Forfatter Emne: Er denne olie ok?  (Læst 3766 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Philip L

• Plastikrocker
Er denne olie ok?
« Dato: September 26, 2013, 03:29:10 pm »
F.A. Motosport hvor jeg købte min SV1000 oplyser at jeg bør bruge en halvsyntetisk 10W40 olie, på denne skriver de at den er syntetisk baseret??? Hvad fanden betyder det? Er det så fuldsyntetisk eller...? 😳

I didn't loose my mind, i sold it on eBay...
I didn't loose my mind, i sold it on ebay...

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: Er denne olie ok?
« Svar #1 Dato: September 27, 2013, 07:59:22 am »
F.A. Motosport hvor jeg købte min SV1000 oplyser at jeg bør bruge en halvsyntetisk 10W40 olie, på denne skriver de at den er syntetisk baseret??? Hvad fanden betyder det? Er det så fuldsyntetisk eller...?

Umiddelbart lyder det som om det er en halvsyntetisk. Jeg ret sikker på at producenten ville skrive 100 % syntetisk/fuldsyntetisk, hvis det var det den var.
Halvsyntetiske olie har flere beskrivelser, herunder også delsyntetisk og syntetisk baseret, og dækker over at indholdet i en eller anden grad er syntetisk fremstillet.

se hvad jeg har planket fra Wikipedia:
Semi-synthetic oil[edit source | edit]Semi-synthetic oils (also called 'synthetic blends') are blends of mineral oil with no more than 30% synthetic oil designed to have many of the benefits of synthetic oil without matching the cost of pure synthetic oil. Motul introduced the first semi-synthetic motor oil in 1966.[1]
Lubricants that have synthetic base stocks even lower than 30% but with high-performance additive packs consisting of esters can also be considered synthetic lubricants. In general, ratio of the synthetic base stock is used to define commodity codes among the customs declarations of tax purposes.

Other base stocks help semi-synthetic lubricants[edit source | edit]Group II- and Group III-type base stocks help to formulate more economic-type semi-synthetic lubricants. Group I-, II-, II+-, and III-type mineral-base oil stocks are widely used in combination with additive packages, performance packages, and ester and/or Group IV polyalphaolefins in order to formulate semi-synthetic-based lubricants. Group III base oils are sometimes considered synthetic, but they are still classified as highest-top-level mineral-base stocks. A Synthetic or Synthesized material is one that is produced by combining or building individual units into a unified entry. Synthetic base stocks as described above are man-made and tailored to have a controlled molecular structure with predictable properties, unlike mineral base oils, which are complex mixtures of naturally occurring hydrocarbons.[2][3]

Men det ville hjælpe hvis du skrev hvilken olie der er tale om.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Philip L

• Plastikrocker
« Svar #2 Dato: September 27, 2013, 09:14:05 am »
Ahh havde lige glemt linket 😊

http://www.thansen.dk/products.asp?c=9614092731&n=-1514326066

I didn't loose my mind, i sold it on ebay...

Thomas-R

• Sandt SVin
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
« Svar #3 Dato: September 27, 2013, 04:45:02 pm »
Sikolene full synt's dur vist også fint, din lokale mc nøglen pusher burde have den, mener det er den Sajmon bruger. Jwg bruger noget Castrol som den lokale havde, same same efter min mening. Men jo 10/40

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Dina

• Roadracer
« Svar #4 Dato: September 30, 2013, 12:08:53 pm »
Kender i noget til Royal Purple olie ?
Hvad siger grisen ? BRUM BRUUUMMM….. :-)

pfaffe1

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #5 Dato: Oktober 14, 2013, 09:33:40 pm »
Min SV får kun olie fra Louis. 10/40 delsyntetisk. 5 ltr. for 25 euro. Med Castrol hører jeg en tikken i tomgang. Olien har fået meget gode bedømmelser på Louis hjemside