Forfatter Emne: Hestekræfter boost på sv'eren?  (Læst 8882 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

ThomasM

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 126
Hestekræfter boost på sv'eren?
« Dato: Juli 13, 2004, 01:32:33 pm »
Hej

Jeg og en kammerat havde en diskussion vedrørende hvor mange hestekræfter det er muligt at presse ud af sv'eren med en anden (evt en ekstra) udstødning, luftfilter mv.. nogen der har nogle erfaringer omkring det?

ThomasM
SV650S K4 Blå/YC2
Mods: suzuki hugger, lucas fender elim, spyball.
Klip: 1.

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Hestekræfter boost på sv'eren?
« Svar #1 Dato: Juli 13, 2004, 02:01:12 pm »
Jeg har (endnu) ingen personlig erfaring, men hvad jeg har læst så er "en lille håndfuld" (altså under 5 hk) nok realistisk.

Her er en dyno graf fra http://www.jhsracing.co.uk
Men der er også tale om en SV med racer knastaksler.


http://www.jhsracing.co.uk/03-650/dyno/special_03.htm
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Martin P

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 153
Hestekræfter boost på sv'eren?
« Svar #2 Dato: Juli 20, 2004, 02:05:18 pm »
Jeg har selv haft min på rullefelt, og det er da blevet til lidt flere heste  :twisted:

Resultatet kan ses på
http://www.control.auc.dk/~martintp/rullefelt.jpg
det er en fil på 400kb, så det tager lidt tid på et modem  :)

JP

  • Gæst
Power Boost
« Svar #3 Dato: Juli 20, 2004, 06:28:24 pm »
Næh det bliver jo ikke rigtig til noget med det småfedteri  :cry: ...............
Skal der mere power ud af SV650'eren skal der turbo på  :twisted: - jeg har bare ikke kunnet finde nogen der har gjort det.
På denne hjemmeside http://www.jhsracing.co.uk/start.htm arbejdes der seriøst med tingene, ikke mindst opboring, og så er vi der hvor jeg mener man lige så godt kan gribe til den ultimative tuning ............ og købe en SV1000S i stedet. :D

Kenn H. Jensen

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 126
    • http://www.multi-max.dk
Re: Power Boost
« Svar #4 Dato: Juli 20, 2004, 06:35:19 pm »
Citat fra: JP
Næh det bliver jo ikke rigtig til noget med det småfedteri  :cry: ...............
Skal der mere power ud af SV650'eren skal der turbo på  :twisted: - jeg har bare ikke kunnet finde nogen der har gjort det.
På denne hjemmeside http://www.jhsracing.co.uk/start.htm arbejdes der seriøst med tingene, ikke mindst opboring, og så er vi der hvor jeg mener man lige så godt kan gribe til den ultimative tuning ............ og købe en SV1000S i stedet. :D


Og på den måde har du også nemmere ved at holde sammen på det med økonomien. Det er ikke nemt at hive ekstra penge hjem på en model pga. tuning. Se bare den der er boret op til 700 i Bike. Den har godt nok været til salg længe.
Med venlig hilsen
Kenn H. Jensen - Tidl. SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271 www.dmcn.dk #816
Køb de populære MultiMax - Max Lite - Laser Lite ørepropper på www.multi-max.dk

klaads

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 39
.......
« Svar #5 Dato: December 21, 2004, 08:33:03 pm »
og hvis det var den der var med til Power Meet havde den skuffende lidt hk synes jeg.
mvh
Claus

dont judge a man until you see whats in his garage

PWEE

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 291
  • Low on bike again :-)
Hestekræfter boost på sv'eren?
« Svar #6 Dato: December 22, 2004, 03:00:01 pm »
Tja - nogen skriver i udlandet at 80-82 er realistisk ?? meeeen det virker ikke somom det er helt rigtigt....

Listen er vel : på K1+K2
Dyno (som beskrevet i en tidl post) + regulering af nålehøjde + benzin/luft regulering - gir rigtigt godt

K&N eller BMC filter - gir ok
Potte - gir lidt men kun med nyt filter.
ignition by  4° - gir ok, men meget besværligt
http://homepage.mac.com/reddog99/SV650SV_key_install/index.html

Opboring, jeg mener heller ikke den holder på gensalg eller pris kontra investering, så god en artikel i motor hvor en mc forhandler fra FYN havde boret op til 868 cc - med 82 hp....men kostede 20-25K
http://www.jhsracing.co.uk

PÅ SV650K1 eller K2 - mod af eksisterende luftfilter - nej tidsspilde.

Jeg skal gerne poste resultatet af en dynotest, til foråret, realistisk, 5-8 hp mere, ved de små mods. men det er jo også ca10%

http://www.geocities.com/catpoopman/Johns_bike.html
SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Hestekræfter boost på sv'eren?
« Svar #7 Dato: December 22, 2004, 06:22:31 pm »
Citat fra: PWEE
PÅ SV650K1 eller K2 - mod af eksisterende luftfilter - nej tidsspilde.

Jeg vil ikke give dig ret i at det er tidsspilde at ændre luftfilteret på K1/K2.

Min tidligere sv650s steg lige over 3 hk ved at hæve tanken og sætte K&N-luftfilter på uden at skifte udstødning. Det syntes jeg er ok, uden at det koster noget videre.
Jeg skiftede til K&N da jeg skulle ha nyt filter alligevel.

Det gav så yderligere ca 2 hk at sætte en slip-on MIVV udstødning på.
Så jeg vil mene Rune er inde på det rigtige ved at sige ca 5 hk.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Hestekræfter boost på sv'eren?
« Svar #8 Dato: December 23, 2004, 12:31:11 am »
Citat fra: Jannik Udby

Min tidligere sv650s steg lige over 3 hk ved at hæve tanken og sætte K&N-luftfilter på uden at skifte udstødning. Det syntes jeg er ok, uden at det koster noget videre.
Jeg skiftede til K&N da jeg skulle ha nyt filter alligevel.

Det gav så yderligere ca 2 hk at sætte en slip-on MIVV udstødning på.
Så jeg vil mene Rune er inde på det rigtige ved at sige ca 5 hk.


Du har glemt at gå videnskabeligt til værks. Hvordan havde resultatet været, hvis du havde lavet følgende:

1. Nyt standard-filter
2. Nyt std-filter med løft af tank
3. K/N filter
4. K/N + løft af tank (den kender du jo så)

Altså, du ved ikke, om det var løft af tanken eller filter, der gav den øgende effekt, om det var en kombination eller simpelthen bare det, at der kom et filter på, der ikke var møg-beskidt! :)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Hestekræfter boost på sv'eren?
« Svar #9 Dato: December 23, 2004, 09:09:22 am »
Citat fra: Ole Hansen
Citat fra: Jannik Udby

Min tidligere sv650s steg lige over 3 hk ved at hæve tanken og sætte K&N-luftfilter på uden at skifte udstødning. Det syntes jeg er ok, uden at det koster noget videre.
Jeg skiftede til K&N da jeg skulle ha nyt filter alligevel.

Det gav så yderligere ca 2 hk at sætte en slip-on MIVV udstødning på.
Så jeg vil mene Rune er inde på det rigtige ved at sige ca 5 hk.


Du har glemt at gå videnskabeligt til værks. Hvordan havde resultatet været, hvis du havde lavet følgende:

1. Nyt standard-filter
2. Nyt std-filter med løft af tank
3. K/N filter
4. K/N + løft af tank (den kender du jo så)

Altså, du ved ikke, om det var løft af tanken eller filter, der gav den øgende effekt, om det var en kombination eller simpelthen bare det, at der kom et filter på, der ikke var møg-beskidt! :)

Jeg ved kun at det gav de hk jeg beskrev, og jeg er sikker på at det kun kommer ved en kombination af filter og hævet tank, fordi:
Det originale filter har et lille hul og en tragt ned i luftfilterkassen, og kan kun trække vejret i det lille mellemrum fra tragtens bund til bunden af luftfilterkassen. Desuden er der et skumindlæg på undersiden af tanken, som ikke hjælper på at indsugningen får luft.
Jeg har læst flere tests på svrider.com som alle tyder på at der skal ændres begge dele for at få en maksimal effekt ud af det.
Jeg startede med at skære i det originale luftfilter, så tragten kom væk og hullet blev helt ud til papiret altså ca. 10 cm i diameter(så vidt jeg husker :wink: ) og der kunne man se at luftfilteret var sort i bunden, men hvidt som kridt fra 1 cm oppe over bunden og helt til top.
Om det har givet nogen nævneværdig effekt derefter at skifte til K&N-filter ved jeg ikke, men man skal under alle omstændigheder modificere sit originale luftfilter som minimum og hæve tanken ca 1½ - 2 cm og fjerne skumindlæget på undersiden af tanken for at den får luft.
Det er almindeligt kendt at det er et "problem" på sv modellerne (specielt den første model) at de ikke får luft nok, det er bevist i flere uafhængige tests.
Derudover får man en fed indsugningslyd med i handlen, og den er da også værd at tage med. :twisted:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing