Efter at have fiflet en hel del med jetting og general karburatorjustering og læst 1000vis af posts om emnet, er jeg i 7 sind, hvorvidt mains split skal være med favør til forreste, eller bagerste cylinder.
Jeg har nu kæmpet mig igennem nedenstående tråd på SVRider.com og har indtryk af konsensus om at bagerste cylinder kan have fordel af en større main, da den ikke får nær så meget køling kva dens position og dermed kan drage fordel af den øgede benzinmængde til netop køling. På den anden side er Mickks argument at den forreste cylinder bør have et skvæt mere juice, da den er placeret forrest, køles mere effektivt af luften og netop derfor er koldere og bedre kan udnytte den øgede mængde. Factory Pro er af samme holdning som Mickk og anbefaler større main i front.
Anyone med personlig erfaring og gode råd på området?
For de uindviede er nedenstående interessant læsning:
http://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=48995http://mickk.net/motorcycle/documents/Rejetting_Notes.pdf