Forfatter Emne: termostat ?  (Læst 3873 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mikael_Stokholm

• Søndagskører
  • **
  • GSXR1000 K8, tidligere SV1000K6
termostat ?
« Dato: Februar 10, 2014, 10:37:32 am »
Hej Gutter,

Håber det er i orden jeg lige spørger her, ellers må Admin lige flytte/slette mit indlæg.

Knallerten (kilogixk8)  står og venter på at komme på græs igen, men efter en lang vinter i hi, har den lidt problemer med at blive kølet ordentligt ned.

Normalt åbner den termostaten ved 82 grader, men det er den så stoppet med. umiddelbart tænker jeg det er termostaten, men inden jeg skiller det hele ad for at flå den ud ville jeg lige høre eksperterne  :respekt:

Min omend begrænsede erfaring med termostater er de normalt forbliver åbne, ikke at de forbliver lukkede når de giver op ... er det mig der er helt forkert på den her eller ?.

blæser går fint igang ved 104 som den skal, og da vandpumpen umiddelbart er mekanisk er der ikke relæ eller sikringer der skal kigges på. væsken er i fin niveau.

Mikael

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: termostat ?
« Svar #1 Dato: Februar 10, 2014, 08:31:54 pm »
Normalt åbner den termostaten ved 82 grader, men det er den så stoppet med. umiddelbart tænker jeg det er termostaten, men inden jeg skiller det hele ad for at flå den ud ville jeg lige høre eksperterne  :respekt:

Hvor ved du det fra?
Hvis du holder inde på et lunt værksted og gasser op uden fartvind, så skal den jo blive varm på et eller andet tidspunkt. Så længe blæseren virker og kan køle systemet ned igen, kan jeg ikke se noget problem.  :?:

Termostaten i min Yaris åbner ifølge værkstedet ikke, så de har solgt mig en ny. Jeg kan så fortælle dem at den nye heller ikke åbner, for symptomerne er de samme som de hele tiden har været.

Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Thomas-R

• Sandt SVin
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
« Svar #2 Dato: Februar 10, 2014, 09:54:54 pm »
Bliver køleren ikke varm i bunden, hvis den bliver varm i nederst køler slange virker termostaten.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Mikael_Stokholm

• Søndagskører
  • **
« Svar #3 Dato: Februar 11, 2014, 07:52:35 am »

Hvor ved du det fra?
Hvis du holder inde på et lunt værksted og gasser op uden fartvind, så skal den jo blive varm på et eller andet tidspunkt. Så længe blæseren virker og kan køle systemet ned igen, kan jeg ikke se noget problem.  :?:

Man kan så sige det VED jeg heller ikke ... men tager det for det mest sansynlige, enten det eller vandpumpen... her flyver den lige forbi de 82 grader hvor den normalt åbner for resten af kølevandet og så helt op til 104-106 hvor den starter sin egen lille vindtunnel.

Den har slet ikke svært ved at blive varm, tvært i mod kommer den ganske kvikt op i temperatur.... den er i min erfaring varmere end min SV1000 var ... sådan at forstå den genererer mere varme ...så jeg er bestemt ikke sikker på det er en god ide at køre uden et fungerende kølesystem.... Haynes foreskriver at man til nød kan tage termostaten ud og køre uden ....det gør den er lang tid om at blive varm men køler tilstrækkeligt ... jeg er dog ikke sikker på mine 10 tommelfingre skal begynde at skille så meget.

Jeg starter den op i aften og mærker lige efter på køler / slanger  .... det er bare så meget den forkerte måde at starte sin sæson på ......  :rant:

Thomas-R

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: Februar 11, 2014, 09:37:07 am »
Termostaten ud og i en gryde og se hvornår den åbner. Termometer er her et godt hjælpemiddel ;-) med mindre du kan detektere 82 grader med fingeren. Hvis du har en haynes ved du også hbor den sidder og det plejer at være lige til at få den ud

Mikael_Stokholm

• Søndagskører
  • **
« Svar #5 Dato: Februar 11, 2014, 11:08:33 am »
Termostaten ud og i en gryde og se hvornår den åbner. Termometer er her et godt hjælpemiddel ;-) med mindre du kan detektere 82 grader med fingeren. Hvis du har en haynes ved du også hbor den sidder og det plejer at være lige til at få den ud

Hehehehe ja det er så lige til ... bortset fra de har placeret den bag på cylinderhuset..... den er til at finde ...ikke helt så nem at komme ind til  :orkester:

hvis det skal gøres rigtigt er det, af med tanken, af med væsken,  ud med kølerbeholderen og skrue termostaten ud .... tror jeg skal alliere mig med en ven her :D

Thomas-R

• Sandt SVin
« Svar #6 Dato: Februar 11, 2014, 11:12:03 am »
Øj det er vist sidste udvej, det med varm nederste køler slange er vist nemmere ;-) men hvis den bliver varm har du gennemstrømning i køleren, og en åben termostat.

Mikael_Stokholm

• Søndagskører
  • **
« Svar #7 Dato: Februar 11, 2014, 11:43:32 am »
jeg har tanken hævet og sikringsboxen ude ... så ikke så langt som der har været .....

og har nu endda fundet Fuck skruen !