Jeg ved, jeg starter en gammel tråd op igen, men jeg må lige give den en
. Jeg fandt, af uransagelige veje, denne tråd og det generelle tip med at skifte gasrullen ud med en R6 rulle.
Jeg blev lidt usikker på mængden, der skulle skæres af, men efter at have tegnet den gamle af på et stykke papir, klippet det ud og matchet første hul til gassen med den nye R6 rulle, så kunne jeg relativt nemt vurdere, hvor meget der skulle af. Derefter er det jo bare at skrue det sammen igen. Jeg mangler stadig at tage en ordentlig tur efter den nye modificering, men turen frem og tilbage på parkeringspladsen bevidner godt nok om en noget øget respons
.
Sidste note:
Der er nævnt tidligere her i tråden, at grunden til man skærer noget væk er, at man ellers ikke vil kunne give 100% gas. Jeg har efterfølgende læst følgende: "On the Gen-II’s a little bit of the tube needs to be cut away otherwise the throttle will not return to a fully closed position. For this reason we do not recommend peforming this mod on Gen II S-version SVs."
Altså at gashåndtaget ikke vil gå tilbage til neutral stilling, hvor der ikke hives i gaskablet. Har det dog stadigvæk noget at gøre med evnen til at give fuld gas?
Herfra:
http://www.canyonchasers.net/shop/bike/r6-throttle.php