Forfatter Emne: Hjemmelavet Udstødning.  (Læst 2610 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Pyrotek

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 264
  • Nu med underseat Exhaust
Hjemmelavet Udstødning.
« Dato: Marts 12, 2006, 04:16:57 pm »
Hej derude.

Jeg har en hjemmelavet udstødning liggende som jeg kørte med på min SV 650 fra 99.
Den skal monteres på min 05'er men afgangsrøret på de nye er 53mm. så jeg har lavet et par dorne som man kan bruge i en hydraulisk presse til at forøge lysningen i et 2" rustfri mejerirør fra 49 til 53,5mm. så det kan gå ind over forrøret.
Derved kan jeg presse 2 stk. rør et til den originale potte som påsvejses så den bliver som en slip'on og et som jeg monterer på min gamle hjemmegjorte potte og derved også slip'on.

Man kan med dornene lave både rør med 53,5mm lysning i begge ender eller et stykke med 53,5mm i en ende  og 49mm i den anden altså en udligning (konus).

Skulle nogen bikse med noget lignende hører jeg gerne om deres erfaringer eller hvis nogen mangler et stykke rør til udligning kan jeg måske lave det :shock:

Check evt. mit galleri med billedet af mig og min fætter der kan man se potten på min gamle SV'er (slip'on rør er lavet på samme måde).
På billedet af min gamle SV'er kan man se originalpotten med et udligninsstykke påsvejst som er lavet med en tilsvarende dorn. :!:
Gul SV 650S K5

Meldal

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 27
Hjemmelavet Udstødning.
« Svar #1 Dato: Marts 13, 2006, 02:22:15 pm »
Smuk tanke :wink:
Jeg har lige lavet det samme (med lidt hjælp). Det er blevet rigtig flot, bortset fra svejsningerne, men så passer de jo med resten af dem fra fabrikken :lol:
og så kan man ikke se samlingen fordi den nærmest går ind i potten. :twisted:
SV650N '99 Med masse gejl og hjemmelavet lir - Nu også med SV1000 S styrkåbe!