Forfatter Emne: Kølervæske !!  (Læst 5035 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bongers

• Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • Halvtids dum !!
Kølervæske !!
« Dato: Marts 24, 2006, 10:22:03 am »
Jeg har tappet dyret for kølervæske, og har forsøgt at gøre bod på skaden - så hun kan komme ud og trille en aften tur !!

Jeg har fyldt beholderen (ikke selv køleren), som foreskrevet i manualen (han har faktisk læst i den :wink: ) så nu står væskestanden lige hvor den skal.

Men der er jo ingen væske i systemet  :x  så når den åbner ventilen, eller pumpen starter.. så tror jeg der er alt for lidt væske på systemet til at den køler..

Har forsøgt at holde den i tomgang i 10 minutter, men den blev ikke så varm at den åbnede :cry:

Skal jeg bare køre en tur på den – eller skal jeg komme kølervæske direkte ned i køleren ??

(jeg er ved at lære, at man ikke skal skrue alle skruerne ud af sin cykel – første vinter man har den  :oops:  :oops: )
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

runes-mc.dk

• Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Kølervæske !!
« Svar #1 Dato: Marts 24, 2006, 10:51:45 am »
Jeg ville da også mene at man skulle fylde i køleren først og så efterfylde i beholderen  :idea:
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Kølervæske !!
« Svar #2 Dato: Marts 24, 2006, 11:15:34 am »
Citat fra: Bongers
Har forsøgt at holde den i tomgang i 10 minutter, men den blev ikke så varm at den åbnede :cry:

Er du gået helt fra forstanden??!!?:shock:  :shock:  :shock:
Hvis ikke der er væske ved ventilen, åbner den jo klart nok ikke. Hvordan skulle den blive varm?  Og hvordan kan du overhovedet se om den åbner??
Fyld væske direkte i køleren. Sæt låget på og pump på de tykke slanger på hver side af køleren. Fyld efter og gør det igen indtil du kan høre eller mærke  at systemet er godt fyldt.
Først derefter må du starte dyret.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

steen

• Roadracer
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Kølervæske !!
« Svar #3 Dato: Marts 24, 2006, 12:21:10 pm »
Jeg har lige skiftet væske på min SV1000 og det er meget nødvendigt at åbne udluftningsskruen efter du har fyldt væske direkte i køleren. Det synker ikke bare af sig selv.

Jeg kunne se i manualen at der skulle 2,2 liter på min og jeg skulle hælde to liter på den før køleren havde fået nok.

Derfor husk at fylde køleren op først, derefter luft ud og fyld mere i og til sidst start motoren og lad den åbne termostaten og fyld det sidste på ( i alt ca. 2 liter). Det er ikke spor svært men nødvendigt for du risikere jo som Niels skriver at termostaten holder sig lukket da den ikke fungerer når den kun mærker damp... ( = overophedet topstykke )
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Bongers

• Sandt SVin
  • Halvtids dum !!
« Svar #4 Dato: Marts 24, 2006, 12:39:45 pm »
Citat fra: NielSV650

ups  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:

Tror jeg kommer kølervæske på køler i aften... - I har nok reddet mig for en lidt for varm motor  :cry:
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Marts 24, 2006, 01:49:00 pm »
Citat fra: NielSV650

ups  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:

Tror jeg kommer kølervæske på køler i aften... - I har nok reddet mig for en lidt for varm motor  :cry:

Og vand.. Bland det 1 til 1..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Bongers

• Sandt SVin
  • Halvtids dum !!
« Svar #6 Dato: Marts 24, 2006, 01:59:19 pm »
Citat fra: Ole

:roll:  :roll:  :roll:  :roll:  

Er det rigtigt  :?  eller er jeg ved at blive tørret af en jyde  :oops:  :oops:

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #7 Dato: Marts 24, 2006, 02:07:08 pm »

:roll:  :roll:  :roll:  :roll:  

Er det rigtigt  :?  eller er jeg ved at blive tørret af en jyde  :oops:  :oops:

Det står på emballagen om det er færdigblandet eller ej, så det er ikke sikkert at der skal vand i.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #8 Dato: Marts 24, 2006, 05:43:34 pm »
Citat fra: nyg

Det står på emballagen om det er færdigblandet eller ej, så det er ikke sikkert at der skal vand i.

Det jeg plejer at bruge skal blandes op... Men det kommer også fra fatters 50 liters dunke :)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #9 Dato: Marts 25, 2006, 09:47:31 am »
Citat fra: nyg

Det jeg plejer at bruge skal blandes op... Men det kommer også fra fatters 50 liters dunke :)

Det lyder rimeligt sandsynligt, det jeg købte det nede på tanken sidste år var til min overraskelse bare allerede færdigblandet.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson