidligere haft en 650´s årgang 00.
Jeg kan kun sige at det afhænger af hvordan du kører og om det også er til transport med 1 bag på, som skal afgøre dit valg. (Og økonomien selvfølgelig)
Er du til "dørtræk" og lovløs hastighedsovertrædelser på motorvejen, og hyppig kørsel men nogen bag på, så har 1000´eren en klar fordel.
Jeg syntes ikke den vibrerer meget voldsommere end 6½´ern, men den bundtrækker på en helt anden måde.
Dvs. kører du med en bag på eks med 90 på landevejen og skal overhale, acc. 1000 i 6 gear som 6½ gør i 4 gear, men er du alene har det ikke så stor betydning, for der gør 6½ det ganske udemærket.
Min holdning er generalt: start på 6½´eren den kan rigeligt, inkl. jorde en 1000 på landevejen med den rigtige chaufør på ryggen.
Desuden straffer 1000´eren dine køretekniske fejl hårdt, hvilket 3 af mine bekendte har måttet føle på den ufede måde og ikke kører mc i dag.
Gasser du på i svinget er den ikke bleg for at smide baghjulet da den har 102Nm at gøre med og under for voldsom nedgearing låser den hjulet da maskinen er så stærk med 500ccm i hver "prop".
At gå fra en GS500F til SV650s er et stort spring i kørekvalitet, nydelse og sjov.
Den bliver du ikke skuffet over, og hvis du køber en 1000´er nu hvad skal du så skifte til når den bliver hverdag og du har vænnet dig til det træk? En Bus???