Forfatter Emne: Tømning af tank.  (Læst 7518 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

MMN

• Sandt SVin
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Tømning af tank.
« Dato: November 01, 2013, 10:56:51 am »
Hej alle sammen.

Kørte min sidste tur i onsdags, og det var til der SVinet skal vinteropbevares.
Jeg har i år fået mulighed for at få den opbevaret tørt, varmt og GRATIS. Men tanken skal være tom, så den ikke udgør brandfare.

Så her kommer mit spørgsmål:

Hvordan tømmer jeg lettest tanken? Har forsøgt i flere år at få tanken af uden held.

Det er en SV650S K5.

På forhånd tak.
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

PeterZ

• Roadracer
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: Tømning af tank.
« Svar #1 Dato: November 01, 2013, 11:26:55 am »
Er det ikke at løfte tanken, fjern sædet til føreren, og så de to bolte op foran tanken, så kan du vippe tnken op.    Tror ikke det løber af sig selv hvis man hiver slanger af, men ved ikke da jeg aldrig har prøvet, ellers er det vel bare at give benzinpumpen 12v direkte? :)

Mvh
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #2 Dato: November 01, 2013, 02:58:32 pm »
50,- kan du få en slange med en lille manuel vacumpumpe til at tømme akvarier

ellers smid en benzinslange i og sug til :mrgreen:
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

MMN

• Sandt SVin
  • SV650S 05'
Tømning af tank.
« Svar #3 Dato: November 02, 2013, 01:56:05 pm »
Er det ikke at løfte tanken, fjern sædet til føreren, og så de to bolte op foran tanken, så kan du vippe tnken op.    Tror ikke det løber af sig selv hvis man hiver slanger af, men ved ikke da jeg aldrig har prøvet, ellers er det vel bare at give benzinpumpen 12v direkte? :)

Mvh
Jo men det er ikke lykkedes mig at få tilslutningen af, hvordan gør man?
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

PeterZ

• Roadracer
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
« Svar #4 Dato: November 03, 2013, 01:43:48 am »

Mvh
Jo men det er ikke lykkedes mig at få tilslutningen af, hvordan gør man?

Er det ikke "clips" system, kan ikke engang selv huske det, men hvis det er, så burde de kunne tages af hvis man presser på siderne af plastikken. ;)

Ellers er det om de andre skriver at suge det ud gennem påfyldningshullet..
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #5 Dato: November 03, 2013, 06:04:59 pm »
Hvad med at bruge en hævert?

Her forklaret af to teenage-trunter  8)

http://www.youtube.com/watch?v=XeccQDJ4l9s
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #6 Dato: November 04, 2013, 09:02:39 am »
50,- kan du få en slange med en lille manuel vacumpumpe til at tømme akvarier

ellers smid en benzinslange i og sug til :mrgreen:
ikke en holdbar løsning... den er meget skrøbelig og har holdt til 3 gange
nu er den utæt i selve pumpen...

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #7 Dato: November 04, 2013, 06:41:30 pm »
http://www.youtube.com/watch?v=9X_vn3xzBs4

kan være det er en hjælp hvis tanken skal tømmes helt

MMN

• Sandt SVin
  • SV650S 05'
« Svar #8 Dato: November 08, 2013, 06:11:35 pm »
Jeg fik pillet tanken af, det lykkedes endelig at få den sidste slange af. Men nu skal den tømmes og det bliver sku nok på den måde hende den lækre viser.

Tak!