Forfatter Emne: Diverse på en 2000'er  (Læst 4638 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bramsen

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 21
Diverse på en 2000'er
« Dato: Juni 08, 2014, 09:18:02 pm »
Hej SV piloter

Efter nøjere gennemgang af min nykøbte gris har jeg fundet et par udokumenterede "features", før jeg fjerner klampen og smider fine nye dele vil jeg gerne forstå hvorfor ændringerne er lavet:

1. Direkte ledningsføring til enretter, why?
2. G-Pack, delte meninger om denne latterligt dyre dims men har mest lyst til at pille den af, skulle jeg?
3. Skal tomgangs skruen ikke sidde så man ser "toppen" af grebet? Min peger mod bagsvingeren.
4. Holder ikke strømmen, hvad er en typisk strømtyv på SV'erne? Holde øje med et halvsløjt blink og punkt. nr. 1. (måske noget med ensretteren)

Fremtidsplaner: Droppe bagskærm og på med nummerpladeholder, 15w i forgaffel andet der er oplagt?
« Senest Redigeret: Juni 08, 2014, 10:28:20 pm af Bramsen »
Gule grise!

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Diverse på en 2000'er
« Svar #1 Dato: Juni 08, 2014, 09:32:48 pm »
Hej SV piloter

Efter nøjere gennemgang af min nykøbte gris har jeg fundet et par udokumenterede "features", før jeg fjerner klampen og smider fine nye dele vil jeg gerne forstå hvorfor ændringerne er lavet:

1. Direkte ledningsføring til enretter, why?
2. G-Pack, delte meninger om denne latterligt dyre dims men har mest lyst til at pille den af, skulle jeg?
3. Skal tomgangs skruen ikke sidde så man ser "toppen" af grebet? Min peger mod bagsvingeren.
4. Holder ikke strømmen, hvad er en typisk strømtyv på SV'erne? Holde øje med et halvsløjt blink og punkt. nr. 1. (måske noget med ensretteren)

Fremtidsplaner: Droppe bagskærm og på med nummerpladeholder, v15 i forgaffel andet der er oplagt?

1: Kan du se din ensretter? Er det en Schnabel model? Den har direkte fat i batteriet (sikring på +) og der er skippet et stik fra generatoren? Hvorfor? Fordi alle stik giver anledning til fejl og spændingsfald.
2: Kender den ikke, men fjern lortet hvis du ikke kan lide den. Du kan evt få rullet raketten med og uden og se forskellen på papir.
3: Min pegede ud til venstre, men også en lille smule bagud - når den sad i holderen. Ellers lå den bare og rodede rundt. Det er lige gyldigt hvilken vej den peger så længe du kan få fat i den og justere den.
4: Har du alarm på eller andet eftermonteret elektrisk? Umiddelbart kender jeg ikke nogen strømtyve, men gennemgå alle stik, rens og smør.

Du kan også modde den originale bagskærm hvis du vil beholde batterikassen og det originale bagagerum.
Jeg har en klar baglygte, et nummerpladelys og nogle mindre blink hvis det kunne være interessant.
15w i gaflen lyder som en god idé. Glem ikke at dæk, kæde og bremser skal være på toppen  :police: 8)
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Bramsen

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 21
Sv: Diverse på en 2000'er
« Svar #2 Dato: Juni 08, 2014, 10:25:21 pm »
Hey Niels tak for det, nogen kløen i nakken  ellers

1. Ikke Schnabel, har haft overtøjet af den for at tjekke, mangler multimeter så ingen målinger, kigger på DiscTeknik om der kunne være en upgrade.
2. G-Pack, fjerner omdrejnings begrænsninger ved at snyde CDI til et andet gear end faktisk, læst det er usundt især for brændstofsystemet da der knaldes mere juice igennem men ellers er jeg helt blank. Trækker faktisk i ujævnt ved lavere hastigheder/omdrejninger så kunne måske være det - også nyere carbon potte på og vist ikke justeret ind.
3. Ok, no biggie.
4. Nope ingen blinklys eller andet (kun den der direkte tilslutning til ensretter og G-Pack), er gået igennem min frisk hentede digitale service manuals trouble shooting afsnit på el. Giver den et skud kontaktrens. Har ladet batteri og lader det stå frit natten over for at se om det er det der er faldet sammen :/

Jeps, mht. bagskærm, har fundet en skabelon og min dremel frem.
Dæk og især kæde er ok for denne sæson, bremser og gaffel kommer til Enghave (medmindre andre kan anbefales?)
Gule grise!

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Diverse på en 2000'er
« Svar #3 Dato: Juni 08, 2014, 10:45:25 pm »
Har lige googlet G-pack og kan se noget med 2. og 3. gear. Pil lortet af, sælg den hvis du har samvittighed til det.
http://forums.sv650.org/showpost.php?p=1122326&postcount=5


Bremser og gaffel laver du selv med hjælp fra værkstedsmanualen. Original, Haynes eller Clymers. Selvgjort er velgjort  :thumbsup:

Ujævn gang ved lave omdrejninger kan skyldes dårlig synkronisering, så få det kontrolleret og det samme med luftfilteret.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Bramsen

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 21
Sv: Diverse på en 2000'er
« Svar #4 Dato: Juni 09, 2014, 01:46:53 pm »
Starter fint nu, pillet defekt blinklys og g-pack fra, syntes faktisk den kører bedre nu selvom man hurtigere rammer loftet i 1/2

Lader batteriet sidde og får se om den er død imorgen :D

Mht. gaflen fandt jeg en super dansk guide til skift på kilosvin, sammen med service manual kunne det godt være, ser overkommeligt omend tidskrævende ud, mangler dog lidt faciliteterne - kunne overveje noget selv rep. værksted.

Sent pm med dine blinkere
Gule grise!

guffer

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 74
  • Michael
Sv: Diverse på en 2000'er
« Svar #5 Dato: Juni 09, 2014, 07:57:43 pm »
Det er ikke så slemt tids krævendene jeg har lige skiftet pakdåser og fjedre og olie på mit kilosvin det tog mig 2,5 time så var den kørendene igen.

Bramsen

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 21
Sv: Diverse på en 2000'er
« Svar #6 Dato: Juni 09, 2014, 08:19:29 pm »
Fedt, gad vide hvad de så ville lave i de resterende 4 timer jeg fik oplyst det ville tage...

Batteri dog helt fladt efter ellers fin tur fra K til Humlebæk, skubbet igang af makker for at nå i mål, tror slet ikke den lader :/

Hvor langt kan man egentligt køre hvis den ikke lader? Passer det med omkring 80 km?
Gule grise!

guffer

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 74
  • Michael
Sv: Diverse på en 2000'er
« Svar #7 Dato: Juni 09, 2014, 08:21:51 pm »
Skulle de bruge 6,5 time for at skifte gaffel olie så ville jeg nok finde et andet værksted.

Bramsen

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 21
Sv: Diverse på en 2000'er
« Svar #8 Dato: Juni 09, 2014, 08:25:53 pm »
Jep fandt lige et par alternativer på en anden tråd, svrider.dk  :thumbsup:
Gule grise!

Ztier

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 119
Sv: Diverse på en 2000'er
« Svar #9 Dato: Juni 10, 2014, 10:15:02 pm »
Vedrørende valg af værksted, så prøv at søge på Enghave her på forummet. Enghave får generelt rigtigt dårlige anmeldelser, og jeg kan tilslutte mig det kor.

Kan anbefale F.A. Motosport i Brønshøj. De får også generelt gode anmeldelser her på forum, pg de ved hvad de laver.
SV 650 S, 2001 oldshool

Bramsen

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 21
Sv: Diverse på en 2000'er
« Svar #10 Dato: Juni 14, 2014, 11:20:16 am »
Ok, ladet batteri - stadigt kun 80km så er de helt ladet af.
Nogen der kan fortælle mig hvad jeg bør måle på? Diode test på ensretter, Schnabel siger 60w pære mellem faserne kan vise om der kommer vekselstrøm og så måle på batteriet ved i tomgang?

Update: Nu vil den slet ikke starte, afsted til mekker på mandag :/ ladning gik fra 13,4 til 9,3 ved et par forsøg på tænding. Meget svagt lys i lamperne.
« Senest Redigeret: Juni 14, 2014, 01:46:55 pm af Bramsen »
Gule grise!