Forfatter Emne: Et simpelt problem tror jeg - men det driller lidt.  (Læst 3099 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Trevize

• Roadracer
  • bike: SV650SK6
Et simpelt problem tror jeg - men det driller lidt.
« Dato: April 06, 2015, 02:54:27 pm »
Ja så er det den tid på året hvor maskinen skal vaskes og poleres i alle kringelkroge. Da jeg ikke er den store teknikhaj er jeg stødt på et problem, som jeg måske tænker der var en der kunne svare på.

Jeg ønsker at komme ind til det forreste tandhjul og rense al det snask væk der har samlet sig derinde. Mit problem at jeg ikke kan for coveret af så jeg kan kommer derind. Den arm der sidder på gearet, spærrer ligesom for at jeg kan løfte coveret af. Jeg har vedhæftet et billede jeg har sakset fra nettet (var hurtigere end at tage et billede selv), hvor jeg indikeret problemet med en rød cirkel.

Kan den lille arm tages af? Og i såfald - hvordan gøres det og skal den justeres bagefter?
Det skal da lige nævnes det er en SV650SK6.

« Senest Redigeret: April 06, 2015, 02:56:08 pm af Trevize »
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."

Brix

• Sandt SVin
Sv: Et simpelt problem tror jeg - men det driller lidt.
« Svar #1 Dato: April 06, 2015, 03:46:54 pm »
Ja det er super nemt.
Der sidder en lille bolt der går vinkelret på akslen. Jeg kan ikke huske om det er en 10 mm top der skal bruges? Bolten løsner du helt, også er geararmen lige til at trække af akslen.
Læg mærke til vinklen geararmen sidder med inden du afmontere den. Det kan sagtens sættes på igen med øjemål, på grund af takker/trin på akslen.
« Senest Redigeret: April 06, 2015, 03:49:54 pm af Brix »
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Trevize

• Roadracer
  • bike: SV650SK6
« Svar #2 Dato: April 06, 2015, 04:07:42 pm »
Ok jeg takker mange gange :)
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #3 Dato: April 06, 2015, 09:13:16 pm »
Husk at vende den rigtigt når du monterer igen. Ellers får du omvendt gearskifte, og det tager lige lidt tid at finde ud af, alt imens alverdens tanker om smadret gearkasse flyver igennem rookieknoppen  :facepalm:  :innocent:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Mads P.

• Sandt SVin
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
« Svar #4 Dato: April 06, 2015, 11:15:42 pm »
Der er en lille fordybning i enden af gearskifteakslen - dén fordybning skal flugte med slidsen i den ting, som du skruer fast på gearskifteakslen. Hvis du er opmærksom på dette, kan du heller ikke komme til at vende gearskiftet om.
/Mads P.