Forfatter Emne: Hælplader  (Læst 3735 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Dina

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 328
Hælplader
« Dato: April 10, 2014, 08:53:14 am »
Er de et must ? Får i dag nye sorte fodhviler sæt og vil gerne finde hælplader i sort også men det er desværre umuligt. Næste tanke er: er de nødvendige ?
Hvad siger grisen ? BRUM BRUUUMMM….. :-)

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Hælplader
« Svar #1 Dato: April 10, 2014, 09:26:14 am »
Er det ikke nærmest et spørgsmål om, at du går ud til din grisling og kigger grundigt på HVAD, der kunne ske, hvis de ikke sad der? Sæt dig op på maskinen, når den står på en bagløfter og få så kæresten til at se nærmere på, hvordan netop dine fødder opfører sig på fodhvilerne. Du skal vel bare sørge for, at du ikke kan blive skadet, hvis du piller dem af?
/Mads P.

Dina

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 328
Sv: Hælplader
« Svar #2 Dato: April 10, 2014, 09:47:23 am »
Tjoh men på højre side sidder der endnu en bøjle fra hælpladen og til stellet. Kan se hælpladen beskytter delvis mod nogle ledninger/rør men tænker at man ikke nødvendigvis kommer til at røre dem. Normalt har jeg faktisk vænnet mig til at sidde med hælen mod pladen. Om det er nødvendigt ved jeg ikke men det gør at de er ret grimme/slidte pt. Tænker at jeg sagtens kan vænne mig til at køre uden men spørgsmålet er mere om de holder noget særligt ?
Hvad siger grisen ? BRUM BRUUUMMM….. :-)

Dina

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 328
Sv: Hælplader
« Svar #3 Dato: April 10, 2014, 09:49:02 am »
De er nemme at få i Carbon men jeg er desværre ikke Carbon fan :-( Alternativet er at male dem

Hvad er proceduren for at male dem ? Forarbejde og hvilken maling ?
Hvad siger grisen ? BRUM BRUUUMMM….. :-)

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: Hælplader
« Svar #4 Dato: April 10, 2014, 11:55:42 am »
Hvis du sidder med hælen mod pladen - hvilket er helt normalt vil jeg mene - så bruger du det jo som en del af dit forankringspunkt mod cyklen?!? Hvad sker der når du tager et sving med god nedlægning og klemmer fast om cyklen og evt. hænger lidt ud?? Jeg ville ikke køre uden - de er jo ikke til pynt.

Giv dem en gang sort folie med en varmepistol, og skift det når det er træls (eller vær ligeglad med at de bliver slidte - det ser race ud)
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Hælplader
« Svar #5 Dato: April 10, 2014, 12:45:22 pm »
Er de ikke aluminium? Så få dem eloxeret. Værløse Galvaniske kan godt håndtere den slags småopgaver, uden at det behøver at koste en bondegård. Eller endnu bedre: få dem pulverlakeret. Det holder meget bedre end eloxering, som kun er et mikrometertykt lag.
/Mads P.

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Hælplader
« Svar #6 Dato: April 10, 2014, 12:50:14 pm »
Få Nikolaj bak til at give dem en gang mat sort nu han skal i gang med sin cykel  :mrgreen:
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Dina

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 328
Sv: Hælplader
« Svar #7 Dato: April 10, 2014, 12:59:07 pm »
Ohh jah !! Det var sg da dagens gode ide :-)
Hvad siger grisen ? BRUM BRUUUMMM….. :-)

nikolajbak

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 167
Sv: Hælplader
« Svar #8 Dato: April 10, 2014, 02:41:02 pm »
Haha, der gør jeg skam gerne, hvis du selv piller dem af og rengør dem :) Det skal lige siges de ryger med en tur til Amsterdam, hvor min værkstedsmand holder til!

Altså jeg laver ikke noget fancy, blot almindelig lakering jvf. en masse råd og vejledning af Thomas-R. Håber det holder, når du gnubber dine hurtigknepperstøvler op ad dem igennem svingene :)
« Senest Redigeret: April 10, 2014, 02:43:42 pm af nikolajbak »
SV650N 2001

Dina

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 328
Sv: Hælplader
« Svar #9 Dato: April 11, 2014, 04:51:40 pm »
Wuuhuu, så kom posten med mine fodhvilere. Nøj de er fede :-D
Kæresten kom hjem og blandede sig i debatten og fortalte at han kan få hælpladerne eloxeret sorte så det ender det nok med.
Til vinter kan han så få både fælge og motordæksler med også ;-)
Hvad siger grisen ? BRUM BRUUUMMM….. :-)