Forfatter Emne: Udskiftning af pakning i forgaffel på SV1000SK5  (Læst 5028 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bill

• Sandt SVin
  • Nu med gixxer :D
Udskiftning af pakning i forgaffel på SV1000SK5
« Dato: Januar 23, 2006, 10:17:01 am »
Hejsa

Der er vel tilfældigvis ikke nogle af jer kloge hoveder der ved hvordan man skifter pakningen i forgaflen på sådan en SV1000?? Værkstedet siger at man skal have hjulet etc. af... Jeg havde nu bare tænkt mig at løsne gaffelbro etc. og trække forgaflen af og så skifte pakningen på den måde.
Hvad skal man???
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #1 Dato: Januar 23, 2006, 10:51:42 am »
Er det ikke meget nemmere, at hive hjulet af, og så tage gaffelbenene et ad gangen? (Det var i hvert fald den fremgangsmåde, jeg ville benytte)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #2 Dato: Januar 23, 2006, 10:54:43 am »
Citat fra: Ole
Er det ikke meget nemmere, at hive hjulet af, og så tage gaffelbenene et ad gangen? (Det var i hvert fald den fremgangsmåde, jeg ville benytte)

Jep af med gaffel benene.. et ad gangen

så er du også fri for at stramme kronrørsleje, som er en lidt delikat sag (ikke for meget og ikke for lidt..), og så er du også fri for at hive alle kabler af osv...

(det var da iøvrigt ret tidligt at de skal skiftes... :cry:  er gaffel benene ridsede/hakkede ? eller hvad er gået galt? )

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Januar 23, 2006, 11:02:44 am »
Ja, forresten.. Det er dødssynd at forsøge at grave pakningerne ud med en skruetrækker eller lignende :)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Bill

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: Januar 23, 2006, 12:38:34 pm »
Citat fra: Luske
Citat fra: Ole

Jep af med gaffel benene.. et ad gangen

så er du også fri for at stramme kronrørsleje, som er en lidt delikat sag (ikke for meget og ikke for lidt..), og så er du også fri for at hive alle kabler af osv...

(det var da iøvrigt ret tidligt at de skal skiftes... :cry:  er gaffel benene ridsede/hakkede ? eller hvad er gået galt? )

Det er min kammerat som har fået en sten eller noget i pakningen, som så har ødelagt den. Så har jeg bare sagt at det ikke kunne være det helt store for at skifte sådan en. Men blev da lidt i tvivl, da værkstedet ssagde at han skulle ha hjulet af etc.

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Udskiftning af pakning i forgaffel på SV1000SK5
« Svar #5 Dato: Januar 23, 2006, 12:38:40 pm »
Citat fra: Bill
Hejsa

Der er vel tilfældigvis ikke nogle af jer kloge hoveder der ved hvordan man skifter pakningen i forgaflen på sådan en SV1000?? Værkstedet siger at man skal have hjulet etc. af... Jeg havde nu bare tænkt mig at løsne gaffelbro etc. og trække forgaflen af og så skifte pakningen på den måde.
Hvad skal man???

Hmm... Bill hvorfor leger du mekaniker på en 1000'er ...?
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Bill

• Sandt SVin
Re: Udskiftning af pakning i forgaffel på SV1000SK5
« Svar #6 Dato: Januar 23, 2006, 02:04:34 pm »
Citat fra: nyg
Citat fra: Bill
Hejsa

Hvad skal man???

Hmm... Bill hvorfor leger du mekaniker på en 1000'er ...?

For at være en flink fætter. Jeg syntes bare at det så let ud og så er der jo ingen grund til at han betaler dyre mekanikkerpriser, hvis jeg nu kan fikse det. Og så har jeg jo også en forsøgsmaskine, hvis jeg en dag skal gøre det på min egen  :wink:

Alex

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #7 Dato: Januar 23, 2006, 05:11:56 pm »
Yes..  hjulet skal af, og derefter gaffelbenene.

pakdåsen hiver/banker du ud sammen med inderbenet.
husk at løsne skruen i bunden af yderbenet.

kontrollér inderbenet for grater, så ikke det laver huller i den nye pakdåse.
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt