Forfatter Emne: Lidt hjælp søges  (Læst 3009 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

daniell2607

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
Lidt hjælp søges
« Dato: Marts 13, 2014, 10:50:24 am »
Jeg har næsten lige købt mig en sv 1000 og har også købt en ekstra motor hvor jeg skulle optimere lidt dele og sætte dem over på min efterfølgende. Det er en k4 jeg har og en k5 motor så kan forstå spjældene er støre på k5 så de skal over på. Nogen der kender til at lege med knasterne? Til og dreje af svinghjulet?  Til og plane og porte topstykkerne? Og forstærke koblingen for den har det vist med og knække lidt fjedere?
Er der andre ting som er til og gå til.

Tak for råd og erfaring på forhånd.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Lidt hjælp søges
« Svar #1 Dato: Marts 13, 2014, 07:34:26 pm »
K5 svinghulet er 1,3 kilo lettere og passer lige over på K4. Jeg har den aftrækker du skal bruge til at få det af. Der er ingen grund til at dreje i noget, når det er direkte bolt-on...

Jeg er ret sikker på spjældene er samme størrelse på begge, så det tvivler jeg på man får noget ud af. Hvis de skulle være forskellige, er det stadig ikke en flaskehals - og på K5+ er der 2 MAP sensorer i stedet for 1 på K3/4, så der skal man lave noget om også.

K5+ knasterne har lidt mere duration på udstødningssiden, så dem kan man vinde lidt ved at flytte over. Primært flytter man bare trækket lidt op i registret.

Plane og porte topstykkerne får man ikke ret meget ud af - man skal i stedet skifte til større ventiler og få ventilsæderne tilpasset. Det er dyrt, men betaler sig på topeffekten. TL 1000 R ventilerne (+2mm) skulle passe lige over i, men jeg ved det ikke med sikkerhed.

Thomas R har moddet sin kobling. Info her: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=20218.msg189103#msg189103

Der er lidt at hente i at modificere toppen af luftfilterkassen. Man fjerner snorklen og laver 2 huller i den bagerste del af den - så får den mere luft.

Husk at du skal slutte hele sceancen af med en powercommander eller tilsvarende, og indkørsel på rullefelt. Det er nemt 4-5000 kroner oveni projektet...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

daniell2607

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
Sv: Lidt hjælp søges
« Svar #2 Dato: Marts 14, 2014, 06:53:16 am »
Ja jeg kan godt se det kommer til og løbe hurtigt med de dollars. Hvordan ser jeg om det er en k5- motor jeg har købt? Uden og åbne for meget?
Men skift svinghjulet, knast, ordne luftfilter kassen og porte topstykket med støre ventiler er jo noget jeg kan gøre for små penge. Det er ventil pris og 500.- for planing af topstykkerne og trykprøvning. Også lige en fin udstødning lavet af dig sajmon afsluttet med en fi tuner kørt ind. Så burde jeg godt kunne mærke lidt foreskel.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Lidt hjælp søges
« Svar #3 Dato: Marts 14, 2014, 09:21:31 am »
Hvis du kan få lavet toppen klar til større ventiler for sølle 500kr er det da værd at overveje. Og indkørring plejer at løbe op i 3-4000kr

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

daniell2607

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
Sv: Lidt hjælp søges
« Svar #4 Dato: Marts 14, 2014, 09:36:45 am »
jeg laver det selv pånær planing og trykprøvning det for peter bannan fra frederikssund lov til, har selv adgang ventil sliber bænk og fræser og hvad der nu er nødvendigt, snakkede med bo's mc frederikssund og han er en fin fyr og han sagde at det tog en 3-4 timer og køre den ind så jeg kunne få det for 1500 og så en pro tuner til 1500 så det er sku en ok pris.
han er gammel suzuki mand og lyder som om han har meget godt styr på tingene. :respekt:

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Lidt hjælp søges
« Svar #5 Dato: Marts 14, 2014, 09:38:06 pm »
Jeg har vist en FI tuner liggende jeg aldrig fik monteret. Den kan du få billigt.  :)
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

daniell2607

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
Sv: Lidt hjælp søges
« Svar #6 Dato: Marts 16, 2014, 07:10:59 pm »
super det vil jeg meget gerne