Forfatter Emne: Knækkede knogler mv  (Læst 3176 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

moonlight_monkey

• Søndagskører
  • **
Knækkede knogler mv
« Dato: Juni 04, 2014, 04:18:54 pm »
Hej. Et lidt kedeligt emne, sorry...
For lidt over et år siden "valgte" jeg at brække lidt knogler. På det tidspunkt havde jeg forsikringsselskab A som jeg meldte skaden til.
Efter et par måneder skiftede jeg til forsikringsselskab B.
Nu er der gået over et år siden skaden og har ikke hørt fra hverken A eller B.
De smerter / mén-grad der efterfølgende er kommet, hvem skal (om nogen) udbetale noget for dem? (Nej hvor lyder det grisk)
Andre erfaringer ved lignende situationer er velkomne.
Error! Enter any 11-digit prime number to continue.
To save money on electricity, we've turned off the light at the end of the tunnel.

Philip L

• Plastikrocker
Sv: Knækkede knogler mv
« Svar #1 Dato: Juni 05, 2014, 08:32:54 am »
Det skal det selskab hvor du var forsikret da skaden skete og som du har meldt det til, ingen tvivl om det, forældelsesfristen er min. 3 år på en skade der er anmeldt, så tag fat i dem og brok dig 😊👍

I didn't loose my mind, i sold it on eBay...
I didn't loose my mind, i sold it on ebay...

Sigurd.b

• Plastikrocker
Sv: Knækkede knogler mv
« Svar #2 Dato: Juni 28, 2014, 08:48:06 pm »
Philip har helt ret i, at det er forsikringsselskabet, der dækkede dig, da skaden skete, som skal dække den.

Grunden til du ikke har hørt fra dem er, at de automatisk lukker sagen, hvis du ikke selv kontakter dem og siger, at du stadig har problemer med det og ønsker at få opgjort din méngrad. Hvis du beder om at få det gjort, så får du tilsendt en blanket du skal udfylde med din egen læge, og så vil forsikringsselskabets tilknyttede læge gennemgå den og fastslå om du skal have erstatning.

Jeg brækkede mit håndled for et par år siden, og jeg skulle igennem samme proces. Hvis jeg ikke havde ringet til dem efter det første år var gået, så havde jeg ikke fået noget ud af det.

Som sidebemærkning, så synes jeg bestemt ikke det er grisk, at ønske at benytte sin forsikring. Man tegner den jo kun med formål, at man er berettiget til en erstatning i tilfælde af skaden :).