Forfatter Emne: Låste emner?  (Læst 2943 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Lars L

• Sandt SVin
Låste emner?
« Dato: Januar 27, 2006, 03:27:26 pm »
Er det dig Nyg der leger låsesmed på diverse emner? :lol:  :lol:

Er bare nysgerrig, for det er første gang jeg er stødt på det. :wink:

Jeg ville så gerne skrive på et emne, men kunne ikke få lov da det var "locked". :(
ZX636R med masser af udstyr: 1 stk. tankpad...

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Låste emner?
« Svar #1 Dato: Januar 27, 2006, 04:47:11 pm »
Ja, det er mig.

Jeg gjorde det for at prøve at undgå for mange tråde der reelt diskuterer det samme.

I de to tilfælde i dag (jeg har altså også gjort det før) var det olie og farvekoder. Jeg linkede i begge tilfælde til de tidligere tråde.

Jeg kan anbefale alle at bruge søgefunktionen hvis man søger efter noget specielt, det tog mig kun et øjeblik at finde informationerne der blev efterspurgt i de to tråde.

Det er hverken et ønske eller forsøg på at holde nogen tilbage fra at skrive en ny tråd, men hvis det er et decideret duplikat, kan man jo lige så godt diskutere videre i den gamle...
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Lars L

• Sandt SVin
Låste emner?
« Svar #2 Dato: Januar 27, 2006, 04:51:11 pm »
Citat fra: nyg
Ja, det er mig.

Jeg gjorde det for at prøve at undgå for mange tråde der reelt diskuterer det samme.

I de to tilfælde i dag (jeg har altså også gjort det før) var det olie og farvekoder. Jeg linkede i begge tilfælde til de tidligere tråde.

Jeg kan anbefale alle at bruge søgefunktionen hvis man søger efter noget specielt, det tog mig kun et øjeblik at finde informationerne der blev efterspurgt i de to tråde.

Det er hverken et ønske eller forsøg på at holde nogen tilbage fra at skrive en ny tråd, men hvis det er et decideret duplikat, kan man jo lige så godt diskutere videre i den gamle...

Den er bare i vinkel. :wink:
ZX636R med masser af udstyr: 1 stk. tankpad...

Hønse

• Sandt SVin
  • Hey fuckfjæs, kom og slå dig ned....
    • "passiv" profil hos DFMC
Låste emner?
« Svar #3 Dato: Januar 27, 2006, 08:13:26 pm »
Citat fra: Lars L

Det er jeg så ikke helt enig i men sådan er det jo......
Nå jeg keder mig, skal jo tidligt op i morgen så I får lige en smører.... Jeg kan godt se at i olie tråden, har jeg eksempelvis selv svaret tidligere i anden tråd og gider måske ikke lige svare det samme én gang til da jeg ikke har gjort mig nogen nye erfaringer men hvis debatten skal flyde og vi ikke skal have 20-30 siders lange og totalt uoverskuelige tråde der lige pludselig er 1,2,3 år gamle så syntes jeg bare at det er forkert bare at låse de nye! Det er fint og velment at linke til tidligere tråde men jeg syntes bare at de nye tråde/spørgsmål bør stå åbne!   :?  

Eks.: Mestersvinger, hvem siger at der ikke er nogen der har tilmeldt sig der eller stadig har noget at tilføje tråden, bare fordi nogen tager til R4F kan andre vel godt tage på mestersvinger og derfor fortsætte tråden, jeg siger det bare, skal ik med!!

Men skal det være som der ligges op til her så må I blive skrevet som Redaktører i stedet for adminer så vi ved hvem vi skal henvende os til hvis vi er uenige i en beslutning!
Jeg har eksempelvis fået slettet en post i guider, et råd til et andet medlem, en ubetydelig post ganske vidst og det gør ikke noget, men jeg ved ik hvem der har slettet den og det undrer mig bare at den er slettet, når eksempelvis stålbremse guiden er fyldt med små snak og efterhånden mere minder om en alm. tråd der burde ligge under modifikationer! Der er også flere andre tråde der burde ligge andre steder, så at flytte dem og i det hele taget få struktur ville jeg da mene var at foretrække på nuværende tidspunkt....

Men det var bare min mening, så har I den  :lol:

Ikke for at spamme tråden her men min bror har linket til den her: svdownunder
Jeg ved ikke hvad de låser osv. men de har en anden struktur på siden hvis ik den er kendt af nogen her!
- De har også det jeg tidligere har foreslået med mc model under avataren  :wink:

Hyg hyg  :lol:
:mrgreen: is a TLS"v" 

(aka pre SV)

off-topic ad

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
Låste emner?
« Svar #4 Dato: Januar 27, 2006, 08:58:49 pm »
Citat fra: Hønse

Ikke for at spamme tråden her men min bror har linket til den her: svdownunder
Jeg ved ikke hvad de låser osv. men de har en anden struktur på siden hvis ik den er kendt af nogen her!
- De har også det jeg tidligere har foreslået med mc model under avataren  :wink:

Hyg hyg  :lol:

Se den der MKPortal har jeg ledt efter længe! (Altså ikke den præcis, men noget som den..) Tak Hønse! :) (Selvom du måske ikke selv er helt klar over, at du gav en god pointer..)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Låste emner?
« Svar #5 Dato: Januar 28, 2006, 02:11:02 pm »
Citat fra: Lars L

Det er jeg så ikke helt enig i men sådan er det jo......

Det er et klart synspunkt, og jeg er da glad for indlægget da det giver mig en chance for at forklare min position, selvom jeg er af en lidt anden holdning.

hvis debatten skal flyde og vi ikke skal have 20-30 siders lange og totalt uoverskuelige tråde der lige pludselig er 1,2,3 år gamle så syntes jeg bare at det er forkert bare at låse de nye!

Udgangspunktet var sådan set også for mig at opnå lidt mere overskuelighed i emnekategorierne.

Det er fint og velment at linke til tidligere tråde men jeg syntes bare at de nye tråde/spørgsmål bør stå åbne!   :?  

Jeg mener det er på sin plads at låse de tråde der omhandler emner der allerede er behandlet i en eller flere andre tråde, hvis det der er lagt op til en repetition af de tidligere indlæg/spørgsmål.

Der er i de tilfælde fra i går også tale om to ret koncise forespørgelser som var behandet i tråde der hverken var for lange eller med alt for meget 'støj'.

Informationen i de to tråde var heller ikke hverken forældet, eller spredt over mange sider, så jeg syntes det tjener overskuelighedens formål bedst at sende nye spørgsmål derhen.

Nå jeg keder mig, skal jo tidligt op i morgen så I får lige en smører.... Jeg kan godt se at i olie tråden, har jeg eksempelvis selv svaret tidligere i anden tråd og gider måske ikke lige svare det samme én gang til da jeg ikke har gjort mig nogen nye erfaringer men

Det er da også fint at der bliver skrevet en masse, så er der noget at læse!  Men du er selv inde på at der kan forekomme en masse uvæsentlig spam i nogle tråde.

eksempelvis stålbremse guiden er fyldt med små snak og efterhånden mere minder om en alm. tråd

Men det kan være lidt svært at gøre noget ved!  Det ville ganske rigtigt være rart at det blev vist lidt tilbageholdenhed i nogle tråde, men når først 'spammingen' er i gang ser jeg ikke nogen rimelig mulighed til administrativ at stoppe det.

Derimod kan man yde en lille service i at lede forespørgsler hen til eksisterende tråde.

Du nævner i øvrigt et par eksempler mere:

Eks.: Mestersvinger, hvem siger at der ikke er nogen der har tilmeldt sig der eller stadig har noget at tilføje tråden, bare fordi nogen tager til R4F kan andre vel godt tage på mestersvinger og derfor fortsætte tråden, jeg siger det bare, skal ik med!!

Enig! Jeg tror bare at det var n00bsmurf som oprindeligt startede tråden, der forebeholdt sig retten til hurtigt at låse den igen.
Jeg mener at han skrev han ville låse tråden, så hvis du mener at den skal åbnes kan du jo skrive til ham?

Jeg har eksempelvis fået slettet en post i guider, et råd til et andet medlem, en ubetydelig post ganske vidst og det gør ikke noget, men jeg ved ik hvem der har slettet den og det undrer mig bare at den er slettet,

Tja, jeg kan ikke svare dig på hvad der er sket.
Der er blevet slettet post tidligere, men typisk fordi de på en eller anden måde har overtrådt retningslinierne i emnekategorien.

Men skal det være som der ligges op til her så må I blive skrevet som Redaktører i stedet for adminer så vi ved hvem vi skal henvende os til hvis vi er uenige i en beslutning!

Igen enig.
Grunden til jeg oprindelig bad om rettigehder var at være redaktør for at rydde lidt op i forum - på det tidspunkt var der kun 1500-2000 indlæg, så det var til at overskue.  Man må sige der er mere end et par mand kan klare i dag.
Men det er også min holdning at der er behov for at vide hvem der står for at være redaktører i hvilke kategorier, og dermed administrerer retningslinierne.

Der er også flere andre tråde der burde ligge andre steder, så at flytte dem og i det hele taget få struktur ville jeg da mene var at foretrække på nuværende tidspunkt....

Ja, det er der også behov for.

Nogle af de værktøjer til redigering som os med ekstra rettigheder besidder er jo netop:
- flytte
- låse
- slette
Og jeg syntes vi skal betjene os af dem alle.
Jeg er ikke så sikker på at vi kan 'flette' trådene, men hvis man kan vil jeg nok også bruge den mulighed.

Men de væsentligste bidrag til forumstrukturen kommer fra medlemmerne.  De er at vise lidt tilbageholdenhed i med spam i tråde der ligger under andet end kategorierne 'Sjov' og 'Lidt af hvert', og desuden at man betjener sig af søgefunktionen.

Derfor kan man jo sagtens poste løs i alle fis, ballade og bare-bryster trådene....

Men det var bare min mening, så har I den  :lol:

og tak for den... :wink:
Nu har i min, og jeg ser gerne nogle kommentarer.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Bongers

• Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • Halvtids dum !!
Låste emner?
« Svar #6 Dato: Januar 30, 2006, 10:34:26 am »
Høne --> Det var mig der slettet din indlæg – du eftersøgte at forfatteren skrev i overskriften til hvilken maskine partslisten tilhørte. Jeg tillod mig at slette dit indlæg da det var noteret i overskriften – det er der vel ikke noget galt i ???

Alle -->

Det er korrekt, at der er ved at blive ryddet op i guiderne – så spam fjernes… jeg har delvist overfor de andre admi påtaget mig opgaven (sammen med Rune tror jeg!!) men pt. er jeg i Letland – og der har de nogle temmelig dårlige net forbindelser.

Synes der er i orden at fejlplaceret emner flyttes/låses.. ser ingen grund til at ”farvekoder”, ”Olieskift” og ”udskiftning af potte” diskuteres under Lidt af hvert !!

At ting der er diskuteres genopstår, vil ske, det synes jeg også er i orden - man kan jo ikke tvinge folk til at bruge søge funktionen (selv om, de burde dette!!). Men jeg vil heller henvise til det, end at svar på det igen..  – men alle er fritstillet til at tage alt guld fra tidligere tråde og lave en guide/opslagsværk af det !!

Kan med rette vurder at forumet bliver stører – og med tiden (guderne forbyde det) at tonen bliver dårligere !! og tror det er vigtigt at der er nogle aktive admi / reda, for at forumet ikke drukner i spam og beholde sin gamle glød !!

Ser ikke hønses indlæg som et surt opstød !! men som et udmærket synspunkt, og hvis andre ikke bidrager med noget, så er der jo kun Hønses synspunkt til at danne meningsgrundlag !! og så har Admi lavet en fejl – ved ikke at tillade total anarki på forumet !!

Så tror det er vigtigt at man ikke får berøringsangst og kommer med sin mening !! - og er med til at påvirke forumet..
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

Bill

• Sandt SVin
  • Nu med gixxer :D
Låste emner?
« Svar #7 Dato: Januar 30, 2006, 10:39:37 am »
Jeg syntes kun det er godt der bliver ryddet op / flyttet / linket i de forskellige tråde ellers har vi jo lige pludselig 500 tråde om f.eks. olie skift og det er der jo ingen grund til, når der en gang er givet nogle gode svar og råd.

Keep on the good work admin's  :wink:
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Låste emner?
« Svar #8 Dato: Januar 30, 2006, 10:46:44 am »
Citat fra: Bill
Jeg syntes kun det er godt der bliver ryddet op / flyttet / linket i de forskellige tråde ellers har vi jo lige pludselig 500 tråde om f.eks. olie skift og det er der jo ingen grund til, når der en gang er givet nogle gode svar og råd.

Keep on the good work admin's  :wink:
My words  8)
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
Låste emner?
« Svar #9 Dato: Januar 30, 2006, 02:21:52 pm »
Citat fra: nyg
Du nævner i øvrigt et par eksempler mere:

Enig! Jeg tror bare at det var n00bsmurf som oprindeligt startede tråden, der forebeholdt sig retten til hurtigt at låse den igen.
Jeg mener at han skrev han ville låse tråden, så hvis du mener at den skal åbnes kan du jo skrive til ham?

Korrekt. Jeg ønskede ikke at stå som tovholder (at samle meninger om datoer osv) for en tur på Mestersvinger, da jeg skiftede mening.

Hvis nogen ønsker at arrangere en tur til Mestersvinger, er de velkomne til enten lige at droppe mig en mail eller bare oprette et nyt emne. Låsningen  af den pågældende tråd betyder jo ikke at diskussion af Mestersvinger er bandlyst.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).