Jeg er selv igang med en omdr tæller.
Hvor tapper du dit input signal fra?
SV1000 har en sensor der måler direkte i motoren, mener den er dobbelt dvs. 2hz = 1 omdrejning, så skal den omregne det til rpm, efter det er lettere at arbejde med,
hvis jeg f.eks. tilføjer en justerbar modstand, så den enten kan grov justeres i rmp området, dette vil være et plus hvis jeg skifter MC eller andre vil sætte den på en anden cykel.
eller skrive direkte i koden en variabel der hedder rpm og man kan ændre det til hvad man ønsker, det er ret let at sende koden til boarded.
Speedohealer gør det let for mig, den er monteret med et molex stik, som jeg kan sætte et led i mellem så jeg kan læse på den grønne ledning.
strømmen til lampen kan jeg tage fra speedometeret, og sætte en transistor som arduino'en styre.
til at starte med skal den bare læse, og vise at det er rpm, om jeg tilføjer e 7segments display til test, eller gætter i starten vej jeg ikke helt endnu
det kan altid udvides til en gear indikator, dog skal jeg lave en work around på min TRE-mod efter gear sensoren er sat til 5th gear