Jeg er i færd med at klargøre min SV650s fra 99 til den kommende sæson. Det betyder blandt andet en gang pulverlak til ramme og bagsvinger samt andre smådele.. så pt. er alting skildt ad. Så er det jeg tænker. Når nu alligevel motoren er ude, er der så noget i vil anbefale man får gjort ved den? Havde tænkt mig den skulle have en gang maling, men udover kosmetik?
En sidebemærkning: En af de små slangestudser fulgte med ud af karburatoren/gasspjældet da jeg demonterede en slange. Hvor skaffer man disse små studser?
Af andre ting der skal laves, kan nævnes:
- Der er handlet Z06R bagdæmper. Der sidder nogle patroner i forgaflen som kan indstilles (Dette mener jeg ikke er standard på SV'erne.) Jeg regner med at tage cyklen med forbi en MC mekker når den er samlet og få affjedringen indstillet. Jeg er ikke klog på hvordan sådan noget skal opsættes.
- Cyklen bliver lavet kåbeløs, så der bliver noget arbejde med ledningsnettet (også fordi der bliver købt et Koso instrument til setuppet).
- Benzinslangerne på karburatorne bliver skiftet.
- Nyt chokerkabel
- Forhåbentlig får jeg monteret et R6 gasgreb
- Kronrørslejer bliver skiftet til rulleleje typen (har hørt godt om Alls Balls). Det hele skal jo skilles ad inden stellet kan pulverlakeres, Dette betyder også at jeg skal have fundet en måde at få de her trælse møtrikker af.. evt. købe nogle ekstra toppe og slibe dem til - anbefalinger?)
Kan i anbefale andre ting man lige så godt kan tage i samme ombæring?
Edit:
Er det her forum dødt, eller vurderes det bare at mit indlæg er for retarderet til at fortjene et svar?
PS. Jeg har i dag været ude og handle toppe som skal slibes til at kunne håndtere de specielle møtrikker der sidder et par steder på motorcyklen.. Det er dog ikke lykkes mig at finde en top som kan omslibes til at kunne tage møtrikken ved øverste kronrørsleje. Nogen der har nogen gode ideer her? Jeg har læst en forumtråd på svrider.com, hvor en gut havde slebet et metalrør til, men det endte med at han konstaterede at metallet ikke var stærkt nok..